..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarihten öğreniyoruz ki tarihten hiçbir şey öğrenmiyoruz. -Hegel
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İnternet > Şevket Başıbüyük




10 Mayıs 2009
Tıkla - Ma/oku - Ma  
Şevket Başıbüyük
Şu an sanal ortamda değil de bir gazetede yazmış olsaydım; bu yazıyı okumayınız diyecektim ama şimdi “tıklama” diyorum. Lakin bu bir şaka değil, -gerçekten- tıklamayınız, haydi yanlışlıkla tıkladınız; bari oku-ma-yınız… Sahiden okumayınız!


:AHEC:
TIKLA-MA/OKU-MA

Şu an sanal ortamda değil de bir gazetede yazmış olsaydım; bu yazıyı okumayınız diyecektim ama şimdi “tıklama” diyorum.
Lakin bu bir şaka değil, -gerçekten- tıklamayınız, haydi yanlışlıkla tıkladınız; bari oku-ma-yınız…
Sahiden okumayınız!
Varsın Şevket Başıbüyük’ün imzası olsun…
Hem sonra her önünüze sürülen yazıyı/yazıları okumak zorunda mısınız?
Aslında böyle bir yazı yazmayacaktım.
Geçmişte, aktif gazetecilik dönemimde/günlük yazdığım zaman bu tür yazıları yazardım/yazmıştım…
Ancak yararından çok zararını görünce…
Hatta beni işimden edecek kadar, zülfiyâre dokununca…
Zülfiyâre dokununca durum değişiyor maalesef …
Yani gerçekleri yazınca insan…
Gerçekleri yazınca ne mi oluyorr?
Ne olacak; düşman kazanmaktan başka bir işe yaramıyor…
İşte bu yüzden bir daha bu tür yazıları yazmayacak ve kimseye/kimseciklere karışmayacak, kimseciklerin kafa konforlarını bozmayacaktım…
Bozmayacaktım ama…
Ama kalem tutmanın verdiği mesuliyet…
İşte bu düşünceyle…
Bu düşünceyle bakacak olursam sanırım yazı sitilim değişecek/değiştirmek zorunda bırakacaktır beni…
Oysa ilk başta bu sitede yazmaya karar verdiğim gün hiç de öyle düşünmemiştim.
Ben bu sitede suya sabuna dokunmadan yazacaktım… Yani bir önceki halimden farklı olacaktım.
Öyle olacaktım ama siz de takdir edersiniz ki insanın sabrı bir yere kadardır/insanın sabrı bir yere kadarmış…
Hele serde duygusallık varsa…
(Yazarların-şairlerin duygusallığı da çekilmez oluyor anlatabiliyor muyum?)
Yazar ve şairler ki, milletin/kendi milletlerinin sesi olmalıdırlar/olmak da zorundadırlar…
Kanım o ki; hiçbir yazar ve şair kaleme aldığı, dile getirdiği mesele, velev ki kendi başından geçmiş olsa bile; sırf kendi şahsi meselesi olduğu için yazmaz, -yazmaz çünkü yazar o kadar bencil davranamaz- yazar; söz konusu meselenin şümullü olduğuna inandığı için, yazdığı meselelerin, -bir çeşit- ümmeti ilgilendirdiği için, insanlarla paylaşılması gerektiğine inandığı için yazar…
Bu konuda –belki de- en güzel sözü, şair Mehmet Emin Yurdakul; “Unutma ki şairleri haykırmayan bir millet, sevenleri toprak olmuş öksüz çocuk gibidir.” diyerek bizlere tercüman olmuştur…
Onun için siz; siz olun şair ve yazarlarınızın haykırmasına müsamaha gösteriniz.
Evet, yazının başlığını önce “tıklama” koymuştuk sonra biraz tereddütlü davranıp “tıkla-ma” koyduk.
Şimdi muhayyersiniz; ister tıklayın, ister tıklamayın…







Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İnternet kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aslantepe Açık Hava Müzesi Oluyor

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.