Her şey ancak sevgiyle satın alınabilmelidir. -Andre Gide |
|
||||||||||
|
Sandığının normal sandıklardan farkı, sandığın bir kilidi olmasına rağmen yedi anahtarı bulunması. Kilide sokulan her anahtarla sandık aynı olmasına rağmen farklı bir sandık açılıyormuşçasına içindekiler değişiyor. Hatta son anahtar bir odaya açılıyor. O odada Moody birisini hapsedebiliyor mesela... Kitapta bu sandığı okuduğum ilk andan beri bu sandığın biz insanlara ne kadar benzediğini düşündüm. Bizler de anahtara göre kendimizi sergilemiyor muyuz sizce de? Anahtarın mahiyeti ya da neyi açmak için programlandığı bizleri de şekillendirmiyor mu... Bizler kimbilir kaç tane anahtarla açılabilen kilitleriz ve bu anahtarların neyi göstermek için kilidimizi açtığını biz bile tam olarak anlayamıyoruz bana kalırsa. Tüm kilitlerimizi açan bir anahtar olamayacağına göre neden bir kişi bizim için vazgeçilmez olsun ki? Neden hayatımız boyunca birisini beklemek ihtiyacında olalım? Evet! Bir anahtar kilidimizi açtığında ondan önceki diğer anahtarlardan çok daha güzel, hatta muhteşem bir şey ortaya çıkmış olabilir. Bu bize vazgeçilmeyecek kadar harika görülebilir; ama kim bilebilir daha hoşumuza gidebilecek bir anahtarın ortaya çıkmayacağını? Ben olsaydım, açılabilecek tüm kilitlerimi açabilecek potansiyelde bir anahtar isterdim; ama daha ben tüm potansiyelimi bilemezken böyle bir şey istemek anlamsız olurdu bence.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Eylem Yurtsever, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |