İnsandaki gerçek güzelliği ancak yaşlandıkça görebilirsiniz. -Anouk Aimee |
|
||||||||||
|
Ne de güzel oluyor İstersen gölgeye geç Yine de sen bilirsin Sessizlik. Öylece duruyor “Hareketsizlik Kayalara işliyor Cırcır böceklerinin sesi” Hava ne güzel, ne sıcak ne serin Kendini dışarıya at Yeryüzünü gez, kokla, gör ve hisset Böyle havalarda İnsanın içi içine sığmıyor Gün ışığı yüzüne ne güzel de vuruyor Güneşin tadını çıkar İçinde bulunduğun An, Uçsuz bucaksız An’ların yalnızca bir parçası Ama önemli bir parçası İnsanın hâtırâları var İnsanlığın tarihi Olaylar ve insanlar nasıl tarih oluyorsa An’lar da hâtırâları getiriyor. Hâtırâlarına sarıl Koskoca Hayat’tan Elinde kalan yalnız onlar olacak: Bir avuç tatlı An ve bir imajlar yığını Ömrün son bulunca koparılmış bir çiçek ip atlayan çocuklar derenin şırıltısı gece kurbağaların sesi koskocaman ve sessiz, yosun bağlamış bir kaya arka bahçemizde yol yapmış karıncalar inanılmaz portreler sarhoş eden müzikler yaprakların dokusu uçuş uçuş bulutların dönüşü gözü kamaşan adam kadınların elleri, damarlı ayakları ağlayan bebeklerin buruşan suratları gözü görmez bir köpek yumurta kafalı maymun toprağa uzanmak karda yuvarlanmak şekerli leblebi tozu böğürtlenli dondurma gül sulu güllaç bir kitabın ilk sayfası bir kitabın son sayfası Şimdi yat ve uyu -Uyku dediysem şöyle kısa bir şekerleme- O, sandıkları gibi Miskinlik veya kaçış değil Sevinci sürdürmenin, sıkıntının üstüne Şimdilik sünger çekmenin bir yolu Ve Ân’ı dondurmanın Güzel bir Ân’ı Hayat böyledir işte “Varolanda bir düzen, Bir barış ve ebedî bir an bulan İz bırakmadan geçer” Anlar, anlar Bir ömür koca bir denizi kulaçlarla geçeriz Ama bizi ıslatan Deniz değil sudur --------------- *: Czeslaw Milosz’dan mülhem.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Alp Çetiner, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |