Cumhuriyet fikir serbestliği taraftarıdır. Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre saygı duyarız. -Atatürk |
|
||||||||||
|
gözlerimi artıklardan arda kalan güzeliklerden alarak ve yine kül rengi gece artıklarını süpürerek sabahlardan dinelmem gerek. İşte ortadadır ihanetin tafrası isyanın ölü bayıltması duruşu ortadadır. Besbelli ki yaşamak henüz yıkanmamış uykulu gözlere ve pabuç içinde gizlenmiş kokan ayaklara emanettir toprakla barışık nasırlı eller bakışımdaki savaşa bir barış önermemektedir maktül günlerim beynimin ücrasında 'geçiyordum uğradım' nakaratlarındadır tarlaları çapalarıyla omuzlayan kadınlar göremiyorlar ellerimdeki izleri sokakta koyun koyuna yatan esmer çocuklar üşümelerimi nedense tersliyorlar ihmalkar gözle okuduğum kitaplarım düşüncemin çadırlarından selamsız geçiyor. Ve işte ortadadır suların gözlerimde silemediği uykular. Çorabıma sızmış olan kokular yüzümden silinmeyen şu sivilceli koşuşturma işte ortadadır. Yürüyüşüm kaymakta bir bir ayaklarım altından besbelli ki tutunamıyorum o taşlara o taşlara...ilahlara... kaçışlarımsa gelip talanlara yaslanmaktadır besbelli ki açlıktan kendini ele vermektedir sığınaklar. Benimse şimdi beynimde konaklayan casusuma emanet ederek azığımı güllere dikenlerini de iade ederek bahçeme bulaştırdığım hastalıkla kanımı silebilmem gerek eğileceksem eğer oradaki kokuma temiz çoraplar giyerek eğilebilmem gerek. Oysa ki etimin kokusunu uzaktan duymaktadır yine kasaplar aç köpekler itiş-kakış sıra olmaktadır kemiklerim için daktilo sesleri, üniformatik karartılar ruhumda kaşları çatık çınlamaktadır tüm bunlar nereye gidecek olsam benle gelmektedir oysa ki. Bakışımdaki savaşa bir barış önermemektedir gölgelendiğim gözler oysa toprak kokan bakışlar ben beynime kurulduğumda selamımı almayan kitaplar ve üşümemi tersleyen çocuklar açıp bakabilmeliydiler bovulumdaki azığıma hayata şahdamarından iliştirildiğimi ve nabzımın coşkuyla orada atmakta olduğunu görebilmeliydiler. Ve tekrar tekrar okumamalıydılar boynuma asılı olan yargımı: 'West Indies'de tehlikeli bir nifak! ...'
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © mustafa evci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |