..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan melek olsaydı dünya cennet olurdu. -Tevfik Fikret
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Beste Sultan K.




30 Aralık 2007
Vur Yüzüme, Hadi, Vur Yüzüme...  
Hakkımdan aldı hayat; bana ait olandan!

Beste Sultan K.


Utangaç, mahcup; hala çocuk ruhum, affet! Bayram telaşında kırmızı pabuçlarım ıslak ve çocuk ellerim yaralı ürkütülmüş yaşamlardan. Ben İbrahim’in kollarından kaçtım, boynumda taşırım hançeri... Vur yüzüme hadi!… Seni sevmekten geldim sevgili, kapıyı araladım yalnızlık öptü beni…


:CAHC:
Her şeye alışıyor insan ne güzel! Kanunlar yok... İntiharlar da! Tek kişilik bu oyunda resmedilmiş tüm ağıtları omuzlarken bir başına, sana dair ne çok şey var, bilemezsin!
...

I

Olmuyor sevgili! Senin gibi gülmüyor hiç kimse..
Kasıkları titremiyor, göz kenarları kırışmıyor gülümserken, sesi senin kadar şen değil!
Yürürken önde değil başı, dimdik! Kaldırım taşlarını saymıyor elleri cebinde. Islanınca saçları, senin gibi öpülesi düşmüyor perçemi çehresine.
Öyle erkeksi değil omuzları, sarıldı mı sarsılmıyor hiç bir beden, titremiyor üstünde salkım saçak elbise...


II

Olmuyor işte! Senin gibi görmüyor hiç kimse..
Ukala yanları var onların, çatılan ve bir daha uzun süre eski halini bulmayan kaşları...
Çocuklukları yok, utanıyorlar çocuk olmaktan. Bu yüzden kızgınlar mendil satanlara, simitçilere, köprü altında kulaklarını tıkayıp duymazlıktan geldikleri seslere. Bu yüzden maziyi sevmiyorlar, ve maviyi.. Şiddetle kaçıyorlar çocukluklarının aktığı kaldırımlardan! Düştüklerinde senin gibi uysal olmuyor kalkışları, daha bir kinli, daha bir öfkeli oluyorlar sonraki hamlelerde! Utanmak için vakit varmış, kibre darmış gibi sahte bakıyor gözleri.. Sırça saraylar gibi rengarenk, içi boş mezarlar gibi soğuk...


III

Simdi geç kalınmış her günün arifesinde miskin ve talihsiz bir sabaha uyanır gibi yorgun, arsız ve hayasız, öyle zamansız yaşıyorum. Anlıyorum ki sana geç kalmak yarım bırakmak gibi tuvalde dokunuşları unutulmuş resmi. Boş bir duvar gibi renksiz ve zevksiz, gelişigüzel döşenmiş bir evin biblosu olmak gibi aslında, hayat camındaki yerim... Sorgusuz sualsiz gidişlerinin ve çıplak kalışları buz gibi odada sığınacak yerlerin.. Islak omuzlarından uyandım, uyandığımda gitmişti omuzların. Üşüyorsam biliyorsun, olmuyor işte...


IV

"Yanında olmak" diyorsun, "başka bir zaman, başka bir yerde!"
Geç kalmadan bugünlere, bugünlerden başlayarak yaşamak diyorsun, batan bu geminin enkazından o zamanlara ne kalabilirse..." Olmuyor işte! Yeniliyor ve yenileniyor hayat her başa gelişte! Bitmez sandığın yollar an gelip tıkanıyor ve aşk şirret bir kadın oluyor bir kuşun gövdesinde...

V

Bir çocuk kadar ürkek soyundu düşlerim, sevdadan yorgun aşktan galip! Her türlüsünden esirler aldım sevmenin ve dahi sevilmenin! Çıplakken de kadındım, alnının ortasından vururken de ayrılıkların! Sarışındı sevişlerim... Kırmızıyla yoğrulmuş tadı turuncu düşlerin sokağındaydım ve her gün yeni bir aşk inşa ediyordu parmaklarım. Saçlarından ömrüme serilen dolanıp ilk sokaktan kirli sakallarında biten yolun yolcusu, yüzündeki her bir ifadenin aynada duruşuydum. Ne zaman gülsen, aynı sokakta uyanıyordum. Biraz daha yorgun, biraz daha yitirilmiş, daha bir ölümlü...

VI

Oysa şimdi, sicili bozuk dokunuşlara sakat çocuklar doğuran yanlarım öldü, çoktan esir edildi çıplak kalışlarım. Soyunmak yasak ve yasak sevişmek öyle olur olmaz! Yenildim yar, olmayacak yerlerimden vurdu hayat! Temsili bir duruşum var, yalandan dokunuşum. Aslı astarı olmayan soytarı acılarda hep aynı yerden vuruşum! Etten kemikten ruhsuz bir heykel, bir vitrin mankeninde beğenip üstüme giydiğim hayal kırıklığı gibi, yalnızlığın gecenin yüzünde parlaması, bir anlık zaaftan faydalanması zamanın... Bir dakikanın altmışta biri kadar vakitte birbirine bunca yabancı iki tenin çarpışması, her şey yada hiç bir şey!


VII

Sen adını ihanet koyup yaldızlayıp satışa sundukların için affetmiyordun beni, bense ezbere yaşıyordum senin o "aldatmak" dediklerini. Ezbere dokunuşlarla avuçlarken geceyi artık her adamın bir adı vardı ve her adın başka bir adamda izleri. Adres değiştirir gibi ayrıldım her seviden ve yüzlerce mektup bıraktım ardımda nereye gideceğini bilmeyen! Beyaz kağıtlardan evler yapıp harflerle boyadığım gün çözüldü düğüm ve düğümün çözüldüğü gün beyaz bir evde ölü bulundu ölüm!



VIII

Şimdi iklimi yok sevmenin ve tadını çoktan unuttu gözlerim eski bir resimde eski bir sevgiliyi özlemenin. Günlüklerden çalar gibi yaşadığım gidişlerin ve her gidişin dibine mührünü bastığım hasretin üstüne yemin ederim, ben kimseyi senin gibi sevmedim!

Hakkımdan aldı hayat; bana ait olandan!

Utangaç, mahcup; hala çocuk ruhum, affet! Bayram telaşında kırmızı pabuçlarım ıslak ve çocuk ellerim yaralı ürkütülmüş yaşamlardan. Ben İbrahim’in kollarından kaçtım, boynumda taşırım hançeri...
Vur yüzüme hadi!…
Seni sevmekten geldim sevgili, kapıyı araladım yalnızlık öptü beni…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Müruruzaman...
"Nas"
La'mekanlar
Gölgeden Hayaller
Kelimelerde...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Müruruzaman II
Ayrıl'ınca
Son Sahne
Oylesi - Ne?
…ve Bu Gece
Gidenin Ardından
Şizofre...
'Aldat'mak!
09: 30 (Kabus Ertesi)
İtiraf...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bitsin İşte [Şiir]
Moyencor [Şiir]
Gözlerin Kalsın [Şiir]
Şiirde [Şiir]
Ruhlar ve Hayaller [Şiir]
Kayıp Kıta [Şiir]
Özledim [Şiir]
Senden Başka Sebebim Yok Benim... [Şiir]
Aslına İnkar [Şiir]
Tesellisiz Gülümse [Şiir]


Beste Sultan K. kimdir?

Temmuz 1983 İzmir doğumlu. ilk-orta ve lise öğrenimini İzmir'de tamamlayarak üniversite eğitimi için Afyonkocatepe surlarını aşan kızımız bir daha İzmir'in yüzünü göremedi. Lise sıralarındayken ajansta mankenlik yaparak başladığı çalışma hayatına, radyo programcılığı, dans, yönetici asistanlığı, muhabirlik gibi gereksiz uğraşlarla devam etti. Gayrı İstanbul sınırları içinde ikamet etmekte olan şahsı muhterem şu sıralar özel bir televizyon kanalında çalışmaktadır. Adı gibi aziz olsun. . Reverans. .

Etkilendiği Yazarlar:
Cemil Meriç, Mitoloji


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Beste Sultan K., 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.