İçine koyabileceğin bir karanlığın olmadan, bir ışığın olamaz. -Arlo Guthrie |
|
||||||||||
|
Hiçbir hayat sadece acı, hüzün, yokluklar, zorluklar ve zorunluluklar toplamı değildir, hiçbir hayatın sadece mutluluk, sevinç, coşku, huzur ve varlıklar toplamı olmadığı gibi… Kendince bir dengesi ve çeşitli yüzleri var hayatın da… Daha mı kolaydır hayatın karanlık yüzünü anlatmak, resmetmek? Bu yüzden mi daha yatkındır kalemlerimiz hayatın karanlık yüzünü aktarmaya? En ılımlı haliyle, anılara hüzün bulaşmıştır biraz… Gülmece yazılarında bile trajik bir yan vardır… Aşkın, insana kanat takıp, taçlandıran yüzünü fazlaca görmeyiz yazılarda, şiirlerde… Oysa aşkın o büyülü ve coşkulu yanı yaşanmasa o kadar acıtır mıydı canımızı ayrılıklar? Birliktelikler o kadar çoğaltmasa, taçlandırmasa bizi, o kadar eksilir miydik ve onca büyük olur muydu gidenlerin ardında kalan boşluklar? O kadar sancılı ve yoğun yaşanır mıydı yalnızlıklar? Mutlulukla kanatlanıp uçmasak onunlayken, yokluğunda kanar mıydı yüreklerimiz onca derinden? Daha mı zor mutluluğu, coşkuyu,sevinci, huzuru anlatmak? Veya aydınlığı kendimize saklamak bencilliği mi biraz? Yoksa karanlığın, acıların, yaralanmaların, ayrı bir cazibesi mi var bizi sarıp sarmalayan? Bundan mıdır karanlığı daha kolay anlatıp, paylaşmak? Yenilenlere, yaralılara, acı çekenlere duyduğumuz şefkat gibi şefkat bulmak ve onları sevdiğimiz gibi sevilmek mi isteriz yaralarımız ve acılarımızla yoksa? Kaybedince mi daha iyi anlıyoruz , kaybetmeden önce sahip olduğumuz değerleri? Arkasından ağladıklarımız için, yanlarındayken yeterince gülmeyi becerebildik mi ağladığımız içtenlikle? Yoksa gidenden geriye kalan boşluk ve yokluk mu onları daha değerli kılan? Öyle zor bir bilmeceyiz ki; anlayabilsek anlatabilmek de daha kolay olacak şüphesiz… Kim bilir, bize sunduğu her yüzüyle, hayatın değerini de, o bizi bırakıp gittiğinde gerçekten anlayacağız belki de ama artık yazacak ve anlatacak hiçbir şey kalmayacak…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Esin ARDIÇ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |