..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Anka kuşu gibi yalnızlığı adet edin! Öyle hareket et ki, adın daima dillerde dolaşsın ama seni görmek olanaksız olsun." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Tâlân Ayşe Kanca




19 Eylül 2008
Zamanların Gölgesi  
Zamanların Gölgesi

Tâlân Ayşe Kanca


Ve zamanların gölgesi düştü avuçlarıma, ağır ağır tükendi tan ağarırken, çocuklar geldi geçti bir bir, doğumlarla ölümler el sıkıştı birden..


:BAJB:


     





     Ve zamanların gölgesi düştü avuçlarıma, ağır ağır tükendi tan ağarırken, çocuklar geldi geçti bir bir, doğumlarla ölümler el sıkıştı birden..


     Kendi bildiğim yoldan gittim hep, başka yollara sapmama ramak kala ezberlerim kesti önümü, en suskun kahkahalarımı sana harcadım, en bitmeyen kederlerim senin yüzündendi, kafama dayadığım namlularımı senin için indirdim, tam da vazgeçtim sanırken; tutundum sarmaşıklar gibi yüreğinin odalarına, sen odalarına hapsettin bazı zaman, bazen; kapattın kapılarını “bu son” diyerek.

     Ben bekledim, yıllandım şarap gibi, tükendim, tükettim içimde biriktirdiklerimi.

     Ve zamanların gölgesi düştü birden umutsuzluğuma... Umutsuzluğum yol verdiğinde küçük sevinçlerimize, gözlerimi kapatım, sustum, susturdum fikirlerimi.

     Korkularımla yüzleştim, sancılar çektim, çektirdim bazı vakit...

     Bir avuç külüm şimdi, cam bir kültablasında...

     Dilimde bir acılık var, kekremsi bir tat gibi bazen, başımda tonlarca yükün ağırlığı, ellerimde buzdan bir kalıp, ayak tabanlarımda çiviler çakılı, kulaklarımda çınlayan yüzlerce ses...

     Başımı dayadığım yastık sanki koca bir kaya parçası, sadece seni düşünmek kuştüyü kıvamında... Ne olurdu, kibrit kutusu kadar yerde sevseydin beni, saksıda büyütüp; bahçede gömmesiydin. Burada ölmem işten bile değil...

     Bırak; dibime gömdüğün acı tohumlarını seni kucakladığım gibi kucaklayayım, bağrımdaki yaralarım bugün iyileştiyse yarın tonlarca cerahat aksın, hayat sıyırıp atsın bedenimdeki her bir et parçasını, kemiklerimi kaplayan ruhumdur etim değil...

     Sana dönmeden uyursam, sık boğazımı, seni anlamayı unutursam anlat, kulaklarımın dibinde borazanla bağır, çınlasın sesin ta kalın bağırsağımda...

     “Yine de” demekten vazgeçtiğim gün, seninle uyandığım gün olsun, seni uyutmadığımdan şikayet edeceksin, bense tadına varacağım üzerime örttüğün huzurdan örtülerin, hiç katıksız, yorgun ama umutlu bakışların. Ellerinin yumuşaklığında bir bebeği okşarken bulacağım kendimi, saçların gelince; sırra kadem basacağım.

kasırgalar halt edecek sen yanımda uyurken, dilinden düştüğüm de alt üst olacak dünyam, sen fırçaladıkça ruhumu ve ben arındıkça nefsimden seninle bir olacak varlığım, var olmak işte o an anlamlı olacak

     Bir ton yaramazlık edeceğim seni güldürmek için, gözlerinde “fer olsun” diye, kendi yıldızlarımı yollayacağım sana, kimi istekle gelecek kimi mecburiyetten, sakın aldırma...
     
     Tutku nehrinde boğulacak gibi olsam da, inatla çekeceğim bindiğimiz sandalın küreklerini, daha sen “ne oldum?” diyemeden varacağım yüreğimin mahzenine, ne yıllanmış aşk şarabından tattığına pişman olacaksın, ne karanlıkta kalmış düşlerimin seyrinden...

     Topladığım gibi usunda kök salmış şüphelerini, gömdüm bil umut tarlasına ve ölmüş bil keşkelerini.



TALAN AYŞE KANCA
     


     




.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teşekkür ederim
Gönderen: Tâlân Ayşe Kanca / , Türkiye
22 Eylül 2008
Bir nefes kendimden verdim, bir nefes karanlıkta kalanlarımdan... Nazik yorumlarınaza teşekkür ederim TALAN

:: ..............
Gönderen: Emel Sude Serence / , Türkiye
21 Eylül 2008
soğuk morgun efendisi mi yoksa sıcak çöllerin avaresi mi.... Yazınızı çok beğendim ilmek ilmek duyguları örmüşsünüz...yüreğinize sağlık...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sıyırdım Ruhumu Bedenimden
Dalgaları Sevmek
Erguvan Ağaçları
Ölü Vakitler Biriktiriyorum
Bahcıvan
Kumsaldaki Çakıltaşları
Aklımı Vuruyorum

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yüreğiyle Bakar Kadın
Gitmek
Teninden Aşağıya Kayıp Gider Hayat
Yıldızlar Gece Gelir
İyi Bölünmeler
Parmak Aralarımız
Peri Kızı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ölümlere Müjde Çiçeği [Şiir]
Düş Agacı [Şiir]
Zırvalarsam Aşktandır [Şiir]
Aşk'a Dalacaksın [Şiir]
Aklar Düştü Satırlarıma [Şiir]
Hüzne Boyandı Hayat [Şiir]
Hayal Tarlaları [Şiir]
Zırvalarsam Aşktandır [Şiir]
Gülkurusu Akşamlar [Şiir]


Tâlân Ayşe Kanca kimdir?

20 Yıldır edebiyatla ilgileniyorum. Bazı yerel dergi ve gazetelerde yazılarım yayınlandı. 2003 yılında "Şarkısı çalınmamış sevdalar "adında bir şiir kitabı çıkardım, ayrıca Sarissa yayınlarından çıkan bir "Ortak Kitap" çalışmam var. www. turkiyeninsitesi. com da yazarlık yapmaktayım


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tâlân Ayşe Kanca, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.