..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Paranız varsa toprak alın. Artık üretmiyorlar. -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > nazlı usta




6 Haziran 2007
İki Bardak Çay  
nazlı usta
Her "iki bardak çay"ın aynı olduğunu kim söyleyebilir ki?


:BIAB:
İnsanın ümidini kaybettiği, kendini dünyanın en yorgun insanı hissettiği anlar vardır.”Her şey burada bitiyor; artık sabır, hayal, güç bir işe yaramıyor. Bırakıyorum ve çekip gidiyorum!” dersiniz. Fakat aniden öyle fırsatlar, güzellikler, sevinç kaynakları çıkar ki karşınıza, başa dönüp aynı hayallerle başlamak hiç de zor gelmez...
İstanbul... Malûmunuz... Dünya şehri, aşk şehri, güzellikler diyarı denir de... İnsanı yorar yine de...
Trafiği, gürültüsü, kalabalığı... Kapkaçı, otopark mafyası, magandası...Kirliliği, zenginliği, acizliği... Hepsi birleşince “Yeteeeerrr!!!” diye bağırası gelir insanın.
Yalnızız hepimiz. Bu koca kalabalığın, on dört milyon nüfusun içinde yapayalnızız. Bir belediye otobüsünde, vapurda, tramvayda ya da yolda...Hepimiz kendi halimizdeyiz. Ya kulaklarımızda kulaklıklar ya elimizde bir kitap... Hangimiz kafamızı kaldırıp hiç tanımadığımız birine selam veriyor, hal hatır soruyoruz? Veremiyoruz... Soramıyoruz...Hepimiz aklımızdan, yüreğimizden damlayanlarla oluşturduğumuz bir selin içinde yüzüyoruz...
İşte ben de geçenlerde, böyle bir ruh hali içinde, “Boğuluyorum galiba” dedim kendime. İçim öyle sıkışmıştı ki nefes alamaz, yiyemez, içemez, uyuyamaz, en önemlisi de üretemez, yazamaz oldum. Bütün şiirlerim karamsarlık kokmaya başladı. Hoşuma da gitmedi bu durum doğrusu...
Oturup düşündüm. İçimdeki boşluğu keşfettim. Bir sevgi boşluğu yaşıyordum ve en kısa zamanda beni mutlu edecek, eski halime getirecek bir çözüm bulmalıydım. Buldum da...
Annem...
Onun kokusunu almayalı uzun zaman olmuş, düşününce anladım.
Hemen memlekete gidip pamuk yürekli annemin varlığını hissetmek, kokusunu ciğerlerimin en derin yerine yerleştirmek için planlar kurmaya başladım.
Biletimi aldım. Atladım gittim. Haber de vermedim geleceğimi tabi... Sürpriz dediğin tam yapılmalıydı.
Kapıyı açtığında karşısında beni görmek ne büyük bir şaşkınlıktı. Gözlerini görmenizi isterdim.
İçeri girdim, sarıldım, öptüm, kokladım onu. Oturup çay içtik eski günlerdeki gibi. Sohbet ettik, güldük...
Gittim ve geldim.
Uçakta arkama yaslanıp gözlerimi kapattığımda gülümsüyordum. Altı üstü bir günümü vermiştim bu ani geziye. Neydi içimi bu denli huzurla kaplayan şey? Aylarımı verdiğim çalışmalar bile bu denli rahatlatmıyordu çoğu zaman... Neydi bu giz?

İki bardak çay... Tek başına düşününce pek bir sıradan... Ama annemle ve baba evimde olunca aylarca hiçbir şeye üzülmeyecek kadar mutlu etti işte...
Çocukluğumdaki huzurdu... Belki de memleket havası almak... Ya da annemin yanımda olduğuna sevinmek...
Hayat savurdu bizi buralara... Ama uzun bir aradan sonra ve şiddetli bir ihtiyaçla gelince isteklerimiz, mutluluğun en büyüğünü yaşıyoruz...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Akıllılık ve Delilik Üzerine...

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dilsiz Uşak ve Yaratılan Simetriler
Mine Çiçeği ve Boyama Kitapları
Sandığımdan da Fazlası Varmış
Savaş
Ot Gibi
Fenomen
İki Sene Olacaktı Neredeyse Ayrılalı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Doğru Nerede [Şiir]
Sorgu [Şiir]
Tek Sen [Şiir]
Zordu [Şiir]
İstanbul'da [Şiir]
Ne Deseydim? [Şiir]
Bilirim [Şiir]
Sabahın Altısında [Deneme]
Aylardan Temmuz... [Deneme]
1. 5 Metrekarede Ortadoğu [Deneme]


nazlı usta kimdir?

Değişken ruh hali değişik yazılar. Bazen iç yakan bir acı, bazen siyasi bir eleştiri. Günlük hayat gibi. Dünya gibi. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Görünür görünmez her şey... Yaşadığımız, yaşamayı istediğimiz, bir gün yaşamayı hayal ettiğimiz her şey... Bütün ihtimallerden ve çevremde olan, gözüme batan, ayrıntıda kalan herkesten...Her şeyden...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © nazlı usta, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.