..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bütün sanatlarda insanı şaşırtan bir yan vardır. -Alain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Aşk ve Romantizm > Bedia Belkıs BALCILAR




6 Nisan 2010
Yusuf'u Kuyudan Kim Çıkarır?  
Yusuf ki kuyuların öz çocuğu

Bedia Belkıs BALCILAR


Yusuf ki, bakıpta görmediğimiz... Yusuf ki; görüpte, kendi ar gömleğimizi iç fistan diye giydiğimiz için, gözümüzü sızıyla yumduğumuz... Yusuf ki, kuyularda kalabilen, Yusuf ki, kuyuların öz çocuğu... Yusuf ki, kuyulardan çıkmanın yegane vesilesine meftun... Yusuf ki, münacat eden sabr-ı cemil ile... Yusuf ki, su ile yaren... Suya hasret kalmışlara rehber... Yusuf kuyularında Yusuf olunurken, Yusuf'u kuyudan kim çıkarır?


:BCGI:
Hz.Yusuf ( a.s )vardı. Hz.Yusuf( a.s)ki iffet timsali idi... Hz.Yusuf( a.s) kalplerdeki imtihan şuurunu tazelemek için nebi idi. Züleyha'nın Zusuf'a duyduğu his, imtihan potasında erimekti... Züleyha ki, şehvetin galebesinden aşkın kutsiyetine yürünecek bir yolda, Yusuf ile kalbini arındırmaktı.

Yaşadığımız şu zaman diliminde nice Yusuf'lar, Yusuf yüzlüler var... Yusuf özlü olanı, sözlerinden müphem.

Yusuf gömleğini arkadan yırttıranlar var. Yusuf gömleğini hiç giymemiş olanlar var olduğu gibi.

Yusuf özlüler var bir de... Yusuf özlüler ki,

Yusuf'un ar gömleğini hiç yırttırmamıştı. Şehvete mağlup olmamıştı hiç, Züleyha'nın yakıcı kozlarında. Züleyha ki, içindeki yangınların rengini, Yusuf'u attırdığı ve kendisininde düştüğü zindanın kilitlerinde saklıyordu.

Her Yusuf'un bir kuyusu, her kuyunun bir Yusuf'u vardı. Yalnız Yusuf bilirdi kuyuların dilini. Çekilmeden erilmezdi. erilmeden "er" olunmazdı. Rr'ler sınıfına dahil olmak kolay değildi. Aşk öyle kolay mıydı? Züleyha.... Züleyha da öğreniyordu.

Yusuf kuyularına düşen Yusuf yüzlüler vardı. Gözümüzü açtığımız şu zaman diliminde.

Yusuf ki, bakıpta görmediğimiz... Yusuf ki; görüpte, kendi ar gömleğimizi iç fistan diye giydiğimiz için, gözümüzü sızıyla yumduğumuz... Yusuf ki, kuyularda kalabilen, Yusuf ki, kuyuların öz çocuğu... Yusuf ki, kuyulardan çıkmanın yegane vesilesine meftun... Yusuf ki, münacat eden sabr-ı cemil ile... Yusuf ki, su ile yaren... Suya hasret kalmışlara rehber...

Yusuf kuyularında Yusuf olunurken, Yusuf'u kuyudan kim çıkarır?

Aşk'a susayan çıkarır. Yusuf'u kuyudan çıkaran, aşk'ın nar'ından yanıpta, Yusuf'un elinden su'ya kanmak isteyen çıkarır...

Yusuf'a kavuşmak budur lisanımca.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın aşk ve romantizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Öğrenecek ve Öğretecek Hikâyesi Olanlara
Güvercin Kanatlarında
Haylaz Aşk
Gül Aşkım

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Suyun Ses Hali

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ölü Atlar Kişnemesi [Şiir]
Kim Daha Şanslı [Şiir]
Tıflane [Şiir]
Özlem [Şiir]
Yağmur Yağıyor Seller Akıyor [Şiir]
Zerre [Şiir]
Yazarlığa Giden Yolda Çekilen Acı, Parmak Uçlarından Geçer [Deneme]
Rüzgâr'ın Sesi [Deneme]
Krizantem, Üç Oda, Gökyüzü Vesaire [Deneme]
Yazdıkça Gelir Cümlem [Deneme]


Bedia Belkıs BALCILAR kimdir?

ben bir kayığım bu ummanda. . denize bembeyaz köpükler bırakan.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bedia Belkıs BALCILAR, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.