Kitaplarla dolu bir oda, ruhlu bir beden gibidir. -Cicero |
|
||||||||||
|
İşitme kaybının olumlu yanı mı olur yahu? diyebilirsiniz; ama ben bazı olumlu yanlarının olduğunu düşünüyorum. Bir kere iki-üç kişilik diyaloglarda çok zorlanmasam da kalabalık ortamlarda müthiş bir efor harcamam gerekiyor konuşma dışında kalmamak için ve diyaloglardaki duyamadığım tarafları tahmin etmem gerekiyor. İşte bu da pratik olmamı gerektiriyor. "Şu adam ne düşünüyordur? Şu cümleden sonra ne konuşulabilir? Şu vatandaşın üslubu nasıldır?" diye enine boyuna çözümlemem ve bunu en kısa sürede yapabilmem gerekiyor. Bir anımı anlatmak istiyorum: İstanbul'a yeni geldiğimde Davutpaşa-Sağmalcılar arasında metroya binmiştik arkadaşla ve ben üç istasyonu tam duyamamıştım. Otogar tamam.. Otogardan sonra forum İstanbul'u ben "Çorum-İstanbul" olarak anlamıştım. Bunun üzerine büyük bir hayretle arkadaşa: "Yahu neden Çorum-İstanbul hattını da otogara dahil etmez ki bu insanlar? Ne garip iştir?" demiştim. Sonraki istasyon Terazidere'ydi. Ben onu "Terazidede" olarak anlamış ve o ilginç hayalgücümün de etkisiyle o mevkide çok adil bir yatırın olduğunu ve ona da Terazidede dendiğini uyduruvermiştim Sağmalcılar'a gidinceye kadar. Allah'tan başka istasyon yoktu. Hoparlörün sesi mekanik olduğundan birçok insan metrodaki durakları anlamayabilir tabii; ama ben bu olayı çok fazla yaşadığımdan hayalgücü, pratiklik, empati kurma gibi yeteneklerimin geliştiğini fark ettim işitme kaybım sayesinde.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Eylem Yurtsever, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |