Özgür insan, denizi daima seveceksin. -Baudelaire |
|
||||||||||
|
Dünyada rahat ve huzur içinde yaşamak istiyorsan duyarsız olacaksın kardeşim.. Şair O.Veli' nin dediği gibi '' Ne atom bombası, Ne Londra konferansı.. Bir elinde cımbız, Bir elinde ayna; Umurunda mı dünya...'' Ne güzel söylemiş.. Bir güzel okul müdürü okulun bahçesini ağaçlandırmış. Ne güzel çam ağaçları dikmiş ve yetişmişler.. En az o çamlar 30-40 senelik.. Ben 15-20 senesini biliyorum okul karşımda olduğu için bazı okul müdürleri yaz sıcaklarında sulatırlardı ağaçları.. Ama demekki şimdiki müdür ağaçlarla pek ilgisi yok. Okulda devamlı duran bekçininde o işlerle pek ilgisi yok okulun altı serin iki kapıda açılınca iyide rüzgar esiyor. Ne lüzum var bir hortum takıp ağaç sulamaya okulda tatil zaten ceryanlı ocakta çay demleyip serin zemin katta içmek varken şimdi hortum takıp ağaç sulamak ta ne .. EE bizde işte bu işlere kafa yoran biri olduğumuzdan telefon elde okulu ara operatöre bağlan cevap yok... Valilik akla gelir bir kaç aramadan sonra nihayet valilik santralı telefonu düşer . Telefona çıkana kendini tanıtırsın ..Bir yetkili istersin .. Konu ne? diye sorar .. Sende kısaca falan okulun bahçesindeki ağaçların susuzluktan kuruyacağını bunun için hiç bir yere ulaşamadını o yüzden bir yetkili ye bildireceğini söylersin .. Tamam bağlayım der. Ve bağlar.. telefon çalar çalar .. sonra kendiliğinden kapanır.. Aynı okul bahçesinde yürüyüş parkuru yaptı yine eski güzel müdürlerden biri.. Şimdi okul bahçesinde koca adamlar ellerinde bir suratından adam korkan köpeklerden ipini çözüp okul bahçesine salıyorlar. geçen de küçük bir kız çocuğunun elinde acaip suratsız koca bir köpek ipini salmış .. yürüyüş yapanlar korkup yollarını değiştiriyorlar.. Ne yapsınlar '' ite dalanacağına, bükü dolanacaksın'' sözüne uyuyorlar.. O köpek onu oralarda dolandıranı hastanelik etse sevinirim bırakın üzülmeyi.. Ama başka bir şahısa saldırırsa işte ona çok yanarım.. Ama it bu kime ne zaman ne yapacağına pek akıl ermez değil mi? Hasılı muhterem okuyucular siz siz olun duyarsız olun... Siz sakın kanmayın ''Duyarsız olmayın, Kurallara uyalım, Uymayanları uyaralım'' diyenlere.. Onlar dese bile kendileri hiç uymazlar... Duyarsız olursan dünyada rahat yaşarsın... Kilo alırsın.. Sıhhatin bozulmaz.. Ne kalp bilirsin nede beyin kanaması.. Yani nerolojik bir rahatsızlığında olmaz... Sana ne ağaçların susuzluktan kuruyacağı, sana ne kurallara uymayanlar varmış, sana ne itin ipini salıpta o it insanlara saldıracakmış sana ne? Hasılı duyarsız olmak daima faydalı değil mi? Belki bu yazıyı okuyup ta hamaset örneği sergileyeceklerde çıkacaktır ama bence BOŞ turlar ... Onlar ya bir yetki sahibidirler kesin .. yada Eshâb-ı kehf te yaşamış olanlardır..Birde obezlerdir... Kalın sağlıcakla...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet GÜNAY, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |