..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bana arkadaşını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim. -Cervantes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Savaş ve Afetler > Hülya Akyıldız




23 Ağustos 2013
Nerede İnsanlık!  
Hülya Akyıldız
Neredesiniz? Geziciler, çapulcular, duran, oturan adamlar? Mısır, Şam ağlıyor. Bebekler, çocukla, analar ölüyor. Siz neredesiniz? Hangi yazlık bölgede? Hangi koyda. Yatınız da, şezlongunuz da bilmem hangi marka içkiyi yudumluyorsunuz????


:AEEA:
Neredesiniz?
Geziciler, çapulcular, duran, oturan adamlar?

Mısır, Şam ağlıyor. Bebekler, çocukla, analar ölüyor.

Siz neredesiniz?

Hangi yazlık bölgede? Hangi koyda. Yatınız da, şezlongunuz da bilmem hangi marka içkiyi yudumluyorsunuz????

Hani nerede tencereleriniz, tavalarınız? Dibimi tuttu yoksa tencerelerinizin? O yüzden mi sokaklara çıkamıyorsunuz?

O yüzden mi hepimiz çapulcuyuz diye naralar atarken; şimdi hepimiz müslümanız, ’hepimiz mısırlıyız,şamlıyız’ diyerek sokaklara inmiyorsunuz?

Ne oldu üç beş ağaç için ortalığı yakıp yıkanlar, bebekler, çocuklar ölürken ne yapıyorsunuz?

Televizyonları kapatıp, sosyal medyadan, ayrılıp kafanızı yastığınızın altına mı gömdünüz de, sesiniz soluğunuz çıkmıyor?

Ya insanlık insanlığa ne oldu?

Tüm dünyanın önünde katliam yapılıyorken, tüm dünya bu vahşeti izliyorken, kimse dur sen ne yapıyorsun demiyor. Peki kim verecek o masum çocukların hesabını, kim yüklenecek bu ağır suçun bedelini?

Ve kim aynaya baktığında gülebilen gözlerle hiç birşey olmamışcasına hayatına devam edebilecek?

Hanginiz çocuklarının yüzüne baktığında Mısır da, Şamda katledilen çocukları düşünmeyecek?

Hangi söz, hangi kelime yavrusunu yitiren bir anneyi teselli edebilecek?

Kim, nasıl o anneye çocuğunun tek bir tel saçını, onun kokusunu, onun gülen yüzünü geri getirebilecek?

Gözyaşlarıyla yazdığım bu iki satır anlatabilecek mi onların acılarını paylaştığımı?

Hepimiz suçluyuz; bu insanlık ayıbında, bu insanlık suçunda hepimiz suçluyuz. Engel olamadığımız için, çaresiz kaldığımız için, susup seyrettiğimiz için hepimiz suçluyuz.

Rabbim bizleri affeder mi bilmiyorum, ama ben kendimi affedemiyorum çaresizliğimden, acizliğimden.

Rasulullah (S.A.V.) ”Dua müminin silahı dır.’ Sözününden alfdığım güçle tek silahıma sarılıyorum. yYüreğimden göklere yükselen feryatlarımla yalvarıyorum rabbime ’bu zulüm, bu katliamlar dursun’diye...


Hülya Akyıldız






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ne Oluyor Kızlarımıza?..

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kelebek Kanadında Hayat [Şiir]
Arş - I Ala`ya Yükselelim Bugun [Şiir]
Seni Yaşatıyorum [Şiir]
Bir Dilek Tut [Şiir]
Ey Sevgili [Şiir]
Seni Düşünürken [Şiir]
Yüreğin Gücü Aşk [Şiir]
Yürek Göçü [Şiir]
Hadi Git Aşk [Şiir]
Düşler Topla Yüreğinle Gülüşlerime [Şiir]


Hülya Akyıldız kimdir?

HAYAT HAN, BEN YOLCU. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hülya Akyıldız, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.