..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Egoistlerin en güzel yanı başkaları hakkında konuşmuyor olmaları. -Lucille S. Harper
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > 21. Yüzyıl > Hülya Akyıldız




26 Mayıs 2010
Bir Bedende Yarım Kalmak.  
Hülya Akyıldız
Bizler bazen içinde bulunduğumuz nesnelerin dışında, ruhsal boyutta ki varlığımızın; varoluşumuzun sebebi saydığımız sevgi kapasitemizle, diğer bir varlıkta ki, içi sevgi dolu olduğuna inandığımız başka bir ruhsal boyuttaki bir diğer varlığı severiz.


:BDGF:



Bizler bazen içinde bulunduğumuz nesnelerin dışında, ruhsal boyutta ki varlığımızın; varoluşumuzun sebebi saydığımız sevgi kapasitemizle, diğer bir varlıkta ki, içi sevgi dolu olduğuna inandığımız başka bir ruhsal boyuttaki bir diğer varlığı severiz.

İçimizde varolan sevmeye, sevilmeye duyulan ihtiyaç nedeni ile, bazen yalanlarla kurulu olduğunu bile göremediğimiz, çıkarlar ve menfaatler peşinde koşan, nesnesel varlıkların tuzağına düşeriz.

Bu nesnesel varlıklar( nefsi peşine düşen insan modeli), içinde varolan bizi unutup sadece amacı hedefi nefsi tatmin etmek adına bizleri harcayabilirler. Oysa ki bizim aldanışlarımız bir bedenle ibaret kalmamaktadır. Bizim aldığımız yara bedene verilen fiziksel yaranın kat ve kat fazlası boyutta olmakla birlikte insanların göremeyeceği büyüklüktedir.

Yıkılan bizler hapsolmuş bedenin içinde kıvranırken sahibin aldanışlığına evsahipliği yaparız. Yüzyıllardır varoluşumuzun temel amacı boyutsuz sevgiyi içimizde taşımakken, yaradanımız bize bunu emretmişken, sevmeye ve sevilmeye olan açlığımızdan dolayı, sürekli bir arayış içinde sürekli bir parçanın peşinden koşarız.

Bu parça tamlığın ikiye bölünmüş diğer yarısının arayışıdır. Bu arayış içinde kaybolmuşluğun tuzaklarında insanca olmayan aldanışların esaretinde defalarca yıkılır, defalarca ezilir, defalarca yerden yere vuruluruz. Kolayca iyileşildiğine inanılan bizlerin her aldanışta verilen hasarın bıraktığı izler, gözle görülemediğinden geçtiğine inanılır.

Oysaki bazen öyle derin yaralar açılır ki; aldanışlığın vermiş olduğu, bizim sınırsız, boyutsuz kapasiteyle, sevmek adına , yaratandan ötürü yaradılanı sevmek adına aldığımız bu muharebe yaraları tedavi edilemez şekliyle durur köşelerimizde.

Çürümüşlüğün nesnesel bir varlığa tapınmanın karşısında kul köle olmuş bir diğer varlık, bütünün hazzını yaşayamazken, içine düşülen boşluğun eşiğinde bulur kendini. Yakarışlar inceden vururken köşelerimize sıkışır sıkıştıkça varlığımızın nedenlerini unuturuz. Bilakis kaybolmuşluğun içinde ki bu kıvranışlar yok olmuşluğun değil, yeniden varolabilme çırpınışlarıdır. Sonsuzluğun kucağına atlarken, varlığımızın devam ettirilebilmesi içinse yeniden sevmeyi başarabilmemiz gerekmektedir.

Fakat bazı durumlarda bizim inandığımız, tüm varlığımızla inandığımız, içinde bulunduğumuz bedenin değil bizim; sadece ve sadece bize yaradanımızdan sonra bize tapıldığına inandığımız anlarda ortaya çıkar yaşamın soğuk izleri karşımıza. O kadar inanmışızdır ki bizi görüp bizi sevdiklerine, diğer bir bütünün yarımı olarak sevildiğimize inandığımızda diğer yarımızın da bunu hissetiğine inanarak yaşanır bedensel arzular. Eğer karşılıklı hissedilerek yaşanılmamışsa bizim bir bütün olma arzumuz, sadece ve sadece bedensel hazlarda, zevklerde kalmışsa, diğer bir yarımı mutlu etmek adına herşeyden vazgeçerek feda edilmişse, beden bu insafsız aldanışa yıkılmışlığın en dayanılmazı ile yok olur, sevmeye- sevilmeye olan inanış. İşte buda bizim için yaşadığımız her an her atışımızda her defasında yeniden yeniden ölmek demektir…

Biz kim miyiz?
Şöyle bir durun ve sol yanınızda atan, ilk atmaya başladığı andan itibaren, son atışına kadar sizi yalnız bırakmayacak olan ve siz duymasanızda çığlık çığlığa haykıran yüreğiniz…..


Hülya Akyıldız



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın 21. yüzyıl kümesinde bulunan diğer yazıları...
'Güven' Olmazsa Olmaz...
Kelebek Etkısı
Zeka ve Akıl
Hayata Tutunmak
İnsan Ne İle Yaşar?
Kimler Aldı?
Sevginin Gücü
Dünya Nereye Gidiyor?

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Nefsin Tuzakları
Kartallar Yüksek Uçar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kelebek Kanadında Hayat [Şiir]
Arş - I Ala`ya Yükselelim Bugun [Şiir]
Seni Yaşatıyorum [Şiir]
Bir Dilek Tut [Şiir]
Ey Sevgili [Şiir]
Seni Düşünürken [Şiir]
Yüreğin Gücü Aşk [Şiir]
Yürek Göçü [Şiir]
Hadi Git Aşk [Şiir]
Düşler Topla Yüreğinle Gülüşlerime [Şiir]


Hülya Akyıldız kimdir?

HAYAT HAN, BEN YOLCU. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hülya Akyıldız, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.