"Anka kuşu gibi yalnızlığı adet edin! Öyle hareket et ki, adın daima dillerde dolaşsın ama seni görmek olanaksız olsun." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
Bir baba,eşi ve beş çocuğunu katletti. İddia bu. Korkunç. Acı verici. İnsanın kanını donduran cinsten. Katil zanlısı babanın daha önce de cinayetten hapiste yattığı belirtiliyor. Eğer doğruysa... Adalet yanılmış,yanıltılmış... Basit bir laf var ya ''insan hayatı bu kadar ucuz mu? diye. Gerçekten bu ülkede insan hayatı bu kadar ucuz mu? Katiller,bu kadar serbest mi dolaşıyor aramızda? Adalet hak edene cezasını vermiyor mu? Verilen cezalar caydırıcılıktan uzak mı? TCK'nın yeniden düzenlenmesinde bu ve benzeri olaylar için önlemler alınacak mı? Adalet terazisi şaşmamalı. Kılı kırk yarmalı. Hakimler hem kanunuun hükmünü hem de vicdanlarının sesini eksiksiz yansıtmalı verecekleri kararlara. Kanun koyucular,insan hayatına yönelecek her türlü şiddeti,şiddetli şekilde cezalandırmanın ölçülerini iyi belirlemeli. Adalete olan güven duygusu sarsılmamalı. Böyle acı veren,yüreğimizi kaldıran olayları duymak toplumu da olumsuz etkiliyor maalesef. Yüreklerde onulmaz yaralar açıyor. Batıda yaşanan bu tür olaylara,katliamlara,seri cinayetlere,biz de tanık olmaya başladık. Nereye gidiyoruz? Ne oluyor bize? Psikologlar,sosyologlar,ssiyaset bilimciler bu soruların cevabını vermeli? Araştırmalarını bu eksende yapmalı? Bir kırılma mı yaşıyoruz? Nerde hatalıyız? Nasıl düzeltebiliriz? Bu haber,bana bunları düşündürdü. Hissettiklerimin ifadesi içinse inanın kelimeler kifayetsiz kalacak.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © NUH KENİŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |