..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutsuzluğa düşmeyin. -Charlie Chaplin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Ayşegül Tezcan




4 Mayıs 2008
Hüzün Akar Ömrümün Yanaklarından  
Ayşegül Tezcan
Umut gelirdi ve siyah beyaz bir akşam olurdu benim dünyam. Bahçemdeki çınar ağacı, gün boyu biriktirdiği kuşların sevinci ile uzanırdı düşlerime. Gözlerinle söyleşmeye başladığımda ayışığı rengiydi gözlerim, saçlarım gecenin karanlığı kadar siyahtı. Parmak uçlarına bir öpücük kondurur bana uzatırdın, sevinç kokardı o an avuç içlerim. Ellerim ellerin kadar sıcaktı bilesin… Kimsenin bilmediği bir yürekti sol yanımdaki cennet.


:BECB:
Umut gelirdi ve siyah beyaz bir akşam olurdu benim dünyam. Bahçemdeki çınar ağacı, gün boyu biriktirdiği kuşların sevinci ile uzanırdı düşlerime. Gözlerinle söyleşmeye başladığımda ayışığı rengiydi gözlerim, saçlarım gecenin karanlığı kadar siyahtı. Parmak uçlarına bir öpücük kondurur bana uzatırdın, sevinç kokardı o an avuç içlerim. Ellerim ellerin kadar sıcaktı bilesin… Kimsenin bilmediği bir yürekti sol yanımdaki cennet.

İlkbahar kokardı saçlarım seni sevdikçe… Oysa ben berrak bir hüzündüm, baktığında dibi görünen… Nam-ı diğer sonbahar… Hep bir mevsim dururdu aramızda… Uzansan yaz’a değer ellerin, kavrulur yaz ateşinde yüreğin benim olamazsın sevdiğim… Hoyrat bir rüzgarla cesaretlenip tekrar uzanırken gözlerimdeki hayata, donar ellerin insafsız ve upuzun kış ayazında. İki umutsuz mevsim birbirini sevse ne olur ki… Günahkar beşinci mevsim olmazdık… Hey gidi çiçekli bahar, kaç hüzünlü öykü tükenip bitecek kim bilir bu imkansız bekleyişler içinde.

Duvara asılmış bir fotoğrafta soluklanırdı ezberlenmiş hayat. Yerini yurdunu bulamamış mahcup bir sonbahar rüzgarı okşar saçlarımı. Yıllanmış yıldızlarım gözlerine serilir. Yaprakları soyunurken dallarım, hayatı sunduğun gözlerime ölüm üflenir. Gözlerinin konuşkanlığında susuyorken düşlerim, sen çiçekleri giyinirsin sevdiğim. Boşunadır yakarışlarla geçer zaman, sana gelen yollar kıyamet olur bilirim. Hüzünler damla damla düştüğünde içime, gecelerin kolları sarar umutsuz bekleyişlerimi.

Kaderine sahip çıkarken eskir ayak uçlarımdaki yapraklarım, hoyrat bir çiçeklenişle göz yaşartan suskularını bile özlerim ben… “Biz” sevgili, biz koskoca bir yaz’ı, upuzun o kışı aşamayız. Yokluğun kaçtıkça güz’lerime, hüzün akar ömrümün yanaklarından. Gamzelerime kan sızarken, her damla beyaz güllerin yapraklarındaki çiğ damlasında hayat olur. Tepeden tırnağa hüzün basar sancılı düşlerimi.

“Yanarım gözlerinin önünde alev alev… Söndüremezsin…”

Bilirsin sen işte…
Geniş zamanlarım olmadı hiç benim
Dertli yüreğimi hangi rüzgara sarsam bilemedim…

Dar zamanlarda geniş ihanetlerle yankılandı şiirlerimin sesi.
Aralanan kapının gıcırtısıyla soluyorken bir gül
Kekeme bir güz ufalanıyor hayatın içinde
Bak da gör artık… Son-baharım ben
İçini kamaştıran, yüreğini yakan son-umut…
Boşuna olsa da yakarışlarla geçen zaman
Yokluğun kaçsa da güz’lerime
Hüzün aksa da ömrümün yanaklarından
Sana gelen yollar kıyamet olsa da yürürüm yar…

Nisan 2008

Ayşegül TEZCAN

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Umuda Tutunmuş Bir Yürek
Gönderen: İsmail Sarıgene / /Türkiye
6 Mayıs 2008
Sevgili yazar, Diğer sitelerde gördüğüm denemeleriniz hakkında şunu diyebilirim ki; yazdıklarınız hayatın ta kendisi. Okuyucular yazıda sizin hayatınızı değil kendi hayatlarını " sesli " bir şekilde yaşıyorlar. Yüreklere tercüman olmak bu olsa gerek.. Bu yazıya gelirsen tam anlamıyla umuda tutunmuş bir yüreğin satır aralarındaki muhteşem dinletisini okuduk..Yüreğiniz susmasın...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Düş Bağışla Bana
Terkedilmiş Bir İntihar Yüreğim
Yıldızlara Benzer Gözlerin
Tüm Sualler Yanar Gece Düşlere Kanatlanınca
Eski Bir Kente Gömüyoruz Düşlerimizi
Sustukça Yankılanırsın Semalarımda
Gönlümün Sonbaharı/sevdamın Eylül"ü
Bir Umut Vakası
Sanadır Arz-ı Halim
Saçlarımın Rüzgarına Bırak Düşlerini

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Geleceğime / Kızıma Mektuplar - 1
Akmayan Gözyaşlarımı Annemin Gözlerinden Sil Baba
Deniz"im / Nefesim / Geleceğim
Geleceğime / Kızıma Mektuplar – 2
Devasız Derdim Nerdesin!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Masal Rengi Ellerinde Geceler [Şiir]
İyi ki Uzaksın Bana [Şiir]
Yüreğinde Ölmek Bile Güzel [Şiir]
Yürek Sancısı [Şiir]
Şiirden Korkma Anne [Şiir]
Ben Sana Hiç Kavuşmadım ki [Şiir]
Dudaklarımda Kaldın [Şiir]
Gözlerimden Akan Güneşle Islan [Şiir]
Şahit Yazdım Geceleri [Şiir]
Bari Sen Anla [Şiir]


Ayşegül Tezcan kimdir?

Umut kıyılarından hayal okyanuslarına kürek çeken deli bir kızın türküleri. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Altan, Cezmi Ersöz


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ayşegül Tezcan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.