Öyle bir duygusun ki hangi ten bana yaşattığın özlemi, aşkı, tazeliği, sıcaklığı hissettirebilir. Senin yanında kınalı bir kuzuyum Allah’ına kurban olduğum. Seni severken çöpleri karıştıran ve onun bunun artığıyla beslenmeye çalışan bir köpek nasıl olabilirim. Sen sevgilileriyle övünen erkek olmayı değil, karım diyerek mutlu olan erkek olmayı öğretirken bana, bir çatı altında bir avizenin iki lambası gibi yanmayı seninle yaşayabilirim ancak. İnsan sevgilisine en güzel sözleri söylerken, karısına eline sağlık demeyi bilmez. Yine de o kadın kocasına zehir yedirmez. Bir erkek sevgilisiyle, arabasıyla, parasıyla değil, yanından ayrılmadığı karısıyla övünmelidir ve bir erkek karısının tenindeki dudak izlerini bir başkasına öptürmemelidir. Aldatmak bozuk para gibidir. bir sadakadır başkasına sunulan ve zavallılardır ancak sadakayla karın doyuran. Bir güzel kadındır o. İnsanlar derttir ona. Saçını başını yolduran sıkıntıdır insanlar ona. yine de güler, saçlarının her teliyle. bir taranmaya görsün, sanki başından kahkahalar akar. Der ki başıma kimseyi taç etmem, kimsenin prensesim lafına kanmam. Saçlarımı döktüm mü omzuma, tüm dertleri taşıyabilirim o anda. Bunları diyen bir kadındır o. Saçları kayalıktan inen bir puma gibi boynundan aşağı doğru yol aldığında korkmaz hiç kimseden. Güzel bir kadındır o. Ayçiçeği tarlası gibidir sararmak onun için sadece altın sarısı olmaktır. Onun değeri anca güneşle ölçülür, bir ayçiçeği tarlasıdır o. Onun ruhu hatmeden geçen bir nezakettir. onun ruhu kristal şişeden damlayan altın sarısı billur sıvıdır. Ya insanın kalbine akar o ya da ruhunu baştan başa parlatır. Ey ruhumun kuruyan topraklarına yağan kadın. Hayatın gırtlağını sıkmış bir şişeyim. Dol içime. Yüreğim hep seninle dolsun. Güzel bir kadındır o. Belki sadece bir kadındır o ama bana bir okyanus dolusu derinliği yaşatandır. saçları dalga dalga dolarken göz çukurlarıma cenneti gören yüzü gülmemiş bir dünyalı gibi ağlamaklı bir mutluluğu bana yaşatandır. O güzel bir kadındır. O benim karımdır. Hangi sevgili onun kadar güzel olabilir. Hangi çiçek dolu el, parmağında evlilik yüzüğümü taşıyan elden güzel olabilir.