..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Cumhuriyet fikir serbestliği taraftarıdır. Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre saygı duyarız. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Müşerref özdaş




28 Aralık 2009
Öylesine Bir Gündü...  
Müşerref ÖZDAŞ

Müşerref özdaş


Öylesine bir gündü. Öylesine yürüdüm sokaklarda. Gülen yüzler de gördüm, canı sıkılanlar da. Yaşamın ağır yükü altında eğilmiş olanları da, lüks aracında caka satanları da.


:BBIF:
Öylesine bir gündü. Öylesine yürüdüm sokaklarda. Gülen yüzler de gördüm, canı sıkılanlar da. Yaşamın ağır yükü altında eğilmiş olanları da, lüks aracında caka satanları da.

Bir bebek ağlıyordu beyaz camda, akşam haberlerinde. Duygu koymuşlardı adını onu bulanlar, duygusuzlara, vicdansızlara inat. Yaşamı kucaklıyordu o yumuk elleriyle ve incecik kollarıyla. Büyüyecekti. Ama, bir yuva sıcaklığını tatmadan. Bir anne sıcaklığını yaşamadan, koklayamadan. Koşup oynayacak, gülecekti belki ama hep bir şeyler eksik kalacaktı.

Güzel bir kız olacaktı belki, sevip sevilecekti.Kendisi de bir anne olacaktı günün birinde. Yavrusunu bağrına bastığında içi yanacaktı belki. Kimse beni böyle sarmadı ki, gözümde yaş olsa, benimle ağlayan, hastalığımda başımı bekleyen olmadı ki…... Geceleri üstümü örten, şefkatli elleriyle saçlarımı okşayan, sıcak dudaklarıyla alnımdan öpen olmadı ki… diyecekti belki.

Başka bir yerde, süslü bir bebek arabasında uyuyup kalmıştı bakımlı bir kız çocuğu. Sevgi dolu kucaklarda, şımararak büyüyen. Teyzeler, amcalar, dedeler, büyükanneler arasında büyüyen. Ve bir diğerinin de artık yeni yuvası kendisi gibi terk edilmişleri barındıran bir kurumdu. Bakıcı anneler ve çocuk viyaklamaları arasında büyüyecekti. Bir yudum sevgiye hasret, ana kokusuna hasret. Öylesine bir gün olsa da benim için, kadersiz bir kız evladının kaderinin belirlendiği bir gün olmuştu bugün. Gözünde hep bir hüzün olacaktı. Kimsesizliğin ve terk edilmişliğin o tarifsiz kokusu sinecekti üstüne. Öylesine bir gündü işte.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teşekkür ederim.
Gönderen: Müşerref ÖZDAŞ / , Türkiye
7 Nisan 2010
Sayın Hüsmüllü, teşekkür ederim.

:: Ama öylesine bir yazı değil!
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
7 Nisan 2010
Yazı hoştu,ama asıl bir emanetinizi sizin köşenize aktarmak amacıyla bu yorumu yazıyorum.Çünkü bu sözü çok beğendim ve başka bir yerde değil de esas yani kendi yerinde durursa ancak içim rahat edecekti.Saygılarımla.. '' Belki de en uzun yol kendimizi bulmak için çıktığımız yoldur.''




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çiçekleri Döken Bahar
Sevgi Sihirdir
Hayvan Olmanın Dayanılmaz Ağırlığı
Muhteşem 8 Yıl
Dağılan Bulutlarım
Gelecek Daha Kaç Tecavüze Gebe?
Küçük Bir Koli ve Yaşlı Bir Kadın

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Umutlar Tükenirse
Geceler Günahı Saklar
4g : Gittim - Gördüm - Gezdim - Geldim (Eskişehir’in Yeni Yüzü)
Sevgi Şehri Şehir Rehberi
Aldanmalar,aldatmalar ve Yalanlar Üzerine Düşüncelerim
Tanrıya Mektup
Sevgi Bekler mi?
Affediyorum
Aşk mı? Alışkanlık mı?
İzler, Yaslar ve Yaşlar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Olsaydım [Şiir]
Sevgi (Seni) Ektim Yüreğime [Şiir]
Ateşi Yakan Bilir [Şiir]
Sahtekarlar Balosu [Şiir]
Sualler (1 ) [Şiir]
Yaşam - Aşk - Tutku - Sevgili [Şiir]
Yaşam Akıyor Yanı Başımda [Şiir]
Zamanın Kıyısında [Şiir]
Hani Bir Şarkı Var Ya [Şiir]
Yürekte Bir İmzadır Sevdan [Şiir]


Müşerref özdaş kimdir?

Biyoloji öğretmeniyim. 1978'li yıllardan beri edebiyat,şiir,resim ve geleneksel sanatlardan "ebru " ve "kaat'ı " ile uğraşıyorum. Sevgi yolu, Ortanca ve Mahzunice adlı dergilerde yazılarım yayınlanmaktadır. Turkhaber ve Cbhaber internet gazetelerinde de köşe yazarlığı yapmaktayım. Edirne-Uzunköprü SES gazetesinde de yazmaktayım. Yaşamın en iyi öğretmen olduğunu biliyorum. . . Ve sınavını en hazırlıksız zamanlarda yaptığını . YAŞAM BİR ŞİİRDİR. . . ŞİİR DE SEVDAM. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Etkilememeye çalışıyorum..Herkesin de ne olursa olsun bir süre sonra kendine bir tarz oluşturduğunu düşünüyorum...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Müşerref özdaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.