..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarih, hiçbir zaman orada bulunmamış kişiler tarafından anlatılan hiçbir zaman olmamış olaylarla dolu bir yalan. -Santayana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Varsıllar ve Yoksullar > Ersen Yoldaç




21 Ocak 2007
Okyanus Balığıyla Röportaj  
Yazdıkları için kırılmış 62 kalemin son sözleri..

Ersen Yoldaç


Burası Tanzanya deyip geçmek çok kolaydı belki; ya da mühim büyüklerimizin yaptıkları gibi "şiddetle" kınamak şiddeti. "Uğurlar olsun," diyerek gönderdiğimiz gözlüklü amcayı dün gibi hatırlarım. Çocuktum.. Yıllar geçti, büyüdüm ama yine de anlayamadım bir türlü: Bir kalem- hem de yazan bir kalem.. Hatta yazdığı için bir kalem.. Neden?


:BGHJ:
    Öylesine bir yazıydı aslında ilk başta. Balcalı otobüslerinden birinde öylesine karalamıştım. Aklımın bir köşesinde o tanıdık soru cümlesi: "Neden yazıyorsunuz?" Yazının bulunmasını takiben kurulmuş ilk soru cümlesi budur sanıyorum. O sıralar okuduğum kitabın giriş bölümünde de birçok yazarın bu soruya verdiği yanıtlar vardı. Çok değil birkaç ay sonra İsveç Kraliyet Akademisi'nde bir adam, şöyle başlıyordu merakla beklenen konuşmasına:

"İçimden geldiği için yazıyorum! Başkaları gibi normal bir iş yapamadığım için yazıyorum. Hepinize neden o kadar çok kızdığımı belki anlarım diye yazıyorum. Onu ancak değiştirerek gerçekliğe katlanabildiğim için yazıyorum. Bir türlü mutlu olamadığım için yazıyorum."

   Ve çok değil bundan iki gün önce, başına iki kurşun sıkılıp susturuldu yazmaktan başka suçu olmayan başka bir adam. Neden yazdığını bilseydi katili, bilseydi ondan kardeşim diye söz ettiğini, yine çeker miydi acaba o tetiği? Susturmak için kapısında beklediği adama "NEDEN?" diye sormak hiç mi aklına gelmedi?

   Aklımda bunlar yokken öylesine karaladığım bu yazı, yazdıkları için kırılan 62 kalemin son sözleridir. (Ya da bana öyle gelmiştir..) Yazıyla gören tüm gözlerin affına sığınarak paylaşmak istedim:


   Neden mi yazıyorum? Tüm yaptığım, anlayamadığım şeyleri cümle içinde kullanmak sadece. Yine de nedeni çok önemliyse eğer sizin için şöyle söyleyeyim: gözlerimdeki küçük bir sorun yüzünden. Ne yazık ki görüyorum, hem de o kadar çok görüntü aynı anda geçiyor ki gözlerimden, sırf bu ağırlıktan kurtulmak için harflere döküyorum gördüklerimi.

   “Hoş geldiniz yeryüzünün huzursuz çocukları!” diyorlardı arada bir toplandığımız meydanda. Sessiz harflerle yazılırdı yeryüzünün sözleri. Evet, gizli bir örgüt üyesiyim bir nevi; “Yazıyla Lanetlenenler Örgütü”. Kendini bildiğinden beri bu laneti taşıyanlardanım ben de her “huzursuz karalayıcı” gibi. Gözlerimde kalem uçlarıyla açılmış yaralarla geçiyorum zamanı. Kanserli hücreler gibi alındıkça kendini tekrar eden, küçüldükçe büyüyen, ve asla kapanmayan..

   Sanılanın aksine yazı, hiçbir zaman tedavi aracı olmamıştır bizim için, çünkü yazı hastalığın ta kendisi. “İyi ki..” diye başlayarak anlatabildiğimiz tek hastalık belki.. Acısına aldırmadan kabuklarını koparttığımız yaramız, yaralarımızla bilediğimiz tek silahımız, her zihnin içinde bir şekilde dolaşan ve ortaya çıkmak için uyanmayı bekleyen tehlikeli bir virüs gibi.. Bu yüzden zaten “uyanmakla” başlıyor birçok şey; gören bir göz bir daha asla kapanmaz, çünkü aslında bütün ağır yaralar tedavi ile başlar..

   Neden mi yazıyorum? Neden yüzdüğü sorulur mu hiç akvaryuma atılmış okyanus balığına? Yazıyorum çünkü kendimi vuracak bir karam bile yok şu şeffaf aldatmacada (Sizin var mı sanki?). Her denememde görünmez bir duvar kesiyor önümü ve bu saydam dekor bile yeterince rahatsız edici (Hangi dekor değil mi?).

   Yazıyorum, çünkü böyle renkli çakıl taşları yok okyanusun dibinde; biliyorum. Şu kendine dönen değirmen de okyanusa ait değil, şu içinden kabarcıklar çıkan parlak hazine sandığı da.. Sıkmak istemem canınızı ama siz de yoksunuz orada. Her gün yukarıdan atılan ve kapmak için birbirinizi ezdiğiniz o renkli yemler var ya; var dediğime bakmayın onlar da yok tabi ki. (Kafanız karıştı, farkındayım.)

   İyisi mi gelin şöyle yapalım; bu kadar çok şeyi birden yok edip sizi yoksul bırakmak yerine, izin verin ben yok olayım. Her şey rüyaydı farz edin, bu konuşma hiç olmadı. Üç deyince gözlerinizi açıp akvaryum sakinleri arasındaki huzurlu yaşamınıza dönün. Soran olursa eğer: “Okyanustaydım rüyamda; kafası karışık bir balıkla konuştum,” dersiniz.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Uyku Perisi [Şiir]
Def (Arası) Ter [Şiir]
Tavşan [Öykü]
Gölgeme [Deneme]
Uyandım [Deneme]
Yol Üstü [Deneme]
Aynalarla Yaşamak [Deneme]
Önce O Çizdi! [İnceleme]


Ersen Yoldaç kimdir?

Takvimin 83. noktasında yer_yüzüne_düştü. . Giderayak lüzumsuz cümleler kurma uzmanı. Yeterince büyüdüğünde çocuk olmak istiyor. .

Etkilendiği Yazarlar:
Sağ omzumdaki melek.. Özdemir Asaf, Cemal Süreya, Murthan Mungan, Franz Kafka, O. Henry


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ersen Yoldaç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.