"Bir kitabın kaderi okuyanın zekasına bağlıdır." -Latin Atasözü |
|
||||||||||
|
Neden her yıl, öncesinde ve sırasında arbedeler yaşanıyor? Çünkü ülkemizde yaşanan ve siyasi tarihe kanlı satırlarla yazılan, 1977 1 Mayıs'ı, 36 kişinin hayatını kaybetmesine sebep olmuş ve hesabı sorulamadığı için, toplumun hafızasında derin iz bırakmış bir "geçmiş"e sahip. İşçilerin, bazı siyasal kesimlerin; o geçmişi yaşatan karanlık olayların aydınlatılmasını istemesinde, nasıl bir sakınca olabilir? Dün, bir takım marjinal gruplar, Tarlabaşı , Dolapdere, Cihangir ve Mecidiyeköy'de polisle çatıştı. Kaldırımdan taşlar söküldü... Sopalar havalara kaldırıldı... Panzerlere taşlar atıldı... Biber gazından bir çok insan etkilendi...Teşvikiye'de yaşayanlar, 'hardal gazı,nı tanıdı... Yüzünü göstermeye cesaret edemeyen kişiler, polisle çatışmaya girdi... Bazı dükkanlar, kundaklandı...Dükkanların, evlerin, bankaların camları indirildi.... Tam bir savaş görüntüsü yaşandı... Maalesef, yine kask takmayan bazı polis memurlarımız vardı... Neyse ki, hafif yaralanmalar ve gözaltılar oldu. Gazeteci, fotoğrafçı ve kameramanlar, tedbirli elden bırakmayarak, gaz maskeleri sayesinde, -çok rahat olmasa da- zor şartlar altında, gerginlikleri görüntüledi... Geçen yıl, 1 Mayıs'a izin vermeyenler, bu yıl resmi tatil ilan ettiler. Burada da, bir tutarsızlık bir kararsızlık söz konusu.... Devamlılığı gelecek mi? Polisimiz yine İstanbul halkının can güvenliği için, saat 05:00'den itibaren görevinin başında, marjinal gruplar ve sendika göstericilerinin taşlı, misketli ve sopalı saldırısına göğüs gerdi. Bugün bir çok engele rağmen, DISK ve KESK ölen kardeşlerini unutmadıklarını göstermek ve onları anmak için Taksim'de ısrar etti. Türk-iş'in Kadıköy'deki ve diğer illerdeki gösterisi olaysız geçti. Ankara'da ise hafif olaylı durumlar oldu. DİSK ve KESK temsilcilerinin "makul" sayıda insanla Taksim Meydanı'nda konuşması önemli bir adım oldu. Verdikleri mesajlar da "makul"du. Ve onlar Taksim'e çıkıp konuştular diye de, kıyamet kopmadı. Yıllar sonra yeniden yasallaşan 1 Mayıs ilk kez bayram sevinciyle kutlanacaktı.. Ama yine başaramadık. Umarım, takip eden yıllarda, işçinin ve emekçinin bayramını, 1977 "Kanlı 1 Mayıs'' etkisinden uzak; sevgi ve kardeşlik içinde, coşkuyla kutlamamız, olanağına kavuşuruz.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Tuba Unsal, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |