..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hala çevrende bulabileceğin güzellikleri bir düşün ve mutlu ol. -Anne Frank
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Deneysel > Alp Çetiner




19 Mayıs 2006
Bir Konser  
Alp Çetiner
Soğuk geçen gecelerde, yatağımda büzüşmüşken aklıma gelen ve yalnızca kendimle paylaştığım tınılar artık milyonlarca yürek tarafından mırıldanılıyor. Artık benim yalnızlık ezgilerim yığınlardan yankılanıyor.


:AIGE:
İki hamlede, sahnenin önüne kendisi için konulan sandalyeye bacakları titreyerek çıktı. Sahnede, kendisinin en sevdiği şarkıyı (slov bir şarkıydı bu) söyleyen ilahına çılgınlar gibi bağırmaya başladı. Sahnedeki adam onu farkedip şöyle bir baktı. İşte, ilah onu farketmişti!
Kendisini gördüğünü anlayınca sustu, ağlamaya başlamıştı. Adam yavaş yavaş, şarkısına ara vermeden küçük kıza doğru yürümeye başladı. Kız, artık ne o çok sevdiği şarkıyı, ne de ilah için atılan çığlıkları duyuyordu (kendi hıçkırıkları kulaklarında çınlıyordu).
Ellerini nereye koyacağını şaşırmıştı; çaresiz, sahneye, adama doğru uzattı onları. Evet, adam da kollarını açmış, ona doğru şarkısını söyleyerek yürüyordu. Yavaş yavaş kıza yaklaştı, önünde diz çöktü; kızın başını kendi göğsüne dayayıp onu öptü, öptü. Öylece kalakaldılar. Donmuş bir film karesi gibiydi herşey. Küçük kız, hayranı olduğu adama sarıldı, sarıldı; onu doya doya kokladı; zaman durmuş, herşey onların bu buluşmasını hayranlıkla izliyor gibiydi sanki.
Adam kızın terlemiş, buz kesmiş ellerini tutup avuçlarını öptüğünde, kız, adamın yüzüne daha yakından bakma fırsatını buldu. Adamın da gözleri yaşlarla dolmuş, kendisine daha fazla ağlamamasını söyleyip elini tekrar tekrar öpüyordu.
Adama hıçkırıklar içinde son bir kez daha sarıldığında, kenetlenen dudaklarını çözmeyi başarmıştı:
“Seni ne kadar seviyorum bir bilsen!”
* * *
Kadın, hayran olduğu şarkıcıya bir kez olsun dokunmayı arzulayan küçük kızını, adamın konserine binbir güçlükle soktu. Korkunç izdiham arasından sıyrılıp en öne ulaşmayı başardılar. Kalabalıkta ilerlerken arkasından kızına sıkı sıkıya yapşan anne, onun nasıl bir heyecan içinde olduğunu anlıyor, onun kalp atışlarını hissettikçe kendisi de heyecanlanıyordu.
Güvenlik görevlilerine kızı için yalvardı.
* * *
Soğuk geçen gecelerde, yatağımda büzüşmüşken aklıma gelen ve yalnızca kendimle paylaştığım tınılar artık milyonlarca yürek tarafından mırıldanılıyor. Artık benim yalnızlık ezgilerim yığınlardan yankılanıyor.
Gel buraya küçük kız, eğer senin gönlünde yeredebilmişsem, dünyadaki görevim ve amacım yerine gelmiş demektir. O akşam ellerini bana uzattığında anladım bunu. Sen o an benim -ben henüz hiçbir şeyken- kurduğum hayallerin, üzüntü ve sevinçlerin dünyaya yansıması ve gerçekten varolması demektir. Ben “onların” elini tuttum. Böylece bana boşuna yaşamadığımı gösterdin.
Gel buraya ve sarıl şimdi bana, çünkü ben bunun için varım.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın deneysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Büyük Bir Yazarın Ölümü Üzerine
Doğu - Batı
Hayatımın Kitabı
Gece - Gündüz
Boş Zamanlarınızda Ne Yaparsınız?

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tuhaf Gerçek
Hayat İnsana Neler Gösteriyor!
Müjdat Abi ve Bizim Mahalle
Hayatın Anlamı
Hayat Ayrıntılarda Gizlidir
Yabancı Bir Gezegendeki Tuhaf Canlılar
Sevgili Günlük!..
Aşk Şarkısı
Meleğin Ziyareti - 3
Güvercin

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Duvar [Şiir]
Muhteşem Doğu [Şiir]
Ebedî An* [Şiir]
Şu Dil Sorunu Dediğimiz... [Deneme]
Binbir Gece Masalları Kime Ait?.. [Deneme]
Tüketim Toplumu Üzerine [Deneme]
Kitap ve Kelimeler [Deneme]
Porselen Bebek [Deneme]
Sanatın İfade Gücü [Deneme]
Sanat Eseri, İzleyici ve "Gerçek" [Deneme]


Alp Çetiner kimdir?

Bir kişinin kalbinde yer edebilirsem, kendimi boşuna yaşamamış sayarım.

Etkilendiği Yazarlar:
Halil Cibran, Tagore, Borges, Hesse, Tanpınar, Nabokov, Lermontov, Salinger


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Çetiner, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.