..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsandaki gerçek güzelliği ancak yaşlandıkça görebilirsiniz. -Anouk Aimee
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Ruhbilim > Hülya Akyıldız




15 Haziran 2010
Kartallar Yüksek Uçar  
Hülya Akyıldız
Kartalların uzun bir yaşam süreleri vardır, yetmiş yaşlarına kadar yaşayabilirler. Fakat kırklı yaşlarında zorlu bir dönemeç, sıçrayış onları beklemektedir. O yaşlara geldiklerinde gagaları göğüslerine kadar uzar, pençeleri esnekliğini kaybeder, sertleşir, tüyleri ağırlaşır ve kalınlaşır.


:BGFH:

Kartalların uzun bir yaşam süreleri vardır, yetmiş yaşlarına kadar yaşayabilirler. Fakat kırklı yaşlarında zorlu bir dönemeç, sıçrayış onları beklemektedir. O yaşlara geldiklerinde gagaları göğüslerine kadar uzar, pençeleri esnekliğini kaybeder, sertleşir, tüyleri ağırlaşır ve kalınlaşır.

Kartal bu durumda ya ölmeyi ya da hayatını devam ettirmeyi tercih edecektir. Birinci tercih kartal için tamamen yokuluş olurken, ikinci seçenek, içinde ki güçle birleştiğinde onun yeniden doğuşu da olabilecektir.

Kartal yeniden doğuşu seçtiğinde kendini yüksek kayaların bulunduğu bir çukurda kapatır. Zor ve acılı bir süreç kartal için başlamış olacaktır.

Günlerce gagasını taşlara vurarak kırar ve yeni gagasının çıkmasını bekler. Gagası çıkınca, sert pençelerini kopartarak yeni tırnaklarının çıkmasını bekler ve tırnakları çıktıktan sonra, gagası ve tırnakları ile kalın sert tüylerini yolar. Bu oluşum 5 ay kadar sürer ve ortaya hayata yeniden doğmuş, güçlü, kararlı, ne istediğini bilen bir kartal çıkar ve bu kartal yaşama daha sıkı sarılacaktır, yeninden doğuşuşun gücüyle...

İşte bir hayvanın yaşam kesitinde yaşananlar, ibret alınması gereken bir farkındalıkla idrak etmemiz gereken, bizimde hayat gerçeğimiz değil midir?

Bazen insanlar dünya da hayatım dediği hayatı yaşarken birden öyle bir an gelir ki; öyle bir dönemeç çıkar ki karşısına ya ölmeyi tercih edeceklerdir, ya da yaradanın yüreğine yerleştirdiği inancıyla yeniden doğacak ve bu doğuşun gücüyle yaşama dört elle sarılacaktır...

İnancı zayıf olanlar, bu farkındalığı yüreğinde hissedemeyenler ölüm seçeneğini bilinçsiz bir şekilde tercih edebilirler ki; günümüzde duyduğumuz intihar haberlerinin nedeni de budur.

Fakat yüreğinde ki inancın ve yaşam sevgisinin farkındalığını yakalayabilenler kendini ve insanları sever. İnançlı bir kişi kaçmayı değil, mücadeleyi seçecektir. Bu zorlu süreci atlatacak, hayatında ki dönemeçte sıçrayışı yaşayarak, yeniden doğacak ve hayatına daha sıkı sarılacaktır...

Yeni hayatında yaşadığı acıların, zorlukların bilincinde olarak acılara ve zorluklara karşı daha dayanıklı ve daha sağlam hayatın karşısında durabilecek. Rüzgar ne kadar sert olursa olsun, fırtına ne kadar şiddetlenirse şiddetlensin, dimdik ayakta kalabilecektir. Bu gücü de yüreğinde ki inancından ve sevgiden alacaktır...


Hülya Akyıldız




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Nefsin Tuzakları
'Güven' Olmazsa Olmaz...
Kelebek Etkısı
Zeka ve Akıl
Hayata Tutunmak
İnsan Ne İle Yaşar?
Kimler Aldı?
Bir Bedende Yarım Kalmak.
Sevginin Gücü
Dünya Nereye Gidiyor?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kelebek Kanadında Hayat [Şiir]
Arş - I Ala`ya Yükselelim Bugun [Şiir]
Seni Yaşatıyorum [Şiir]
Bir Dilek Tut [Şiir]
Ey Sevgili [Şiir]
Seni Düşünürken [Şiir]
Yüreğin Gücü Aşk [Şiir]
Yürek Göçü [Şiir]
Hadi Git Aşk [Şiir]
Düşler Topla Yüreğinle Gülüşlerime [Şiir]


Hülya Akyıldız kimdir?

HAYAT HAN, BEN YOLCU. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hülya Akyıldız, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.