Bir sanatçı başarısız olamaz; sanatçı olabilmek bir başarıdır. -Charles Horton Cooley |
|
||||||||||
|
Dünyanın en güzel şarkılarını bestelemek isterdi, ama ıslık çalmayı bile beceremezdi. Tanıdığım en iyi kâğıt karalayan insandı, yemin ediyorum, hepsi birbirinde hârikaydı çizdiği desenlerin. Ama bir kez bile adam gibi resim yaptığını görmedik. Dansettiğini de hiç görmedim. Yalnız aklına estikçe, günün o en sevdiği saatlerinde, ikindi güneşine karşı kollarını açıp olduğu yerde dönüp dururdu. Ve de tatlı tatlı gülümserdi. Esrimenin ne demek olduğunu ondan öğrendim. Karnını, tamir ettiği kunduralar sayesinde doyurabilirdi, kıt kanaat geçinirdi. O kunduralar ki gerçek birer sanat eseri olurdu, inanın bana. Akşamları kibrit çöpünden köşkler, saraylar yapar, bitirince de yakıp sessiz sessiz ağlayarak hayâllerinin kül oluşunu seyrederdi garip. Delilikle dehânın arasında ince bir çizgi vardır, derler. Mahallemizden onun dehâsına kafa yoranlar çıktıysa da, kimse ona deli demedi. Ağırlıkla susar, gereğince konuşurdu. Yaşlı olmamasına rağmen selâmı bile öğüt yerine geçerdi. Hayatı gibi ölümü de öğüt oldu bize. Ardından birkaç damla gözyaşı dökenler olduysa da, çoğunluk güleryüzle uğurladı onu. Ömrü boyuca mutluydu da, zayıf kalbi onu yarı yolda bıraktığında da mutlu muydu, bilmiyorum. Bir şey biliyorum: YAŞADI. Çokları bunun anlamını bilmezler. Bir kapalı kutu gibiydi: yaptığı köşkler kadar ucuz fakat aslında paha biçilmez değerdeydi. O bize sahip olduklarımızla mutlu olmayı, ne olursa olsun umudumuzu yitirmemeyi; HAYATI öğretti. İşte bu yüzden biz sadık öğrencileri, lâyıkıyla geçirilmiş bu ömrün karşısında saygıyla eğildik ve onu güleryüzle yolcu ettik.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Alp Çetiner, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |