..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilinç ruhun sesidir, tutkular ise bedenin. -Rousseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Didem




21 Eylül 2009
Güven Kendine  
Didem
Tecrübelerini gözle, sağduyunu dinle, güven kendine. Doğru kişiye doğru yerde doğru hediye vermeyi öğreneceksin, denemekten vaz geçmediğin sürece.


:AHAI:
Güzel kızım benim, kabuğuna çekilmek istiyorsun, sonunda yaşadığın bildiğin kendi mutsuzluğun. Denemek zor geliyor, canım yine yanarsa diye korkuyorsun. Risk almadan hiçbir şey kazanma şansın olmaz. Piyango çıkmasını istiyorsan önce onu ellerinde tutmalısın. Değişmek istiyorsan o yolda adımlarını farklı atmalısın, yorulduğunda bir kaldırım kenarında durup dinlenebilmelisin, yağmur yağdığında sevdiğin birinin şemsiyesiyle korunabilirsin. Gözlerini açarsan, bakarsan etrafına, seninle birşeyler paylaşmaya can atan birçok dost çevrende görebilirsin. Şemsiyelerin rengi ister mavi, ister yeşil, şemsiyeler ister düz ister kareli, yağmurdan koruyorsa ikinizi ne fark eder ki. Senin de birçok farklı şemsiyen var dolabında. Ve çevrende ıslanan insanlar, her zaman onların istediği şemsiyeyle olamasa bile, semsiyeni sunmaya devam etmelisin sende. Senin gibi onların da ihtiyacı aynı. Kar, yağmur, dolu, fırtına, güneş, ateş, alev cebindeki hangisi,hangisi uygun onların iklimine, arada bir düşünmeli. Bir düşünüp bin yapmak yerine, bin düşünüp yüz yapmak doğru belki de. Güneş,yağmur, kar,dolu,fırtına, hepsinde de şemsiyeye ihtiyaç var. Ama sunacağın güvence, belki uygun olmayacak karşındakine, üzülme ve pes etme. Tecrübelerini gözle, sağduyunu dinle, güven kendine. Doğru kişiye doğru yerde doğru hediye vermeyi öğreneceksin, denemekten vaz geçmediğin sürece.

Sana uzanan elleri sakın itme elinin tersiyle. İhtiyacın olmasa bile, seni düşündüğü için minnet duy sadece. Elindeki, kendi bildiği, en iyiyi sunmuştur sana, sana uymasa da. İyi niyet yeterli olmasa da, mazur görülmese de hatalara. Saygı duyulmalı, ve içindeki gizli anlam kavranmalı.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: merhaba
Gönderen: ozan / , Türkiye
2 Kasım 2009
ben ozan acemi bir yazarım. yazılarını dikkatle okudum eleştiri yapamıyacagım hepimiz amatörüz. Yanlızca beğendiğimi söyleyebilrim. Gerçekten bu yazını beğendim. Bu arada bir şey sormak istiyorum bu siteyi tesadüfen buldum ve sadece birtane yazı ekleye bildim diğerleri hep onay bekliyor. kim verecek bu onayı anlamadım. danışacak bir muhattapta bulamadım böyle oldu zaman sen ne yapıyorsun Merhaba Ozan,vakit ayırıp yazılarımı okuduğun için ve Güven Kendine başlıklı yazımı beğendiğini söylediğin için teşekkür ederim.Haklısın ben de amatörüm, yazar aday adayıyım, sadece içimden geçenleri kağıda döküyorum. Sanırım onay verenler site yetkilileri, ben de uzun bir süre onay alamadım, yazılarımı gözden geçirdiğimde eklenmesi gereken paragraf işaretlerini eklemediğimi fark ettim.Gerekli düzenlemeleri yapıp tekrar kaydettikten sanırım 1-2 gün sonra yazılarım yayınlandı. Danışabileceğim birilerine ben de ulaşamadım.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Duru Sohbetler 2
Korkuların; Engellerindir Yaşam Sevinçlerinin!
Sarmaşık Sakal Yansımaları
Gündüz Düşlerim 2
Sekiz Saniye Yansımalarım B
Kendimi Kaybettim, Hükümsüzdür!
Öylesine
8 Saniye Yansımalarım A
Hataya ve Hayata Dair
Ölen Hangisi?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Cem Mumcu - Kendine Bakma Kitabı
Duru Sohbetler 1
Anlamlandırma Arayışı
Hayal Kafesi
Bir Aldanışın Ardından
Gözlem Yansımalarım2
Kısalara Selam
Gözlem Yansımaları
Gündüz Düşleri 1
İyi ki Var Can Dostlar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kırılmak [Şiir]
Yaşam yakında yakala [Şiir]
Sanatla Soluklanmak [Şiir]
Haykırmak İstiyorum [Şiir]
Anne Çocuk Eğitim Vakfı - Anne Destek Semineri [Öykü]
Gelen Gülüş [Öykü]


Didem kimdir?

Kendini arayan, dünyayı ,hayatı anlamlandırmaya ve onun içinde etkin olarak var olmaya çalışan, suskunlar ordusundan ayrılmaya çabalayan biriyim. Yazılarımda bazen; aklımdan, yüreğimden, içimden geçenleri, bazende farklı kişilikleri deneyimleme örneklerimi görebilirsiniz.

Etkilendiği Yazarlar:
Doğan Cüceloğlu, Jülide Sevim, Üstün Dökmen, Louise Hay,Allice Miller,Leyla Navaro,Emre Kongar,Kemal Sayar, Milan Kundera, Engin Geçtan,Türkay Demir, Gabriel Garcia Marquez, J.R.R.Tolkien,


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Didem, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.