..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Düşmekten yükselme doğar. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Unutulamayan Dönemler > Muna Genç




23 Mart 2007
Babam'dan Mektuplar  
Giriş

Muna Genç


Sevgili Kızım, Yazını aldım. Okuduktan sonra, cüzdanımda(n) daha sakin duran sana baktım...


:BEGD:
2001


Sevgili Kızım,

Yazını aldım, okuduktan sonra özet çıkardım.
1- Tiyatro Bölümünü Başlatışın
2- Kütüphane'deki Görevin
3- Senaryo'nun Çalınması
Konularında sorunlar var ve sen depresyondasın.
İstanbul'a gelerek bunu -senin tabirin ile- kutlamak istiyorsun.

Öncelikle burası, İstanbul Ocağı değil; Baba Ocağı ve ya Baba Evi'dir.
Yazdıklarının tümüne tek tek değinmeyeceğim; aklımda kalanlardan biri, kız ile erkek arasındaki fark.

Yaradılış gereği "erkek aktif, kızlar pasift"ir. Erkek beğenir, kızlar ise beğenilmek ister. Erkek mantığı ile, kızlar -ilgili hormonları gereği- duygusallığı ile ön plana çıkar. Beyin dolayısı ile duyu organlarındaki hücre kütleleri de farklıdır; yarısı su dolu bardağı boş görmek gibi...

Herkes yaşamı boyunca gerek çevreden, gerekse kendisinin oluşturduğu bir takım krizlerden içe girer ve çıkar. Bu hayatın gerçeğidir.

Detayları umursamadan, hayatı hazmetmelisin.

Benim kızım, her krizi kendi menfaatine kullanabilmeli. Burada duygusallığa ve sinirlerinin yıpranmasına gerek yok. Mazoşist ya da menopoz dönemine girmiş hanımların alabileceği tavırları taşımamalısın, çünkü şu an içlerini doldurmuyorsun.

Sana bakamayacağımızı nereden çıkardın anlamadım; bizim değerlerimize saygı gösterdiğin ve sana biçilen misyonda (tek amacın olan, okulu zamanında ve başarılı olarak bitirmek) taviz vermediğin sürece, burada her sevincini ve ya üzüntünü paylaşabileceğin, bizler fani olana dek bir Baba Evin var. Senin.

Kimse ile "konuşmamak" ve ya "konuşacak durum görmemek" bunlar farklıdır mıdır? Birine sen karar verince, kimileri sözüm ona cezalanır mı?
Bunu, büyük psikolojik bir sorun olarak mı algılamalıyım, senin için?

Zorluklar, başarısızlıklar, hayal kırıklıkları, beklentilerin gerçekleşmemesi, rekabet hissini harcayacak yer bulamayışın, umutlarının kırılması, olan rekabetin de adil olmayışı,
seni giderek olgunlaştıracaktır.

Yukarıda değindiğim gibi; ya bunlardan faydalanıp kendi menfaatlerini optimuma çekeceksin, ya da masanın altına girip ağlayacaksın...

Sana 75 milyon TL gönderiyorum, gelip gelmeme kararını sen ver.

Seni özlemle öpüyorum.

Baban



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Muhbirler Sayesinde Panzehir Bulundu II
Aşkımız, Büyüyünce de Büyüğüm Kalacak
Saat 09: 04 (Dokuzu Dört Geçiyor)
Kuyruğu 5cm

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Terapistin Olmadığı Yerde VII [Roman]
Bugün Bile Henüz Bugün... [Roman]
Terapistin Olmadığı Yerde [Roman]
Terapistin Olmadığı Yerde IX [Roman]
Terapistin Olmadığı Yerde III [Roman]
Teşekkür Ederim [Eleştiri]
Ne Demezsin... ! [Eleştiri]
Eli Titremiş Yazıda - An Sızısı [İnceleme]


Muna Genç kimdir?

Günlerden bu gün. . RüyalarıMı nihai kılacak piyonu yemen için oynuyorum. artık yemen tunus noktasındasın

Etkilendiği Yazarlar:
Yaşam ile ölüm arasında bütün araştırmacı gazeteciler, yazarlar, ruhlar ve çocuklar ♪♪♫♫ ♫♫ ♪♪♫♪♪ ♪♫ ♫ ♫♪ arafta dublör arar mı?


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Muna Genç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.