..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir kış sonsuza dek sürmüyor, hiçbir ilkbahar uğramadan geçmiyor. -Hal Borland
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Başkaldırı > SELMA BİRCAN




31 Ekim 2008
Vicdan Eksikliği  
SELMA BİRCAN

:AHIB:
VİCDAN EKSİKLİĞİ
Anlamıyorum. Anlamıyorum. Her gazete sayfasını açtığımda acaba bugün kim, ne cinnet geçirmiş diye bakmak yerine bugün dünyada nasıl güzel şeyler olmuş diye bakmayı yeğlerken yine karşıma acı haberler çıkıyor. Bugünlerde kim daha az rüşvet yemiş, ben daha az yedim; belgelerim var bağırtısıyla yüz yüze gelmekten ben yoruldum. Feryat edenler yorulmadı mı ki?
İnsanların ne kadar kötü olduğunu görmek beni hiç şaşırtmıyor artık, fakat bu yüzden hiç utanmadıklarını görünce hayretler içinde kalıyorum.
Yine şehit haberleri,yine ana yüreğine düşen ateşler,babaların dimdik ayakta metanetli olma çabaları,sloganlar,ayaklanmalar,öfkeler..
Pardon ama neyimizi paylaşamıyoruz. Ne istiyoruz birbirimizden. Bu ne öfke, bu ne kin böyle. Evlat anneyi-babayı öldürüyor. Sarhoş sürücü gencecik bir insanın hayatını alıyor. Elti eltiyi bıçaklıyor bi kaç tane bilezik için.
Bu dünyada o kadar çaresiz yaşayan insanlar varken, okumak için öğretmen bekleyen küçücük yürekler varken, eve bugün ne kadar rızık götürebilirim kaygısını düşünen beli bükük babalar varken bu hiddet neden?
Herkesin hayattan alamadıkları, şikâyetleri var. Herkesin kırgınlıkları, haksızlıkları, acıları, borçları var. Ama bu sorunları çözmenin yolu başka bir insanın canını almak mı olmalı yani?
Pembe gözlüklerim yok benim. Ben de hayata ciddi bakıyorum. Sokakta yürüdüğümde insanları inceliyorum. Bazen öfkeleniyorum, bazen acıyorum. Ama kimseyi öldürmeyi düşünmüyorum.
Karanlık ve kararsızlık vardır mutlaka hayatta. Eğer güne başlarken, hayata bakarken, işe, okula giderken; ya da aynaya bakarken merhaba demiyorsan kendine ve çevrendekilere, anlamsızdır var olman. Mücadele etmek için olmalıdır varlığın. Hak aramak bir başkasının sırtından ve canından olmamalıdır.
Didişmelerin eğitim ve kaliteli bir hayat için olmalıdır. Herkesi düşünmekten kendini de unutmamalı kişi; kendini düşünmekten de herkesi unutmamalı! Bilmeliyiz ki çok kısadır hayat.Hep sevgi vermek ve de almak için yaşamalı insan...Seversen kendini ancak o zaman seversin bulunduğun durumu.Her ne olursa olsun!!!
Acaba bu kadar kini içinde taşıyan insan yaşadığı hayatın farkında değil mi?Bu suçları yaparken vicdanlarını,İMAN’larını nereye paketliyorlar.Hani hep her sabah uyandığımızda önce zikrettiğimiz ALLAH’ları nerede!!!!
Tamam, işin dini yönüne de bakalım. Allah Azrail görev verirken ben bir sebep göstereceğim, sende can alacaksın demiş.
Ama ne olur evladının ölüm sebebi alt komşun olmasın. Sebep güzel bir görevi yerine getirip VATAN için orada olan gençlerin canını almaya çalışan ama ne için aldığını bilmeyen başka insanlar olmasın. Sebep bir anlık zevk için sarhoş olup bir insanın canını almak olmasın. Sebep sırf bazı eksik duygularını tatmin için babasının arabasını alıp hız yaparak bir insanı günlerce komada tutmak olmasın.
Bu hisleri yaşamımda karşılaştığım yapmacık insanlara benzetirim. Ne olduklarını ve neler yapabileceklerini bilirim, ama asla inanmam ve güvenmem onlara... Güvenmek istemem... Sanki ben istediğim, ben düşündüğüm için iyi görünürler gözüme, ama gerçekle hiçbir alakaları yoktur... Aslında ağzım ve yüreğim o kadar dolu ki. Eminim herkesin söyleyecek bir sözü vardır.
Suskunluğunuz asaletinizden olmalıdır... Her lafa verecek bi cevabınız mutlaka vardır. Ama bi olanlara bakın... Bi de yapana bakın, İNSAN’MI diye...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın başkaldırı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yiyin Galiii!
Ne İ - Çin
Lütfen Bağırmayın!
Kurmanci (Trt 6
Keyfim Bugünlerde İzinli
Kirli Savaş
Ben de Özür Diliyorum
Ankara"nın Taşına Bak

Yazarın şiir ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ne Halin Varsa Gör
Kızsız Adam
Yaz - Boz
Büyümek Çok Kötü Birşey Anne
Hayatımızın –e Halleri
Sorumluluk Sızıntısı
Ayrılık Kavuşmanın Başlangıcı...
Tv Krizi
Yeni Yıl Açılımı
Büyümeseniz Olmaz mı?


SELMA BİRCAN kimdir?

HAYAT BAKIŞ AÇIMI İNSANLARLA PAYLAŞMAK


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © SELMA BİRCAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.