Bazen evrende yalnız olduğumuzu düşünürüm, bazen de olmadığmızı. Her iki durumda da bu düşünce beni afallatır. -Arthur C. Clarke |
|
||||||||||
|
kacarcasina, belki de bir daha geri donmemecesine yuruyorum. Gece kasvetli, gece bir yudum leyla gibi… bir anlik vuslat gibi… Yuruyorum… Isyan eden ayaklarima inat, sana inat, bu sehrin butun yuzlerine inat; evet, seni gormemecesine, kosarcasina yuruyorum. Cevapsiz sorulardan ve bilinmeyen adreslerden arta kalan son bir umutla, son adima yaklasiyorum. Yazgisi husran olan bu sehrin asiklarina ne yazik. Ne yazik sana! Ne yazik Istanbul’ un kuf kokan, kokusmus yuregine! Ah celal- i ask, Nazli bir yar olasan, Bicare kalasan, Arasan bucak bucak goz bebeklerine dusmus ay’ in izdusumlerini. Gozlerin okusun, zikr edesen ve huzne gark olasan…. Iklim kizil, mevsim bahar degil artik! Bir sogut dali gibi, asude bir yangin gibi, ayaklarinin bastigi toprak gibi, Istanbul gibi inliyorum huzurunda. Gece iyice kendini belli etti, busbutun gelmekte uzerime. Bir serkestler var sokak aralarinda; bir de kalbi serkest olan ben! Bir de cildirtan ayak sesleri. Yangini oldugum sesin cagirir beni uzaklara… Alelade degil bu yangin…ibrahimi atesleri bilir misin? Hani kavururcasina sicaktir, hircindir korkutur insani… ama ici yumusacik, ipeksi……….. bir gul bahcesi! Alevler icindeyim gul bahcesinde yar. Adimlar gelmekte uzerime, kacmak ise tek carem, umudum. Tan yerine yurumek belki bu sevdanin en aydinlik yani, Karanlikta ki aydinligim, Cezayir meneksem, ab- i hayatim! Adimlarima can olan… Bir anlik huzuru cok mu gordun bana? Istanbul’ un kapilari acilir bogaza tek tek, sokaklarda baslar hayat adimlari… baslar bir umutla herkes, tan yeriyle gelen misafire. Hayatin kalbi vurmaktadir bu daracik sokaklarda delicesine, kalbim vurmaktadir. Oturmali soyle bogaza karsi, bir simit bir de cay… sabah istanbul’ un uzerinde , sevdan ise bende… martilar dolasir, kiz kulesine pervane… Adimlar, kasvetli gecenin yorgunlugunu cikarirken, sicacik cay da ki huzuru yudumluyorum. Geceler… ve sabahlari! Sevdanin agirligini atsam, Seyretsem seni Istanbul gibi doyarcasina… Arz-I endam eder misin bana?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © sumeyra kocaer-uzun, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |