..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyanın her tarafından öğretmenler insan topluluğunun en fedakâr ve muhterem unsurlarıdır. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > SİNEM SEMERCİ




6 Aralık 2010
Ben Böyle Olsun İstemedim  
Düşlerimin adına yakışan bir rek vardı bildiğim, şimdi o yok! Her taraf kocaman bir griden ibaret

SİNEM SEMERCİ


Ben güzel yazı yazardım. Öyle derlerdi okuyanlar... Hiç bir imla kuralım yoktu sadece "nokta" vardı bildiğim. Zaman geçti yazmayı öğrendim sonra. Öğrendim ki masumiyeti bozulmuş kelimelerin. Noktayı koyacağım kadar renkli düşlere sahip değilmişim artık...


:BAIE:
Susmayı öğrettiler bana, kim öğretti? Annem mi yada zamansız gitmeyi seçen babam... iyi mi yaptılar? Başta evet şimdi hayır!

Sustukça konuştu insanlar,onlar konuştukça ben sustum. İçimde birikti kelimeler kendimle konuştum. Kızdım! kendim bildim. Ağladım, sonra ağlayışıma dayanamadım yine ağladım. Kalabalıklar arasında en zoruymuş susmak geç anladım ama anladım. Şimdi konuşamıyorum. Ne mutlu diyor içimden biri "konuşmazsan kırılmazsın" ama kırılıyorum. Şimdiki zamanlara sıkışmış, düşleri olmayan insanlar tarafından, "susanlar" zayıf sayılırken ve içinde birikenleri bir bir dökerken susanın yüzüne kırılırsın. Onlar mutlu olur. Sinsi bir gülüş düşer dudaklarına kocaman bir zafer kazanma şarhoşluğu sarar bedenlerini döktükçe dökerler içindekileri. Öyle bir hırstır ki bu durmazlar. Korkarlar çünkü karşısındaki giderse bir daha bu zafer geçmez ellerine onlar konuşur sen dinlersin sonra bir kelime çıkar ağzından fırtına kopar peki ne yaparsın?
Susarsın...
Hep korktum insanları kırmaktan ama şimdi ardıma baktığımda her düşümün üzerinde kocaman bir kelime yatıyor. Patlamış gözler, hakaretler, çığlıklar. Anneme kızıyorum ve düşlerime.

"Düşlerimin adına yakışan bir renk vardı bildiğim, şimdi o yok! Her taraf kocaman bir griden ibaret"

.Eleştiriler & Yorumlar

:: yaşantı parçacıkları damlıyor bu denemeden (de)
Gönderen: a. gürsel güvensel / , Türkiye
7 Aralık 2010
"Şimdiki zamanlara sıkışmış, düşleri olmayan insanlar tarafından, 'susanlar' zayıf sayılırken ve içinde birikenleri bir bir dökerken susanın yüzüne kırılırsın. Onlar mutlu olur. Sinsi bir gülüş düşer dudaklarına kocaman bir zafer kazanma şarhoşluğu sarar bedenlerini döktükçe dökerler içindekileri." (Sinem Semerci, "Ben Böyle Olsun İstemedim" başlıklı denemesinden)/// Gündelik konuşma dilinin olanaklarını hiç zorlamadan, buna rağmen, gündelik kültürün kısırlığını kıra-parçalaya yazılmış, her cümlesinden yaşanmışlık parçacıkları damlayan bir denemedir. Yalnızca yıkarıdaki alıntı bile, Sinem'in başarılı denemeciliğinin bir kanıtı.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hangi Düşte Boğuldu Hayallerini Bulutlara Yazan Çocukluğum
Biz Geç Kalmış Yaşamlara Açtık Gözlerimizi
Çiçekleri Ruhuna Armağan Et
Sustum
Valizimde Günahlar…
Kayboluşlarına Sığındım Hayatın
Düşlerin Girdabında
Ben Kimim?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Anlamsız Replik
Anlamsız Replik
Gerçek ve Masal…hangisi Gerçek Hangisi Masal…
Yalın Hali Yalnızlığın
Sorgu Zamanlarına Dair...
Y - A - Ş - L - A - N - D - I
Bilsen Aşk Bu Kadar Acıtır Mıydı?
Güneşle Gelen...
Hangimiz İlk Adımı Attık…
Kolay Olsa Gitmek,giderdim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ağlamışız [Şiir]
Düşlerini Bana Ver [Şiir]
Seni Sevmiyordum [Şiir]
Bir Şair Asıldı Geceye... [Şiir]
Son Bir Zar Daha [Şiir]
Aralık'ı Hiç Sevmem Ben [Şiir]
Gemiler [Şiir]
Yaralarıma Dokunuyor Zaman [Şiir]
Şimdi Sen Yoksun Ya... [Şiir]
Gözlerinde Büyüttüğüm Pembe Düşlerimle Gidiyorum Ben... [Şiir]


SİNEM SEMERCİ kimdir?

GÜLÜMSEYEN BİR ÇOCUK. . .

Etkilendiği Yazarlar:
FRANZ KAFKA, STEFAN ZWEIG, NURULLAH ATAÇ


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © SİNEM SEMERCİ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.