..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi en azgın yüreği uysallaştırır, en uysal yüreği azdırır. -Alexis Delp
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Ahmet GÜNAY




3 Mayıs 2011
Kabak Aşılı Karpuza Dikkat  
Ahmet GÜNAY
Yasal olmıyan at eti kesimi it eti kesimi derken Yasal olan KABAK AŞILI KARPUZ lada tanıştık ya. Daha neler görüp duyacağız kimbilir.. Görelim MEVLA NEYLER.....


:BHCC:
KABAK AŞILI KARPUZA DİKKAT
Muhterem okuyucu kardeşlerim: Yazımın başına KABAK KARPUZ yazmış olsamda ondan evvel ekmek konusuna deyineceğim. Ancak esas konuların neden böyle olduğunada burada deyinmeden edemiyeceğim. Maddeci-materyalist zihniyete yani maddeyi amaç olarak görmeye başlıyan milletler ve milletimiz bu zihniyetlerinden bir an önce uzaklaşmak zorundadır. Mesela eskiden İZZET-İ NEFİS denen doğru nefsi ifade eden tabirlerimiz vardı.
Ne güzel tabirdi onlar artık İZZET kaybolmaya başlayıp NEFİS yalnız kalınca bu anlatacağım olaylar çoğalmakta. Allah c.c. beterinden saklasın. Allah c.c. ''maddeyi amaç'' olarak görenlerden eylemesin, onlardanda bizleri korusun. Müslüman aynı zamanda ''kendi yemediğini, başkasınada yedirmiyen '' insan değilmiydi. Şimdi öylemi ya:
Bakalım öylemi: Yakın zamanlarda şurda 2-3 yıldır fırınlardaki ekmekler bir tuhaf oldu. Tipinden adam korkuyor. Un fabrikaları katkılı unlarla piyasaya girdiler. Fırıncılarda bunu kullanıyorlar. Ancak bu unları kullanmıyan fırıncılarda var tabi. Bilinçli tüketicide zaten ekmeyi onlardan alıyor. Ekmeklerin tipi bozuk acayip bir şekilde kabarmış sanki ekmek değilde strofor...
Şİmdi de karpuz konusuna bir girelim bakalım. Eskiden HALEP KARASI diye bir karpuz cinsi vardı. Kabuk; ince, renk; kan kırmızı, koku; karpuz kokusu, tat ise superdi. Ondan sonra Waşington diye bir karpuz cinsi girdi memleketimize ''ismiyle müsemma''
Şimdi bir kaç senedirde KABAK KARPUZ'la tanıştık.
Adana ve çevresi toprağı Cenab-ı Hak'ın bir hikmeti karpuzu iyi yetiştirir. Adana karpuzu bittiği zamanda artık karpuz yemek bir ızdırap halini alır, ya rengi yoktur, yada tadı. Gelin görünki buda tamamen bozulmaya başladı diyemiyeceğim bozuldu, bakın neden:
Karpuzların ekilmeye başladığı günlerde gazetede bir roportaj; Adana Yumurtalık ilçe Tarım md. ile yapılan röportaj şöyle; '' En erkenci turfanda karpuzun yetiştirildiği Adana'da
üreticilerin ekime başladığını'' söyledi diye başlıyor haber. Devamla '' geçen yıl 80 bin dekar ekili alan bu yıl 120 bin dekara çıkarıldığını'' belirten md. '' bu yıl yaşanacak bir başka gelişme ekilen karpuz fidelerinin tamamının KABAK AŞILI KARPUZ vede veriminin yüksek olması çifçinin gözdesi'' ........vs... şeklinde konuştu diye haber roportaj devam ediyor.
Şİmdi bu KABAK KARPUZ'dan geçen yıllarda bilmeden alan kardeşlerimiz olmuştur.
Aman bu yılda aynı OYUNA GELMEYİNİZ.. Paranız boşa gittiği gibi koca karpuzu birde eve götürmek hamallığı ve sonrada kesince aynen geri çöp konteynerine atma külfetinde bulunacağınız kesindir.
Hani bazı insanlar vardır yemek seçer her yemeği yemez, canının istediğini yer fakirde o tip insanlardan biridir. Bende geçen senelerde bu karpuzdan bilmeden aldım her ne kadar ''yaa bunun tipi bozuk bu nasıl karpuz'' demiş olsamda satıcı tarafından kandırıldım karpuzu aldım eve geldiğimde karpuzu kestiğimizde açık pembe bir renk, tadı aynen KABAK tadı ve kokusuda KABAK kokusu ve tam yenecek yeri olan orta kısmı bile sinir gibi yenilecek bir şey değil. Şimdi öyleya epeyde para verdik çöpe atmıyalımda bizim ineğe verelim dedim. Bizim inekte çok ot seçer, her otu yemez. Kabak yemez ama karpuz kabuğuna bayılır. O nun önüne götürdüm karpuzu, kabuğunuda tabi küçülterek. İnek karpuz kabuğu getiriyor diye gözü parladı. Tam önüne koydum. Şöyle bir kokladı kafasını döndürdü ağzını bile sürmedi.
Bu yazımı okuyan muhterem kardeşlerim; bu karpuz KABAK olduğundan çiğ yendiği zaman karın ağrısıda yapacağı kesindir. Ne yapalım tüketici hakları dernekleri bu konuya hiç bakmazken biz bari ilgilenelim. Bu yazıyı internetten bütün paylaşım sitelerine gönderelim. Bütün tanıdıklarımıza gönderelim. Bunun bir insanlık vazifesi olduğunu söylemeye lüzüm var mı? Hiç olmazsa sevdiklerimizi bilinçlendirelim değil mi?
At eti – it eti kesip satanları hepimiz duyuyoruz. Peki bu KABAK KARPUZ ne mene bir üreticilk anlayışıdır??
SEVGİYLE KALINIZ... A.G.
NOT:
Bu yazıya yeni bir ilave yapıyım. Bu nu Samsun / Bafralı bir karpuz ekicisinden 22/05/2011 pazar gün duydum.((Aslında bu karpuzları tipinden tanımak mümkün .Şöyle ki:- Uzun kabak aşılı olanlar biçimsiz uzun, diğer kabak olan genelde cevizli tatlısı yapılan kabak aşılı olanlarda , geniş ve basık şekillidir.)) Bunuda anti parantez açıkladıktan sonra. Aynı karpuz üreticisi geçen yılda aynı kabak aşılı karpuzdan ekmiş fidesini 1.7 tl ye almış bu yılda fidesi ucuzlamış 1.00 tl ye almış. Demek oluyorki ilgilenen olmayınca her üretici artık bu karpuzdan ekiyor. Bu yazıyı eşe dosta ve bütün paylaşım sitelerine gönderiniz..





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnşaatta Kaba İnşaatın Önemi
İnsan Denen Mahluk
Gül'mü Lâle'mi ve İslâm'ın Sembolü
Deprem Gerçeği
Para - Para - Para
Oku Bak Kendini Bulacaksın!

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kutlu Doğum Haftası Münasebetiyle Veda Hutbesi
Duyarsız Olmak Erdem Oldu...
Politika mı? Siyaset mi?
Türk Şenayığı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ormanda Büyüyen Adam Azgını - - Ne Utanmaz Köpekleriz. [Şiir]
Emir Sultan ve Pir Mehmet'ten [Şiir]
31 - Mart Vakasında Koca Sultan Abdülhamid Han [Şiir]
Sür Eşeği Nığde'ye [Şiir]
12/05/1959 Tarihli Hüradam Gazetesinden [Şiir]
Osmanlı'da Gül Mü? Lale mi? [Deneme]
Nefis Nedir? Nefisin Kademeleri Nedir? [Bilimsel]


Ahmet GÜNAY kimdir?

1980 yılı Adana Müh. Bil. Fak. Akş. İnş. Müh. Böl. Mezunu.

Etkilendiği Yazarlar:
Babam Burhaneddin Günay,Gazeteci Turhan Dilligil,Prof.Dr. Necmeddin Erbakan,Ahmed Hulusi ve ......


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet GÜNAY, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.