..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilge kişi her şeye şaşan kişidir. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Ayça Yıldıran




4 Mayıs 2002
Öteki Biz  
Ayça Yıldıran
Bazen kendimizi farklı bir insan gibi hissettiğimiz olmaz mı? Aynaya bakıp kendimizi incelediğimizde bize geri dönen yansımanın farklı olduğunu hissettiğimiz?!?!


:BICB:
Aynaya baktığımızda gördüğümüz yansıma gerçekten bizim midir?
Ruhumuzun yansıması mıdır yoksa, görüntümüzün mü?
Şüphesiz bir çoğumuzun ruhuyla görüntüsü arasında uzun bir köprü vardır. Belki hiç geçilemeyecek kadar uzun. Kimse görüntümüze bakarak ruhumuza ulaşamaz. Ya da ulaştığını sanarak kendisine göre ruhumuzu oluşturur. 'Öteki' bizim neyimiz olur o zaman? Bize mi kalmalı yoksa kimse keşfedememeli mi? Keşfedilememişliğin verdiği hazla çok daha mı gizemli oluruz? Ya da öyle mi sanırız kendimizce?
Bazen kendimizi farklı bir insan gibi hissettiğimiz olmaz mı? Aynaya bakıp kendimizi incelediğimizde bize geri dönen yansımanın farklı olduğunu hissettiğimiz?!?!
Pek çok kişi gözlerini kapayıp kendini tarif edebilir mi? Yoksa o an içinde bulunduğu psikolojik duruma bağlı olarak mı yapar tarifini?
Neden insanlar 60 yaşına gelince "hala ruhum genç ben gencim" diye bir cümle kurma ihtiyacı duyarlar? Onlar aynaya bakınca yüzlerindeki kırışıklıkları görmezler mi?
Eğer öyleyse ruhla yansımanın bir alakası olmaması lazım değil midir? İnsan göründüğü yaşta mıdır yoksa hissettiği mi?
...................................................
Peki biz neden görünüşe göre yargı yürütürüz her zaman?
Görüntümüz ve ruhumuz aynı olsaydı bu kendi başımıza tek bir çizgi halinde var olmanın hafifliğiyle ortaya çıkmış bayağılık olmaz mıydı? O zaman birini sevdiğimizde "Ben ruhunu seviyorum" diyebilir miydik acaba?!?!
Toplum ikiye bölünürdü; güzel ve çirkinler diye. Kötüler hemen anlaşılır, kimse onlara yaklaşmaz, hayat kaçınılmaz bir tek düzelik halinde akıp giderdi şüphesiz.
Peki yaşam günlüğünde dayanılmaz kelimesi olmaz mıydı hayat? Her gün farklı sayfaya aynı kelimeyi yazmak gibi...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kaderin Yazdığı Ruh İkizim, Kanatlarla Koş...
Demedi Deme de Bana!
Karanlık ve Yok Olmak

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Eros Böyle Yazdı! [Öykü]
Sevgiliye Seslendim [Roman]
Mr. Break! [Roman]
Mr. Break! 2. Bölüm [Roman]
yersiz inançlar [Eleştiri]


Ayça Yıldıran kimdir?

Ne zaman biri benden kendimi tanıtmamı istese sözcükler düğümlenir boğazımda. O zaman herşey donar, konuşamam, yazamam. Şu an herşey donmuş durumda. Ve ben yine yazamıyorum!!!

Etkilendiği Yazarlar:
Shakespeare, Stephen King, V.C.Andrews, Richard Bach, Dostoyevski Hermann Hesse


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ayça Yıldıran, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.