..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şiir, tarihten daha felsefidir ve daha yüksekte durur. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > Birkan ASKAN




31 Aralık 2002
Dökülen renkleri fotoğrafın  
1952 Paris..

Birkan ASKAN


Yeni yıl heyecanı var caddelerde../Oldukça uzun zaman oldu sanırım..bu kısmına gelmemiştim şehrin../Yolu her iki taraftan saran ağaçlara gelinlik giydirmişler../..


:BBIC:
Günce’den..(27)../Gamsız hayat../Candan gecesi../kuytu yaralardan..

Hangi zaman değil ki zaten../Bu durgunluğun verdiği bir özlem..yanıyor fenerleri dertsiz denizlerin.. /Gökyüzü ilk kez ağlamıyor buralara.. /Yaprakların rüzgara yalvarışı ilk kez duyulmuyor../hangi hesabın yorgunluğu bu../Dokunamadan.. okunamadan gözlerden../hangi aşk’ın kahramanı içimizde yaralarını saran.. /Bitecek elbette bu gecikmiş mutluluk../güçsüz değiliz gecelerin içinde../Candan geçiyor duvarların suskunluğundan../ve tabiki huysuzum../düşündükçe seni../..

Günce’den..(28)../Yılbaşı geliyor../yeni bir sene../belki de yalnızca..

Belki de biz gidiyoruz anlamadan../Kimbilir../Hep geleni beklemek oldukça..gideni unutmak daha kolayken..Yılbaşı geliyor..2002+1 ya da 2000+3..hangisi telaffuz kaldırırsa..Bindokuzyüz’lü senelerin sonundan kanatlanıp..yaşayabilmenin..en azından yeni bir yılı daha görebilmenin verdiği heyecanla../Bakıyorum da herşey aynı.. /herşey değişirken..daha da yalnız kalıyor insan../biten tüm heyecanların sonunda.. daha da alışıyor gündelik koşturmacaya../Yeniden acılar..yeniden mutluluklar.. /yeniden herşey../Hiçbirşey kadar..Ben bunları sana neden yazıyorum ki../Nasıl olsa zamanı gelince sen anlayacaksın../sana tutunan kelimelerimin dağınıklığından../Olağan bir hazırlık yok evde../ve sanırım belki de daha erken bu heyecan için../ya da çoktan geç kaldım ben bunları sana yazmaya..

Günce’den..(29)../Nedensiz sorular../Nedenli cevaplar../Aynalar..

‘Neden’ diye yazıyordu önümdeki mektupta../Kelimeler dalgın bir şekilde susuyordu karşımda.. Çok mu dertsizim sanki../Çok mu yorgun yoksa..Ne yazmam gerektiği konusunda düştüğüm ikilemde../cevaplar gecenin sessizliğini buldu.. Aynama vuran ışıktan, seçmeye çalıştığım bir başlangıçtı gözlerin..Gitse de bir parça içimden, yağmur kuşları../Kaybetse de yolunu yüzümün bir parçası.. Kaçmaya vakit bulamayan bir sevdanın kollarında..nasılda savruluyoruz mevsimden.. /bunu görmese de, anlıyor insan..Kelimeler ağır geliyor aşk’a.. dokunmadan.. Belki de tüm bu olanlara sebep..uzayan geceler../Neden olmasın..

Günce’den..(30)../Biri dolaşıyor bahçede../sesini çalıyor gecenin..

Kar yağdığında../Daha bir sessiz şimdi ortalık../Işıkların giremediği bir alanda.. Birşeyler hareket ediyor../Görünmemesi bu kadar korkutur mu yalnızlığı.. /Yankısı ile daha da dikkat gerektiren bir bekleyiş sarıyor zamanı../Suskunum../Hiç vakitsizce../O kadar üşendiğim halde..gecenin üzerine kartopu yuvarlıyorum../ve dinliyorum bir müddet../biraz suskunluk../Yine aynı ses../Yerdeki kar parçalarının yüzünde dans edercesine../hareketine devam ediyor../Gecenin ayakları..

Günce’den..(31)../Paul Celan../dökülen renkleri fotoğrafın../Paris...

Odama çeki düzen vermeye kalkıyorum../becerebildiğim bir iş değil ama.. herneyse..En son ne zaman yerli yerine oturduğu konusunda bir fikrim olmadı hiç../Olmayacakta../Yere düşen bir fotoğrafa takılıyor gözlerim../Siyah ve beyaz.. /Hemen kendini belli ediyor..Bakıyorum../1952 Paris../fotoğraf baskısı alınmış iki insan../Paul ile Gisele../Ne kadar mutlular kendilerini sınırlayan bu karede../Çok şeyi beraber yitirmenin acısını saklarcasına..Suskunluk onlar içinde geçerli bir nedenmiş gibi../Nedense karşıma çıktılar yeniden../Dağınıklığımı örtbas etmeye çalışırken../Birilerine yakalanmam gerektiğinden dolayı olabilir mi../Sanmam.. Paul’un gözlerinde gizemli bir gülümseyiş..Gisele onu desteklercesine heyecanlı../ Mevsim kış../ve onlara karşı son utanışım../bu gece..

Günce’den..(32)../Uzun cümleler../kısa efektler../yarım jenerikler..

Bugün uzun cümleler kurmayacağım sana../Bu konuda kendimden söz aldım../ daha çok kısa../Bir yandan duyduğum çocuk seslerinin peşine takılıyorum../ Bir toparlanma aşaması../Bir dağılışın, jenerikten kaldırılışı gibi../kısaca../kelimeleri sayıyorum masamda../biri yerinde yok../sen..

Günce’den..(33)../Caddeler bomboş değil../bu ışıklar../yolların makyajı..

Yeni yıl heyecanı var caddelerde../Oldukça uzun zaman oldu sanırım..bu kısmına gelmemiştim şehrin../Yolu her iki taraftan saran ağaçlara gelinlik giydirmişler../Işıl ışıl bir hava var yağan kar altında../Caddenin müdavimi olan lambalar biraz kıskanır gibi olmuş../Kimisi kapatmış gözlerini geceye çoktan../farkına varılmamak bu olsa gerek../farkedilmeden gitmeyi bilememek..



Günce’den..(34)../Yatsı okundu mu../Okunmadı../Okundu mu../Okundu..

Büyükannem beni sayıklıyor merdiven başından../ne oldu büyükanne../Yatsı okundu mu../Okunmadı daha../Elinde takvim yaprağı ile geziyor../Bir yandan da gözlerime takılmıyor değil../Bir aşağı, bir yukarı..Bir on dakika geçiyor geçmiyor.. /Pek farkında değilim sanırım../Yatsı okundu mu../Okunmadı daha../Bütün bir günü böyle geçireceğiz sanırım yatsıya kadar../Elindeki takvim yaprağının da, hamurlaşması an meselesi durumu var../Bense sana yazıyorum, en azından yazmaya çalışıyorum../Pencerede akşamın sessizliği..Bir iki aracın, farları geçen uzaktan../Birazdan seni ne kadar özlediğimi yazacağım../Merdivenden bir ses.. /Yatsı okundu mu../Okunmadı büyükanne../Sanırım Yatsı’dan sonra../tekrar doğacağım..

Günce’den..(35)../Melih Cevdet../Memet Fuat../ve saklananlar..

Alt yazı geçiyordu televizyonda../Zorda olsa farkettim../Melih Cevdet aramızdan ayrıldı../Hiçbirşey düşünemediğimi hatırlıyorum../Hayır çok sevdiğim bir insan, değildi belki de ama../sevdiğim bir yazar ve şair’di../garipti..En az Orhan Veli, en az diğer garipçiler kadar../Unutuldu hemen../Birkaç anma ve hayatını anlatan yazı dışında../İnsan ölmeden, hatırlanmıyormuş../Ardından Memet Fuat koşturdu.. /neden beni almadan gidiyorsunuz..dercesine..bu oyun dolu sahnesinde hiç hesapsız.. /bırakılan dünyadan..Ve daha kimbilir, kimler ayrılıyor../Kimseye duyurmadan.. /Bu yüzden kapalıyım bu gece../Bütün suskunluklara..Bütün kelimelere../Bütün şarkılara../her gidenin..içimde bıraktıklarından..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İtiraflar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Geldigim Yerden
Kendimi elde ettiğim gün
Herşey benim yüzümden../değil..
Sevdanın yüreğine dair düşünceler

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir aşk'a kaç aşk sığar..?/
Zahrad"a Bir İki...
İsmini unuttuğum bir zamandı
Sarılmak gelir içinden
İstasyon
Öldümse senin için öldüm
Sen hayatın bir ucundasın
Assos kıyılarında iki melek
Suçlusun... /otur
Daha saklı bir yalnızlık

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yokluğuna adandım [Şiir]
Hüzünde eskiyen bir geceyim [Şiir]
Seni yaşamaktan dönüyorum [Şiir]
Deli Mavi [Şiir]
Çünkü [Şiir]
Yüzü koyun günaha [Şiir]
Ne Diyorsun [Şiir]
Düşdenizim [Şiir]
Vakitsizce [Şiir]
Pencereler [Şiir]


Birkan ASKAN kimdir?

Kim olmadığımı biliyorum en azından. . /Bir öncesizlik mi desem, bir sonrasızlık mı, ya da evvel zaman içinde bir masal. . /kahramanlarının hepsi ölen. . /tarafından. . Kuru bir kuyu mu desem, gidemediğim bir uzak mı. . hiçbir an, göremediğim bir sevda mı, manası olmayan bir bakış mı. . /bilemedim. . Ama herşeye rağmen, kim olmadığımı biliyorum. . /Artık kullanılmayan bir köprüden. . aşk’ı sallandırıyorum. . Bilmem. . / Kimi anlatmak gerekir kendi yerime. . /ya da kim beni anlayabilir. . /Sadece kim olduğum mu önemlidir, yoksa kimse olamayacağım mı. . /Bunu da bilmek gerekir. . / Birkan tekilden sakin, çoğuldan delidir. . /Kelimesiz değildir. . /Kendidir. . /Kısaca kim ne şekilde düşünürse, öyledir. . /Bırakın öylece kalsın. . /Önemsizdir. .

Etkilendiği Yazarlar:
Lorca / O. Auroba / M. Mungan / B. Brecht / E. A. Poe / Gülten Akın / C. Süreya / E. Batur / H. Hesse / Nietzsche / C. Ersöz / P. Celan..


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Birkan ASKAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.