TÜRK ŞENAYIĞI
Geçen eski türkçe bir kitap görmüştüm adı: Yunan Şenayığı ... Tabi şenayıg kelimesini bilmediğimden Lûgat-ı Naci yi açıp buldum Farsça bir kelime olup karşılığının Rezillik- rezalet olduğunu öğrendim... O Yunanın rezaleti tabi...Şimdi anlatacağımda Türk'ün şenayığı olamazmı? Niye olmasın adı türk adı tipi müslüman tipi gibi kendiside Türk. O zaman bakalım artık siz ne derseniz adına Rezillik mi? Kepazelik mi? onu da siz koyun yani adını. Telefonunuz çalıyor açıyorsunuz isminizle bir bayan hitabediyor.. Tabi ''Selâmünaleyküm'' falan bey diye söze başlıyor. Ancak ''Selâmünaleyküm'' lâfzını bile doğru telaffuz edemiyor.. ''Buyrun benim diyorsunuz.'' Başlıyor '' Efendim biz Kur'anı Kerim dağıtımı yapıyoruz..'' EEE. '' böyle bir hayıra katılmak için siz ne kadar, kaç adet sipariş vereceksiniz inşaallah.'' Haydaaa.. Birde İnşaaAllah kelimesini sık kullanılır oldu bu sıralar.. İyi güzel birşey ama yerinde kullanılırsa.. Bunlar yerli yersiz bir İnşaaAllah tutturmuşlar... İyide kardeşim sen madem İslâma hizmet edeceksin hayırına beni niye ortak ediyorsun.. Sen beni bu kadar mı seviyorsun? Geç yaa rezil senin amacın para kazanmak birde utanmadan dini alet ediyorsun.. Yuhhh sana da senin gibilerede... Tekrar bir telefon: Açıyorsun '' falan beylemi görüşüyorum.. '' ''Evet buyrun benim.'' Ben falan kargodan arıyorum.. '' - '' iyide kardeşim ben bişey istemedim siparişim yok ki..'' '' Siz önceden damar açıcı bir ilaç almışsınız .. '' - '' aldım doğru.. üç kutu aldım 100 tl. den kargo dahil faydasını görmedim bir daha almadım..'' '' Şimdi size firma bu ürünün ücretini almayıp sadece kargo ücretiyle gönderiyor..'' Yaa, eee kargo kaç para 29 lira, ilaç 100 lirasını firma karşılıyor..'' ''Yaa kargo bedeli 6 tl idi ya 29 tl. ye nerden çıktı, kapat kardeşim bir daha beni aramayın..'' deyip telefonu kapatıyorsunuz. Bu panax isimli damar açıcı diye İslâmi bir kisve ile reklam yaparak merdiven altı dolumlarla dolum yapanlar şimdi metod değiştirip kargıyla paslaşıyorlar Yuhh … Sanada senin gibilerede…Ama adamlarda ne utanma ne izzet-i nefis var bir müddet sonra gene aynı... Yaa bu para kazanma sevdası bunlarda ne İzzet-i nefis bırakıyor ne kişilik... Şimdi buna TÜRK ŞENAYIĞI denmez mi?. Denmez derseniz adını siz koyun...Ancak koyacağınız adın içinde yalandan hamaset olmasın lütfen.....