"Hayranlığı o dereceye vardı ki; yere düştü ve kendinden geçti." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun) |
|
||||||||||
|
Guvercinim , beyaz cicegim diye severmis. Onu gormeden edemezmis. Emek vermis ona.. Sevgisini sunmus. Tabiki beyaz cicek,guvercin , ozgurlugun ve barisin timsali farkindaymis sahibinin sevgisinin… Dedim ya, sahibi ona gozu gibi bakarmis. Sakın guvercini kafeste ve ya herhangibi bir yerde hapsedilmis zannetmeyin.Sahibi ona kucuk, mukemmel bir dunya kurmus: Alabildigine yesil, alabildigine mavi……………….. Kisacasi kucuk bir dunya. Beyaz cicegin dunyasi! Ama oyle bir an gelmis ki, sahibi onun dis dunyayi da tanimasi gerektiginin kanaatine varmis. Guvercini, beyaz cicegi salivermis gokyuzune, dis dunyaya. Guvercinim, beyaz cicegim diye umutla bakmis ardindan… Bogazina birseyler dugumlenmis, hickiriklarin ardi arkasi kesilmemis. Nedendi bu agit, bu ic yanmasi? Anlam veremedi sahibi bu serzenislere.... Aslinda sorun yoktu sahibine gore, cunku beyaz guvercini , cicegi terketmezdi onu. Birazdan sıkılıp gelırdı elbet! Aradan zaman gecmıstı. Sahibi her gunesin dogusunda, guvercini, beyaz cicegi icin yaptigi, yillarini verdigi kucuk dunyaya gider ve onu bikmadan usanmadan beklermis. Ve aradan yillar gecmis... Sahibi, yine her gunesin dogusunda guvercini, beyaz cicegi icin yaptigi, yillarini verdigi kucuk dunyaya gider ve onu orada bikmadan usanmadan beklermis. Ama ne gelen gun yeni bir haber, ne de bir yenilik getirmis. Gozler hep ufukta ve sadece bekleyis. Ve sahibi yine bir gun, her gun yaptigi gibi kucuk dunyaya gitmis. Her gelen gun yeni bir umut; gunes baska guzel bugun. Beyaz cicegim, guvercinim acaba? Sahibi, gozleri ufukta, bir daha acaba demeye firsat bulamadan usulca kapativermis gozlerini. Beklenen gelmemis! Sen, Beyaz cicegim, Onun gibi yapmazsin degil mi? Yagmurlu bir sonbahar gunuydu, alabildigine ruzgardi seni beklemeye basladigim gun. Sen, Beyaz cicegim, Ardindan ikinci sonbahar gecti… Sen gelmedin!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © sumeyra kocaer-uzun, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |