..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yanlış sayısız şekillere girebilir, doğru ise yalnız bir türlü olabilir. -Rouesseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > mustafa evci




31 Mayıs 2007
Bana Melekleri Tanıtan Anneme...  
mustafa evci
Annemin, dünyanın adaletsizliğinin en büyük isbatı olan acılarını, içimde taşımaya gücüm yetmedi çoğu zaman. Ve kendimi adadığım 'acılarla' o acıyı gömmeye çalıştım. Yoksa boğulacaktım...


:BBFD:
Ne zaman bir hastanenin önünden geçsem, içimdeki savruluşlar tutsak eder beni. Annemin rahatsızlıklarını, bu kahrolası adaletsiz, aşağılık dünyada, gücünün son zerresine kadar emeğini adamasını, hiç bir karşılık beklemeden yaptığı 'meleklikleri' hatırlarım...

Dünyada bulunuşunu; harcadığı tüm emeklerine rağmen acımasızca reva gördüğü haksızlıkları ve acıları hatırlarım daha sonra...

O'na layık olamamanın acısını unutmak için girdiğim tüm 'kimliksiz' yaşam alanları ve uğraşları, yüzüme bir tokat gibi çarpar...

O'na bir torun verememenin utancı, O'nu acımasız hastalık ve umutsuzluklarla başbaşa çaresizce bırakmanın utancı boğar beni gece yarıları...

Unutmaya çalışırım tüm bunları her gece... Bünyemin alkole sığınışını kimsecikler bilemez! Uyuyabilmek için ve kafama yapışan bedeli ödenmeyen utançlarımın durulması için ne kadar içsem de kar etmez çoğu zaman. Ve uykusuzluk esir eder beni. Uykusuzluk sarhoş beynimi bile esir eder...

Sonra o sözü hatırlarım, yenilgilerimi kabullenerek:
'Anne sen olmasaydın melekleri nasıl tanıyacaktım? '(Fatma K. Barbarosoğlu)

Hayatımız büyük yalanlarla dolu, büyük yanılışlarla... Örneğin en büyük yanılışım; acılarımı anneminkiler ile kıyaslamam oldu. Annemin, dünyanın adaletsizliğinin en büyük isbatı olan acılarını, içimde taşımaya gücüm yetmedi çoğu zaman. Ve kendimi adadığım 'acılarla' o acıyı gömmeye çalıştım. Yoksa boğulacaktım...

Bizler ele geçirdiğimiz 'suni ve hormonlu' güçlerimizle savaştık hep. Ve savaşmaya da devam ediyoruz güya!

Ya o bize melekleri tanıtan anneler ne yapsın? Savaşacak gücü nereden alsınlar?

Biz aslında 'yaşam denen savaşı' daha başta kaybettik. Dünya hayatının bir oyun-oyalanma olduğunu bile bile bir oyun oynadık. Sahte ve ikiyüzlü silahlarımızla bir büyük yalan savaşa atıldık.

Biz aslında savaşı kaybettik...
Ve melekler çekip gittiler hayatımızdan. Her bir tarafı yalan olan hayatımızdan...





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İtiraflar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgiliye İhbarımdır!
Yataklık

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Düşünsel Faşizm
Sevgiliye Bir İsyan Denemesi - 2
Artık Gitmelisin Buralardan!
Sevgiliye Bir İsyan Denemesi - 3
Svgiliye Bir İsyan Denemesi - 1
Sadece Yazıyorum, Bu Kadar...
Halkıma Fedamdır!
Irak İşgali Sonrası Türkiye'yi Ne Beklemektedir?
Toprağımın İhanetini Reddediyorum!
Burası Diye Bir Yer Yoktur!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yaşatmaz Kimseyi Ölüm, Kimse Ölümü Yaşatmadıkça [Şiir]
Yanılgıdan Düşüşe [Şiir]
West Indies'te Tehlikeli Bir Nifak [Şiir]
Zor Zamanda Yaşamak [Şiir]
Aysun ve Burçin Öğretmene Ağıt! [Eleştiri]
Filistin'im... Utancım... Gözyaşım... Direnişim... [Eleştiri]


mustafa evci kimdir?

ben bu emeğini teri değilim terlesemde hakkımı istemem kimseden.

Etkilendiği Yazarlar:
İsmet Özel,Nihat Genç,Tezer Özlü,Yılmaz Odabaşı...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © mustafa evci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.