..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Mermere sıkışmış bir melek gördüm ve onu özgürlüğüne kavuştuncaya dek mermeri oydum -Mikelanjelo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Tâlân Ayşe Kanca




19 Nisan 2010
Yüreğiyle Bakar Kadın  
Tâlân Ayşe Kanca
Var olmak istiyor. Var olmak; gökteki yıldızlar kadar... İçinde saklı hazinelerinden, yüreğindeki şefkatten, bitmeyin enerjisinden yararlansın istiyor dünya. Kıymetli olduğunu hissetmek, bu duyguyla daha çok çalışmak, üretmek, ürettikçe çoğalmak, çoğaltmak istiyor.


:BJCA:






     Bazen yetişemem sandıklarıma bile yetişebiliyor olmak şaşırtıyor beni. Karıncalar gibi koşuşturdukça yeniden şarj oluyoruz sanki. Bitmeyen bir döngü aslında bu, hep aynı resmi yapmaya çalışıyoruz, bir öncekinden eksik olmamalı bir diğeri, hatta geçmeli...

Aslında boşa heba edilen bir yaşamdır erkekler için kadınların ki.. Ne kadar farklı iki varlığız aslında ve ne kadar çabalasak ta, aynı pencereden bakamıyoruz. Elbette bakıyormuş gibi yapıyoruz, ta ki kazanmak için çıktığımız bir yarışın galibi olana dek. O meşhur madalyayı göğüslerimize taktığımız da, ne mi oluyor? Sonrası pek çoğumuzca malum aslında, edinilenler tek tek harcanıyor, kâh farkına varıyoruz neler harcadığımızın, kâh aldırmadan gülüp geçiyoruz. Sanıyoruz ki; yerine koyulmadan yeterince idare eder elimizdekiler. Ne yazık pek çoğu idare etmiyor.


Bir çocuk gibidir kadın; ama tırnaklarını hiç kesmez, keserse; yani gardını düşürürse; işinin biteceğini bilir. Hükmetmek ister en uysalı bile, aslında doğduğu o günden beri ezilmişlik ve horlanmışlık yatar bunun altında. Bunu görebilen bir erkek zaten en büyük ödülü alıp bir ömür o meşhur saadet duygusuyla yaşayıp gidecektir. Kamçısını göstermez, gücünü ondan güç aldığında ortaya koyar, kollar, ama son sözü kadının söylemesinden irkilmez. Bilir ki; kadın bunu üstün gelmek için yapmıyor, kendi sesini duymak istiyor sadece, içten, naif ama kuvvetli sesini...
     
Var olmak istiyor. Var olmak; gökteki yıldızlar kadar... İçinde saklı hazinelerinden, yüreğindeki şefkatten, bitmeyin enerjisinden yararlansın istiyor dünya. Kıymetli olduğunu hissetmek, bu duyguyla daha çok çalışmak, üretmek, ürettikçe çoğalmak, çoğaltmak istiyor.


Kadın kadın olmak istemiyor aslında, o insan olmak istiyor ona bakan bir çift gözün retinasında. Tenlerin şaha kalkıp onun insan olduğunu unuttuğu o dakikalarda bile, belki karşı tarafı memnun etmek güdüsü var kim bilir. Kendi için yaşamayı seçememiş bir tür o. O öğretilenleri çok iyi ezberlemiş, itirazsız, sükut içinde, kabullenmiş ama mutsuz, mutsuzluğundansa bir haber dünya.

Kadın ezberlerinden memnun olmasa bile ezberlerine taşırken yüksünmez. Bilir ki; ezberleri olmasa yarımdır, öyle çok şey ezberletilmiştir ki, bir bunu bilmez.

Dilinde pelesenk ettikleri, yüreğinin serzenişleridir. Ağırlığından taşıyamadığı yüreğini, gün olur, bırakıp bir diğer cinsin, erkeğinin omuzlarına, merakla bekler. Görür ki; bir gün bile taşınamayan bir yürektir o. Koşar, koşmak illaki bir yere yada birine yetişmek duygusunu içermese de, koşmak bir eylemdir ve kadın eylemlerin insanıdır. Durursa; arızalanır, durursa; daha çok düşünür, durursa; bir daha koşamamaktan korkar. Bir daha koşamamak sanki bir daha nefes alamamakla eşdeğerdir.

Kadın başını dayadığı omzun hakkettiği omuz olduğunu düşünür. İçinde barındırdığı suçluluk duygusu o omzun başını acıtıp acıtmadığına aldırmadan, inatla dayanmaya devam etmesine nedendir. Vazgeçişleri sancılıdır kadının ve son çaredir hep. Pes etmemek için kendiyle ettiği kavgalar, nedensiz hezeyanlara dönüşür. Erkek bilmez kadının pes etmemek için direndiğini, sanır ki bu kadının zaafı, zayıflığıdır. Kadın kınında daha güzeldir, dişlerini gıcırdatması hayra alamet değildir aslında. Sessizlik sukuttan değildir, sessizlik söyleneceklerin biriktiğini gösterir. O kadar çok şey biriktirir ki kadın, ortaya çıkardığında ortadakilerden haz etmeyenlerin çokluğu bile, kadının haklılığının bir kanıtı gibidir. Kolay kanar, kolay incinir, zor affeder!

Kadınca düşünmek, erkekçe düşünmekten daha yorucudur. Yorulduğunda dinlenmek için uğradığı tek limandır sevdasının kolları. Kollar sardığında tenleri, yüreklerin yükü hafifler. Kadın yüreğini hafifletmek peşindedir, erkek bedenini, bu bile ne kadar ayrı yollarda yürümekte olduklarının kanıtıdır. Yine de yürürler, bir gün aynı yolda karşılaşmak umuduyla...

Kadın, elindekini paylaşabilir, yüreğindekileri asla!


Talan Ayşe Kanca

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Klavuz
Gönderen: Mustafa Şakarcan / , Türkiye
20 Nisan 2010
''Kadınları anlama klavuzu'' gibi olmuş. Kadın ve erkeğin ayrı yollarda yürüdükleri bence de doğrudur. İşin güzelliği de burada kanımca... Teşekkür ve saygılar...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sıyırdım Ruhumu Bedenimden
Dalgaları Sevmek
Erguvan Ağaçları
Ölü Vakitler Biriktiriyorum
Gitmek
Zamanların Gölgesi
Teninden Aşağıya Kayıp Gider Hayat
Bahcıvan
Kumsaldaki Çakıltaşları
Yıldızlar Gece Gelir

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ölümlere Müjde Çiçeği [Şiir]
Düş Agacı [Şiir]
Zırvalarsam Aşktandır [Şiir]
Aşk'a Dalacaksın [Şiir]
Aklar Düştü Satırlarıma [Şiir]
Hüzne Boyandı Hayat [Şiir]
Hayal Tarlaları [Şiir]
Zırvalarsam Aşktandır [Şiir]
Gülkurusu Akşamlar [Şiir]


Tâlân Ayşe Kanca kimdir?

20 Yıldır edebiyatla ilgileniyorum. Bazı yerel dergi ve gazetelerde yazılarım yayınlandı. 2003 yılında "Şarkısı çalınmamış sevdalar "adında bir şiir kitabı çıkardım, ayrıca Sarissa yayınlarından çıkan bir "Ortak Kitap" çalışmam var. www. turkiyeninsitesi. com da yazarlık yapmaktayım


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tâlân Ayşe Kanca, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.