..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Zaman dostluğu güçlendirir, aşkı zayıflatır. -La Bruyere
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Soyut > Baran Yurdakul




7 Mayıs 2002
dün - "bugün" - yarın  
Baran Yurdakul
Bir yarın var, biliyorum, ama benim olmayan bir yarın. O yarın senin de değil. Onun da değil. Dünün de bize ait olmadığı gibi. Boşuna yarının peşinden koşma, yakalayamıyorsun.. Çok kurnaz bu yarın... Yakaladığım dediğin anda, bir bakmışsın bugün oluvermiş


:CBBB:
Benim dünüm yoktu. Yarınım hiç olmadı. Sadece şimdinin içine sıkışmışım -ya da sıkıştırılmış- Şimdinin içinde kalmışım. Kalmışmışım..   
Beni ben yapan, şu ana kadar yaptıklarım mı, ya da bundan sonra yapacaklarım mı. Yoksa şu anda ne yaptığım mı... Geniş zaman kavramının olmadığı bir hayatın acımasız olan "şimdiki zamanı" içinde, geleceğe özlem duyan, geçmişe imrenen bir ben var ortada... Bir önceki satır geçmişe, bir sonraki satır geleceğe ait... Bana ait olan -ya da sana ait olan- ise, şu anda kalemimin ucunun değdiği nokta -ya da gözünün üzerinde olduğu hece-   
Bugüne kadar yazdıklarım, gelecekta yazacaklarım ve herzaman olduğu gibi şu anda yazdıklarım bir bütünse, ben bu bütünün hep en gıcık yerindeyim... Şimdisindeyim..   
Bir yarın var, biliyorum, ama benim olmayan bir yarın. O yarın senin de değil. Onun da değil. Dünün de bize ait olmadığı gibi. Boşuna yarının peşinden koşma, yakalayamıyorsun.. Çok kurnaz bu yarın... Yakaladığım dediğin anda, bir bakmışsın bugün oluvermiş. Hatta dün olup, ellerinin arasından kayıp gittiği bile oluyor... Hep öyle oluyordu zaten... Ve hep öyle olacak.. Ve hep biz, bize ait olan bugünde, yarına özlem duyup, düne imreneceğiz...   
Olayı daha da derinlemesine düşünecek olursak -ki ben herzaman da düşünemem- bugün, dünün yarını, yarının dünüdür diyebiliriz... O zaman işler karışıyor... Hayatımız gibi... Düşünelim demiştim ya, boşver vazgeçtim...   
Dünü dün yapan da bugündür, yarını yarın yapan da... Ama bugünü, bugün yapan biziz.. Benim, sensin, o.... Biz ise başını ve sonunu kestiremediğimiz zamanın içinde sadece birer dakikayız.* Aslında bu bile bonkörlük sayılır.. Evet evet, öyle sayılır... Sadece saniyeyiz... Hatta bazılarımız saniye bile değil ya, hadi neyse...   
Birşey elde etmeye çalışma boşuna... Herşey dün ile yarın arasında pay edilmiş... Dünden bugüne birşey kalmıyor... Yarınınkiler de, düne gidiyor... Giderken bugünün yanından geçiyor... Yanımızdan geçiyor... Ama sadece geçiyor ve gidiyor... Ne mi geçiyor... Sana ait olduğunu sandığın herşey... Boşuna yakalamaya çalışma, ben yakalayamadım... Yakalayamıyorum da. Yakalayanı da duymadım üstelik... Duyacağımı da zannetmiyorum...    
Sen bir noktasın, zaman bir film şeridi... Sen sabitsin, kıpırdıyamıyorsun, hayat akıp gidiyor, duramıyor... Sana da birşey vermiyor... Merak etme bana da birşey vermiyor... Verseydi söylerdim... O na da birşey vermemiş... Ben de istemezdim böyle olmasını ama Allah kahretsin ki bu böyle... Vermiyor işte...   
Aşklarımız diyeceksin şimdi... Hüzünlerimiz, sevinçlerimiz... Gözyaşlarımız, ruhumuz... Onlar da dün ile yarın arasında pay edilmiş... Dünü anımsıyarak, yarını hayal ederek yaşadığımızı zannediyoruz o duyguları. Kavramlar yaratıyoruz kafamızda. Kendi kavramımızı temele koyup, üstünü inşa etmeye başlıyoruz... Oysa gerçek olan birşey yok... Dünün de yarının da bize ait olduğunu zannediyoruz... Ben de, sen de, o da... Halbuki bizler dünlere ve yarınlara aidiz... Bize ait olan ise sadece bugün... Değerini de bilmiyoruz ki...   
--------------------------------------------------------------   
(*)Alıntı : ANATHEMA (Alternative-4)

.Eleştiriler & Yorumlar

:: b.o.
Gönderen: mrpaganpoet / ortaköy
10 Nisan 2004
Dün bir ip geçirmiş boynuma, yakalamış sımsıkı Ardımdan sesleniyor: "Sen hiç bırakma bizi!.." / Dünü dinle, unutma sakın! Onu çözmek zorundasın Yarın ellerimden tutmuş, koşuyoruz ardarda Yollar yollar boyunca, hep bulutlara doğru Yarını dinle, unutma sakın! Onu görmek zorundasın Bugün omuzuma çökmüş,sevimli ama çok ağır Tepemden bağırıyor: "En güzel an budur!.." Bugünü dinle,unutma sakın! Onu yaşamak zorundasın :)

:: tebrikler
Gönderen: önder / ank
25 Eylül 2002
Baran, dün bugün yarın başlıklı öykünü okudum, beğendim zaman kavramı hakkındaki yorumların etkileyici... bunda seni tanıyor olmamın bir etkisi var mı bilemiyorum... yazılarını yakından takip ediyorum. hep daha iyisini yazman dileğiyle...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın soyut kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ve Bitti...
İnsanlar, Hayatları ve Maskeleri
Bir Avuç Sen, Bir Parça Ben
Ölmek Dediğin
Kayıp Kalem
Kayıp Ruh
Çocuk
Boşluk
Sokak Lambaları
Ruhsal Tadilat - 1

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Parça Kağıt Bir Parça Zaman
Uyanış - I -
Vicdan Azabı
Bir Düş.. Sadece Bir Düş(tün)
Sen Beni Ciddiye Alma
Ruhsal Tadilat - 2
Her Yer Sen - 3
Senden Kaçmak
Her Yer Sen - 2
Her Yer Sen - 1

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ölüm Planları [Şiir]
Kaçak [Şiir]
Biraz Farklı - Biraz Aynı [Şiir]
Bir Ömür Boyu Yalnızlık [Şiir]
Sıra [Şiir]
Yalnızlık [Şiir]
Özgür Aşk [Şiir]
Daha ne diyeyim sana [Şiir]
Her Biri - Hiç Biri [Şiir]
Sensizlik [Şiir]


Baran Yurdakul kimdir?

- yazar değilim ben

Etkilendiği Yazarlar:
-


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Baran Yurdakul, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.