..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Matematiğe, yalnızca yaratıcı bir sanat olduğu sürece ilgi duyarım. -Godfrey Hardy
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > asivemavi36




13 Şubat 2006
Deli Kızın Dönüşü  
KIRLANGIÇ HATIRLARINDAN

asivemavi36


aslında herkesten bir parça hatıra var kırlangıç dizisinde, hepimizin yaşamından kesitler...buda onlardan biri


:CBFD:
Karlar eridikçe su adım adım uzaklaşırdı köyden,kadınlar yine yorulacak, yine omuzları nasır bağlayacak,yaz boyu gittikçe uzayan su yollarında büyüyüp serpilecekti genç kızlar…birkaç kova su uğruna.(yıllar önceki depremde kaybolan su,700-800 mt. aşağısından çıkmıştı köyün, öksüz kalmıştı çeşmeleri…) Susuzluktu adı yaşanılanların…
     Omuzları çökerdi kadınların, uzak pınar yollarında ayaklarına batan dikenler çaresizlik kadar acıtmazdı…Çok sonraları belgesellerde, kurak Afrika kıtasında su taşırken gördüm onları, o kadınları, akrabalarımı…(Renkleri ne kadar da değişmişti?)
     Kışın yağan karın anlamı çok büyüktü onlar için.Belki soğuktu, belki yolların kapanmasıydı, belki doktorsuzluktu, ama ; yorgunluk değildi…Hoş gelirdi kar , sefa gelirdi…Baş , göz üsteydi…Bir gün, bir mühendis kız gelip köyün üst tarafında su buluncaya kadar…
***
     “Arabayı durdurur musun az” dedi şoföre.İnip üst taraftaki köye baktı, kartal yuvası gibiydi, kim ve niçin kurmuştu buraya, aşağıda inadına yeşil, inadına düzlük bir ova varken niçin bura seçilmişti? Sonra dedesinin anlattıkları geldi aklına, en iyi savunulacak bir yerdi,izin verilmezse kimse giremezdi, giremezdi ama ; niçin savunma, niçin izin? Yıllar sonra bu gün aklına gelmişti bu sorular…Dönüp arabaya bindi ve “gidelim” dedi… kızlı, kadınlı bir grup sırtlarında omuzluk aşağıya, suya doğru iniyorlardı…”kardeşlerim” dedi, yaş akmasın diye sıkıca yumdu gözlerini ,( gücü yetmedi tutmaya) iki ince dere süzülerek indi yanaklarından çenesine doğru…
     Muhtar karşıladı bizi,arabayı uygun bir yerde park edip, içeri girdik.Ben yabancı değildim, ama onu ilk kez görmüşlerdi.Bir çoğu gözünü ondan alamıyordu.”hoş geldiniz” dediler, sarılıp öpüştük , muhtar ve bazı köylüler amcamdı, köyün geri kalan hepsi akrabam ,bir görevli memur değil de onların çocuklarıydım, her evin kapısı bana sonuna kadar açık, her zaman en değerli konuklarıydım…
     Tanıştırdım.” Bu bayan arkadaş Jeoloji Mühendisi,yeni geldi bize tayinle ve bu şehirdeki ilk görevi bu köy oldu, size yeni su yeri tespit edecek” dedim.Herkes sırayla hoş geldin derken bu sarılıp hepsini çok sıkı kucaklıyor, döne döne öpüyor, kokluyordu.Ağlama sınırındaydı , ben göz yaşımı saklamaya çalışıyordum…Anlam veremiyordu kimse, delimiydi ne? Neler oluyordu?
“Yemek yiyelim,suya bakmaya sonra gideriz” dedi muhtar. O, yerinde duramıyordu “sofra hazırlanıncaya kadar gel köyü dolaşalım biraz” dedi bana, muhtar ayaklanınca “amca sen kal lütfen” dedi…çıktık dışarı, bir yandan ayakkabılarını giyip , bir yandan ağlıyordu…
     Köyün başından başladık gezmeye,her bahçeye giriyor, azgın köpeklere aldırmadan her bir köşeyi dolanıp geri çıkıyordu, kimi evlerin önünde, bir süre kapıdan birileri çıkacakmış gibi bekliyor, kimseler çıkmayınca yüzünü asarak yürümeye devam ediyordu, köylülerin kimileri bana bıyık altı gülüşler yolluyordu, yeğenleri ve yanında güzel bir kız , “yakışıyor da” demiş “oğlumuzun yanına” bir bayan akrabam… bazı köylülerin isimlerini verip “o değil mi?” diye soruyordu …
     Bakkala girdik, iki çikolata aldı “bunu babamın hesabına yaz” dedi “gelince öder” bakkalda amcamdı,”Ne yazması kızım, benim ikramım olsun” derken şaşırmıştı…
     Okula doğru yürüdük oradan, açıp kapıyı içeri girdi, üç sınıflı okulu içine çekecek gibi nefes alıyordu derin derin…duvarlara bakaraktan dolandı dört bir yanını,sanki bir şeyler arıyordu, durup elini sürdü bir yazıya, üzeri badanayla kapanmaya yüz tutmuştu ama yinede harfleri belliydi…iki küçük kız çocuğu ayak taşı oynuyorlardı, birinin elinden taşı alıp, çizgilerin üzerinden sekmeye başladı tek ayak üste,sonra ikisini de öpüp çikolataları onlara verdi, lojmana doğru yürüdü. Lojmanın merdivenine oturup ağlamaya devam etti kaldığı yerden (Nede çok göz yaşı vardı bunun?)
     Sokağa çıktığımızda “Toppe nineme gidelim” dedi, benden önce düzeltip yolu, dos doğru evin kapısından içeri girdi, nine yün eğiriyordu, yine üçetek entarisi ve yine başında sıra sıra altın dizili kofiyi…dönüp bana baktı “aynen bıraktığım yerde bekliyor beni”( demek istedi galiba cümlenin sonunu getiremeden hıçkırıklara boğuldu) beni de ağlatıyordu deli kız bu gün…Elini asla öptürmezdi ninem, ama bundan esirgemedi (veya şoke olmuştu) ellerini iki yana açarak “Toppe… kız…bak ben geldimmmm” dedi…ninem bunun yüzünü aldı avuçlarına , baktı…baktı… “Anam gelmiş “ diye ağlamaya başladı.”Demedin mi ninem ölüp gidecek, özlemedin mi beni? Niye bu kadar geç kaldın?” ağlıyordu saçlarını koklaya koklaya…
“sen git şoförün karnını doyur ve yolla gitsin, biz pazartesi gideriz” dedi…başını ninemin göğsüne gömdü …
     Evde yemek sofraya konulmuş, biz bekleniyorduk “biz yiyelim, mühendis hanım birazdan gelecek”…şoförede onun gidebileceğini, bizim köyde kalacağımızı söyledim. ”yeğenim, kim bu kız?” dedi amcam, … ”Bilmem, mühendis işte ,Almanya da okumuş, bize yeni tayin oldu”…”ne kadar candan, ne kadar sıcak bir kız, hiç yabancılık çekmiyor” diye konuştu… sustum… şoförle bir birimize bakıp gülüşüyorduk…
     Yemekten sonra şoförü uğurladık.Kız neden burada kaldı? Kim bu kız? Derken imalı konuşuyorlardı, sanki ben ….…”O, benim kardeşim , aklınıza öyle şey gelmesin “ dedim.
     Gecikmişti , merak ettik , hem acıkmışta olmalı…Ninemin evine doğru yürüdük, içeri girdik, nine eliyle susun işareti yapıyordu…başı ninenin göğsünde ,uykuya dalmıştı… 18 yıl öncesi gibi…
     -Anne kim bu kız? Deli olacağım.
     -Demek sen benim kara eriğimi tanıyamadın, kara kuzumu…
     -Kara eriğin mi?... bu kadar diyebilmişti amcam, sonunu getirememişti.Dizleri üste düşüp ,onun ellerini alıp ağzına, öpmeğe başlamıştı.
     Uyandı ,“Toppe…niye söyledin kız? ne güzel oynuyordum amcalarımla” efsunu bozulmuştu delinin.Dudaklarını büzüştürüp ağladı, çocuklaşmıştı “Demek kara eriğinizi unuttunuz, bir tek ninem tanıdı beni”
     Amcam şapkasını yüzüne kapatmış, içine göz yaşlarını dolduruyordu…
***
     18 yıl önce ;12 eylül amcamın birini sürgüne yollamış,vatansız kılmıştı…

1998 / asi & mavi



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anı kümesinde bulunan diğer yazıları...
İbriğim Olmadan Asla!
Kırlangıç Hatıraları - III

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Şahmaran Hikayesi (Kırlangıç Hatıraları - V - )
Berfino
Eski Zaman Aşıkları (Kırlangıç Hatıraları - IV)
Sevginin Adı Sevgi - II -
Anne Taş Getir Gelirken Bana, Çizgilere Düşmesin.
Bir Keriman Ağıdı / 12 Eylül'ün Götürdüğü /
Kürdoğlu Kayada Kaldı
Kırlangıç Hatıraları - VIII
Sevginin Adı Sevgi - I -
Baba - Oğul ve Kirli Savaş

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Susuyorum [Şiir]
Devrim Yürekli Çocuk [Şiir]
Zap Suyu - I [Şiir]
yada Dön Gel [Şiir]
Caw Bella [Şiir]
Dar Ağacında Üç Fidan [Şiir]
Sen Sustuğunda [Şiir]
Yusuf ile Züleyha [Şiir]
Kavgam Sürüyor [Şiir]
Kavgaya ve Aşka Dair [Şiir]


asivemavi36 kimdir?

paylaşmak. . . hayat adına ne varsa. . . ama demiş ya nazım. . . "yar dudağından gayrı". . .

Etkilendiği Yazarlar:
Yaşar Kemal


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © asivemavi36, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.