Edebiyat yaşamın öncüsüdür, onu öykünmez, ona istediği biçimi verir. -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
Seven bir erkek bir ülke gibidir. İç dinamikleriyle dış güçler arasına sıkışmış. Seven bir erkek bir ülke gibidir. Kim bilir kaç darbe atlatmış? İçinde ne hayaller tükenmiş ne hayatlar kararmış. Seven bir erkek bir ülke gibidir. İçinde onlarca halkı binlerce türküsü vardır. Çok dillidir her telden konuşur. Cura sesidir ya da kopuz. Neydir yahut da gırnata ve davul ve zurna. Ve zırt dediği yerde durduğumuzda, Toplamıdır erkek bu orkestranın Tek ses verir Anafartalar da, Kafkaslarda. Seven erkek bir ülkedir. İçinde binlerce uygarlığı vardır hepsi senin için kurulmuş. Kadim ve köklüdür gelenekleriyle, Ulu ve kudretli bir çınardır kökleriyle. Seven bir erkek bir ülke gibidir Eylemdedir yüreği işçiyle, mesaidedir memurla Laboratuardadır öğrenciyle, El vermiştir çiftçiye traktörü balçıktan çıkarırken, Omuz vermiştir emekçiye enflasyonla boğuşurken. Seven bir erkek bir ülke gibidir Biraz arabesk biraz özgün ama illaki halkın türküsüdür. Yanmış ya da asılmıştır! Üstüne çok yazılmış çok tartışılmıştır. Ekmeğine, aşına, sevdasına ve belki vatanına göz dikilmiştir. Ama destandır o Çanakkale gibi 270 kiloluk gülleyi sırtlamıştır. Seven erkek bir ülkedir Hakkari’nin yalnızlığın da kalmıştır, Diyarbakır’ın asiliğinde. Hem Dicle’dir hem Kızılırmak Güneyden kuzeye, batıdan doğuya. Biraz Avrupa’ dır ama bolca Asya dört nala göç yollarında. Seven erkek bir ülkedir Kavgada yenilmez; masa başında kaybeder ayak oyunlarıyla! Çünkü bozkıra alışkındır ama uzaktır politikaya. Haber bültenidir biraz yazılanların çoğu üçüncü sayfa olsa da. Spor yapmıştır göbeği hariç Muhtemelen 2.Ligden dönmüştür sakatlanınca. Seven bir erkek bir ülke gibidir Severse her isteneni verir. Kıbrıs gibi, Ömrü gibi Belki benliği dinini ve dilini… Diye düşünseler de… Erkek Türkiye, Türkiye; erkek gibidir. Kıskançtır kararı kadar. Çok da paylaşımcı sayılmaz. Hatta hoyrattır kızarsa. Sakin ve dingin değildir doğaçlama sever Ve kendine ait hiçbir şeyi vermez sevmediğine. Her ne kadar fedakar olsa da Gerçekten seven bir erkek gerçekten Türkiye gibidir Biraz popülerdir çok da iddialı, Tansiyonu yüksektir gözyaşı bol. Bir bakarsın güneş açar bir bakarsın sel basmış seralarını. Karadeniz de heyelandır; İç Anadolu da erozyondur Ama karakterde çözülme değildir. Çünkü seven erkek Nemrut olsa da bazen, Yunus’tur sevgide. Kazanırken Fatih’tir, Bahşederken Kanuni. Geri alırken Mustafa Kemal’dir namusunu kurtlar sofrasından! Biraz Mevlana’ dır erkek, Biraz Hz. Ali. Dürüst ve keskindir Zülfikar gibi. Seven bir erkek Türkiye, Türkiye’m erkek gibidir! Sağ eli ile iterken sol kolu ile sarılır, Sevmeye kıyamaz, sevdiğine darılır!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Öner KARADAĞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |