Ben bir dünya yurttaşıyım. -Sokrates |
|
||||||||||
|
Uyku pazarında kaybolmuş bir çocuk Gecenin çadırına sığınmış bir güneş Zehrini toprağa saçan bir yılan Alın yazısını reddeden bir melek Üzgün ama dimdik bir ağaçtım ben. Gidişim çok cafcaflıydı, Öyle bir yumuşak Öyle bir narindi ki gölgem, Kendisinden öykündüm Durdururken 'ah'ları. Çünkü cafcaflıyfı gidişim. Keskin ama zararsız bir bıçaktım ben. Gidişim çok masalsıydı, Gittim ben dedim yağmura. Perilerin kulesinden Dalgaların köpüğünden Ejderhanın gülüşünden Uzunca ve haleli bir köprüden İlk adımım sonmuş gibi, Üzüntüler yokmuş gibi; Ayaklarım çıplak Göğsüm serin, Geçiverdim gülerek. Durdum ama geçtim yine O masalsı köprüden... Gidişim çok saçmaydı. Kimsecikler inanmadı Yitip giden varlığıma. Burda mıyın dedikçe Değil misin dediler. Var mıyım ben dedikçe Ne yazık ki dediler. Onlara kilit vurdum Dehlizlere kapattım. Dillerini dağlayıp Nefeslerini çaldım. Hepsi 'var'dı onların, Hepsi cenaze marşı Hepsi üzerimdeki toprak. Aklımın piyonları değil misiniz siz? Ne varsınız ne yoksunuz, Ne Sonsunuz Sonsuzun kara gediğinde, Ne de huzursunuz Metruk geceler boyu dilimde. Saçmalıklar sirkinde bir tutsağım nicedir, Gerçek ama uzak bir kumsalda Kaybolmuş bir taşım ben... Gidişim çok gerçekti o yüzden... Ufukta açılan kapı esirgedi beni kendimden, Işıkların geçtiği eşiğinden kokular sıçradı birden. Yumuşak şarkılar ellerinde Yakınıma yaklaştı odasız pencereler. Ufuktaki kapı altın sarısı, Kapı tokmağı gül kokulu, Eşiği sıcak bir kışın yüzü. Ardı... Ah o ardı ne emsalsiz! Aklımı toprağa miras bıraktım, Ruhumu omuzlarıma aldım Ardında gördüklerime şaşınca. Artık sabah ta aynı yaz da Kışa ne hikmet Güz onun koynunda! Gözlerimi kimse açamaz artık, Ölmüş ama hayalci bir ümitsizdim ben...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Burak 'Finrod' Mollamehmetoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |