..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanın en iyi tarafı ürperebilmesidir. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > deniz




8 Eylül 2007
Ölümden Korkmak  
deniz
belki bizi orada bir gökkuşağı bekliyordur.


:AGIA:
"ölüm" nedir? sadece bu dünyada gözümüzü kapayıp diğer dünyada açmak değil mi? fakat biz ondan öyle çok korkuyoruz ki. başımıza gelmesin diye dualar ediyoruz. hep şunu unutuyoruz:er ya da geç başımıza gelecek. o zaman niye korkup kaçmaya çalışıyoruz ki? bizim doğmamız kadar ölmemiz de doğal. doğduk çünkü, bu dünyanın nasıl bir yer olduğunu merak ettik ve evrende ne kadar yer kaplayacağımızı görmek istedik. ölmek istemiyoruz çünkü, bu dünyada az yaşadığımızı düşünüyoruz ve evrende fazla yer kaplamadığımızı anladık. bizim varlığımızla evren daralmıyor, ölümümüzle de evren genişlemeyecek. bunun için ölmek istemiyoruz. aslında ölmek istemememizin sebebi diğer tarafta başımıza gelecek olan şeyler. bize anlatılan yanmalar, yılanlar,dışlanmalar vs. biz aslında ölmekten korkmuyoruz sadece bunlardan korkuyoruz. hayatta başımıza gelmeyen şeylerin ölünce başımıza gelmesinden korkuyoruz.
insanlar doğarlar,yaşarlar ve yaşadıklarından yorulurlar. bu yorgunluğu atabilmek için de ölürler. yani, sadece dinlenmek için.
doğdumuz, çıkıp geldiğimiz yere tekrar döneceğiz, hepsi bu. şunu ınutmayalım: ne kadar yaşarsak yaşayalım bir gün mutlaka öleceğiz. diğer tarafta ne olduğunu bilmiyoruz ama,belki ,orada bizi bir gökkuşağı bekliyordur. gökkuşağının altındaki altın hayali bizi nasıl mutlu ediyorsa, belki oradada öyle mutlu olacağız.


.Eleştiriler & Yorumlar

:: süperr
Gönderen: mustafa / , Türkiye
2 Ekim 2008
çok güzel yazmışsın arkadaşım ölüm ölüm dediğin nedir ki?;) insan sınava iyi hazırlanmışsa sınavdan korkmaz misali ^_^




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Özne - Nesne
Kaçış
Kifayetsiz
Ütopya
Zaman ve Kapanmayan Yaralar
Yalnızlık
Bilinemeyen Kusursuzluk

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
En Çok İncittiklerimiz
Seven ve Sevilen
Umut, Hâyâl, Cesaret
Kadının Ölümü
Hatalar ve Günahlar
Yolculuklar
İnsan
Aşk ve Çelişki


deniz kimdir?

içinde fırtınalar koparken bile hayata gülümseyebilen biri

Etkilendiği Yazarlar:
orhan veli, cahit sıtkı,dostoyevski,peyami safa


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © deniz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.