Bir sanatçı başarısız olamaz; sanatçı olabilmek bir başarıdır. -Charles Horton Cooley |
|
||||||||||
|
Bes yildir Abant’ ta guzel seylere imza atiliyor. Imza atanlar Abant Platformu adi altinda birlesiyor. Kimler katilmiyor ki bu platforma ? Turkiye’ nin ve dunyanin cesitli yerlerinden gelen parlementerler, akademisyenler, is adamlari, gazeteciler, yuzu askin katilimci bu platformda yer aliyor. Platforma destegi, Gazeteciler ve Yazarlar Vakfi ustlenmis durumda. Bir cok konuda komisyonlar kuruluyor platformda. Bu yil uc komisyonla baslanmis toplantiya.Siyasi, ekonomi ve kultur komisyonlari onergeler hazirlayip, genel kurul sonunda yayinlanan tek bir metinle bildiriyi olurturuyor. Metin hazirlamak ozellikle ulkemizede zor bir is. Siki bir denetimden geciriliyor metinler. Bir belgeyi eksik vermek yargi yolu acmakla esdegerdir. Ve tabiki bitmeyen burokrasi engeli. Onun icin, profesyonel bir ekip, titiz bir calisma gerektiriyor bu gibi calismalar. Neyse ki, Abant Platformu, Mehmet Aydin ve bir cok profesyonel ekiple dolu. Bu yil ki sonuc bildirgesi, kuresellesmenin tanimini yaparak baslamis. Kuresellesme surecinde nelere dikkat edilmesi gerekir ve neye ihtiyac vardir gibi sorulara cevap veriyor. Turkiye nin kuresellesmeye bakisi da platformun ele aldigi konular arasinda yerini aliyor. Tartisilan ve imzaya acilan konular yeni bir yazi konusu… Burada suna dikkat kesilmesi gerekiyor zannimca. Ne yazik ki, bu platforma gereken ilgi, ne ulkemizin onde gelen medya kuruluslarindan ne de ust duzey burokratlar tarafindan verilmiyor. Haliyle halkta bu gibi calismalardan bihaber kaliyor. Zaten bu gibi faaliyetler ozellikle uluslarasi calismalarin ulkemizdeki sayisi cok az. Turkiye genellikle davetli olarak katiliyor. Az olan degerlerin kiymeti bilinmeli ve cogalmasi yonunde calismalar yapilmalidir. Bilimsel ve uluslararasi alanda abant platformu turkiye nin yuz akidir.. Fakat medyamiz, her zaman ki hatasina yenik dusup, kimlik pesine dusmekte ; icerikten cok, gorunus ve kimligi on planda tutmaktadir. Halbuki kurum ve orgutleri, kimin kurdugu degil, ne kadar acik ve seffaf oldugu onemlidir. Ama hala bu anlayistan uzak olan medyamiz, bu guzel calismayi gundem disina atiyor. Turkiye’ de arada sirada faydali calismalarin altina imza atiliyor ve halkin bu gibi calismalari da bittabi duymasi lazim. Ama Turkiye’nin gundem yogunlugundan sira bu gibi faaliyetlere gelip, bir gun Ankara’ nin puslu havasi, ulkemizin uzerinden kalkip gitme yonunu tutarsa....
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © sumeyra kocaer-uzun, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |