Avukatlar da bir zamanlar çocuktular herhalde. -Charles Lamb |
|
||||||||||
|
Bir kahir hatirasi, icinde sizi ve bizi barindiran. Kaldirimlar hakimdi butun sehre; kimi yuksek, kimi ise yol ile neredeyse butunlesmis halde.bu sehrin kaldirimlari yasardi hep butun bir hayati. Sokaklar kucuk, yollar kucuk, hayatlar kucuktu.oyle her sokakta asfalt gormek lukstu toz toprakti yollar; belki de bir omur toz toprakti. Sehir, koca sehir; Icinde nice insanlari barindiran, nicesini de acimasizca katleden sehir. Bir umuttu sehir, ………..gelince de sehre, bir tukenisin simgesiydi. Belki simitci bir cocugun , her simidi sattiginda, gozlerinde olusan ufacik bir umuttu. Kimine gore ekmek teknesiydi, uc bes kurusun hatrina. Bir eskicinin sokak arasindaki naralaridir sehir. Tesbih taneleri dagilmisti; toplamak ise degil bir omur, bin omru bitirirdi .Tesbih taneleri dagilmisti bir uctan, bir uca. Yillarin cizgileri anlatirdi, ihtiyar Bahri Dede nin icindeki firtinalari. Bir ekmek hatrina cikilirdi yolculuga, bir yurek hatrina. Ve gece inerdi sehre, koynunda dinlenilsin diye. Gunduzden adeta intikam alirdi; yildizlar serilirdi bir yorgan gibi sehrin ustune. Hersey unutulurdu, fakat unutmazdi sehir; o simitci cocugu, eskici naralarini ve Bahri Dede yi… Unutmazdi. Cunku hepsinden alacagi bir hayat vardi.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © sumeyra kocaer-uzun, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |