..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam başlangıcı olmayan bir yolculuktur. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > deniz




7 Ekim 2011
Kadının Ölümü  
deniz
Başka kadınlar ölmesin.


:AFED:
"His münasebetlerinde, halkla bizim aramızdaki fark budur. Halk sevginin veya alâkanın objesini ortadan kaldırmakla meseleyi kestirme halledeceğini sanır ve sevdiğini öldürür. Biz meselenin dışarıda değil, içimizde halledilebileceğini daha çok anlarız. Çünkü dava yalnız sevgili ile kendimiz arasında değil, asıl dava kendimizle kendimiz arasındadır. Sevgiliyi dışarıda öldürmek neye yarar? İçimizde yaşadığı müddetçe biz sadece bir şeklin kaatili olmakla kalırız. Onu içimizde öldürebilmeliyiz. Unutmak budur. Rezil etmek veya öldürmek, yani manen veya maddeten öldürmek, verdiği zafer gururu ne olursa olsun, meseleyi halletmez." böyle diyor Peyami Safa " Yalnızız" romanında. Peyami Safa bu romanı yazdığında 1960lı yıllardı şimdi yıl 2011. Şimdi herkes sevdiğini öldürüyor, çok basit bir şeymiş gibi. " Ya benimsin ya toprağın" anlayışı ya da "Karım beni aldatıyordu, ondan öldürdüm." anlayışı. Ne kadar iğrenç mahlûklarız biz, ne kadar basit sebeplerden cana kıyıyoruz.
Bugünkü bir gazetede bir sürmanşet vardı. Bir kadın vardı resimde sadece bir kadın, ama resimde kadından fazlası vardı. O kadın o hâle nasıl geldi, niçin geldi? Amacı neydi kocasının? Karısının canını kendisi vermiş gibi karısının canını almaya da kendinde hak görüyordu anlaşılan. "Kocadır döver de sever de" anlayışı var ya küçücükken kızları böyle yetiştiriyoruz ya, kadınlara , çocuklara sahip çıkamıyoruz ya bize yazıklar olsun. Sesimizi çıkarmıyoruz olan bitene kadınlar ölüyor çocuklar ölüyor ve biz halk olarak sadece üzülüp konuyu kapatıyoruz ya bize yazıklar olsun. Şimdi bu kadın da öldü ve yarın biz sesimizi çıkarmadığımız için biri daha ölecek ve biri daha. Ölen öldüğüyle kalacak öldüren de birkaç yıl yatıp çıkacak ve biz her seferinde sadece "ayyy yazık" diyeceğiz.
Bu kadar basit olmamalı ölümler, sahip çıkmalıyız birbirimize. Şiddet ne zaman çare olabilir ki? İnsanız biz, hani şu "Eşrefü'l Mahlûkât" dediklerinden. Ve bu yaratılmışların en şereflisi olarak öldürüyoruz. İnsan olamadık hâlâ. Her şeyi öğrendik de insan gibi yaşamayı öğrenemedik. Eğitim şart diyorlar ya eğitim değil, biraz insan olabilmek şart. Başka kadınlar ölmesin diye.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Özne - Nesne
En Çok İncittiklerimiz
Kaçış
Kifayetsiz
Seven ve Sevilen
Umut, Hâyâl, Cesaret
Hatalar ve Günahlar
Yolculuklar
Ütopya
Zaman ve Kapanmayan Yaralar


deniz kimdir?

içinde fırtınalar koparken bile hayata gülümseyebilen biri

Etkilendiği Yazarlar:
orhan veli, cahit sıtkı,dostoyevski,peyami safa


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © deniz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.