..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ölümden önce yaşam var mı? -Duvaryazısı
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > Ayşegül Tezcan




27 Ağustos 2007
Geleceğime / Kızıma Mektuplar - 1  
Sözümden Çık / Düşümden Çıkma Kızım

Ayşegül Tezcan


Mümkünse bir bahar günü gelmelisin… İllaki Sonbahar… Vakit sonbahara yakın çünkü… Yaz güze açarken kapılarını, gel de gör iadesiz taahhütsüz geliveren mutluluklarımı… Gecikmiş bahar dallarım tomurcuk tomurcuk çiçek açar gelişinle… Gelişinle ilk kez hazan olmayacak baharlarım kızım… Sızılarımın avuntusu olacak gelişlerin ve her kurumuş yaprakta minik ellerin müjdelenecek… Bu solgun mevsime ve daha her şeye inat Umut’un gözleri aydınlatacak günümüzü ve bu Deniz ışıldayacak…


:DAJB:
“Al beni yanına anne ne olur
     Bu kırık dökük, yamalı hayata,
     Tutunamadım bir ucundan…
     Lakin biliyorum, doğmak zor anne…
     Yaşamak isteyen yüreğimle
     İçim çekiyor baharlarını
     Dindir sancılarını
     Al beni yanına anne…”

“Sen üzülme şimdi kızım,
Ben üzüleyim,
Dünya gözüyle
Sarılamadım sana…
Sen haklısın doğmak zor
Ama ölmek daha da zor cennetini düşleyerek”


     Böyle seslenirdin bana düşlerimde her gece… Hayata küskünlüğümü unuturdum seninle… Yıllandıkça hayallenirdim, varsa yoksa sen, sen… Sen içimdeki “can”dan bir çocuk…

     Yoklukla konuşmak ne zor bilsen… İçini dökmek kendine, aynalara küsmek… Ama yine de sevdalanmak düşlerine sarılmak… Sevdalar hiç eskir mi kızım… Deniz’im… Seni düşündükçe üzülmem ben, içimin gülen yüzüsün sen… Umutlarımı koynuma aldığımda düşlerimden doğ kucağıma… Karanlık ve soğuk gecelerde uyutma gözlerimi, bir sıcak gülüşün ısıtır beni… Geceyle gün arasında mahmurluğum olsun bırak… Türlü yaramazlıkların olsun bana, gamzeli bakışlarınla yıldızlar gibi göz kırp karanlıklardan korkma deniz’im… Sözümden çık sen, kalbimden düşümden çıkma…

Bil ki hiçbir satırda, hiçbir şarkıda, hiçbir doğumda yok seni arzulayışlarımın bitimsiz sancısı… Acıtan her sancıda daha çok yaklaş bana…
“Sen” bulaşsın hayata, mutlulukların kıpırdasın içimde… denizlerin ufku sesinde, sonbahar güneşinin rengi gözlerinde olsun… Deniz, toprak ve güneş arasında oynarken yakalayıp, kollarıma alayım seni… Hadi kızım, tüm gecikmişliğime rağmen katran karası geceleri yırtarak avuçlarımda kıpır kıpır kıpırdan… İçimi tıklat ve bana gel… Unutmaya yüz tuttuğum huzuru ve baharın çiçeklerini cennet kokulu ellerinden sun bana…

Mümkünse bir bahar günü gelmelisin… İllaki Sonbahar… Vakit sonbahara yakın çünkü… Yaz güze açarken kapılarını, gel de gör iadesiz taahhütsüz geliveren mutluluklarımı… Gecikmiş bahar dallarım tomurcuk tomurcuk çiçek açar gelişinle… Gelişinle ilk kez hazan olmayacak baharlarım kızım… Sızılarımın avuntusu olacak gelişlerin ve her kurumuş yaprakta minik ellerin müjdelenecek… Bu solgun mevsime ve daha her şeye inat Umut’un gözleri aydınlatacak günümüzü ve bu Deniz ışıldayacak…

İlkbaharın çiçeklerinden dokunmuş elbiseler giydirince sana, yüzümdeki çizgilerim kaybolacak mutluluktan… Islık ıslığa meltemler esecek saçlarında… Bahçemizdeki çimenlerin üzerinde senin oynamanı izlerken göğüs kafesime sığmayacak özlemli yüreğim… Minik eteklerin uçuşurken gün batımında, dantelli çorapların ve kırmızı pabuçlarınla gel… Kıyma bana yavrum…


Canım kızım, göz yaşlarımın rahmetine sığın hadi… Ben ağladıkça yaşa sen bitanem… Her damla gözyaşım nefes olsun canına… Sevdamın diyeti ömrünün sebebi olsun… Nazlı ışıltım, cennetinin kapılarını kapatma yüzüme… Kara topraklar sarmadan bedenimi gülümseyen yüzün olsun gözlerimde… Topraklarlara yüz sürmeden yüzüm, mis kokulu ellerin olsun yanaklarımda… Sensiz geçen yıllarımdan damıttığım sevdamı aşılayayım damarlarına… Mutlulukları emzireyim sana… Bu günahkar annenin seni bağrına basmasına izin ver yavrum…

“Senin için erken belki,
Benim içinse uzak…
Vakitsiz de olsa söyledim söylemem gerekeni…
Bir asır yada bir ömür… Fark etmez…
Nasılsa geleceksin kızım
Ama ne olur söyle bana,
Kaç bahar bekleyeceğim daha…”

Ayşegül TEZCAN



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın düşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Akmayan Gözyaşlarımı Annemin Gözlerinden Sil Baba
Deniz"im / Nefesim / Geleceğim
Geleceğime / Kızıma Mektuplar – 2

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hüzün Akar Ömrümün Yanaklarından
Bir Düş Bağışla Bana
Terkedilmiş Bir İntihar Yüreğim
Yıldızlara Benzer Gözlerin
Tüm Sualler Yanar Gece Düşlere Kanatlanınca
Eski Bir Kente Gömüyoruz Düşlerimizi
Sustukça Yankılanırsın Semalarımda
Gönlümün Sonbaharı/sevdamın Eylül"ü
Bir Umut Vakası
Sanadır Arz-ı Halim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Masal Rengi Ellerinde Geceler [Şiir]
İyi ki Uzaksın Bana [Şiir]
Yüreğinde Ölmek Bile Güzel [Şiir]
Yürek Sancısı [Şiir]
Şiirden Korkma Anne [Şiir]
Ben Sana Hiç Kavuşmadım ki [Şiir]
Dudaklarımda Kaldın [Şiir]
Gözlerimden Akan Güneşle Islan [Şiir]
Şahit Yazdım Geceleri [Şiir]
Bari Sen Anla [Şiir]


Ayşegül Tezcan kimdir?

Umut kıyılarından hayal okyanuslarına kürek çeken deli bir kızın türküleri. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Altan, Cezmi Ersöz


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ayşegül Tezcan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.