İnsanların arasında yaşadığımız sürece, onları sevelim. -Andre Gide |
|
||||||||||
|
Ben Anadolu’nun bağrında, Aşıklar diyarında, Sen haritamın bir başında, Surların kenarında. Okudum Tarihi, Coğrafya’yı. Görmedim ne Anadolu, ne de Rumeli Hisarı’nı, Tarihte birinci gelirsin, lakin Geçemezsin, Pir Sultan Abdal’ları. Camilerin dizi dizi, Mimar Sinan’ın eseri. Bizim ki de eskinin Rasathanesi, Ünlüdür Cacabey Camisi. Sende vardır Halk Konserleri, Tiyatro, Sanat etkinlikleri, Bizde de vardır, Neşet’in türküleri; “ Biter biter Kırşehir’in gülleri” Boğazında kolyelerin, Çifter çifter sallanıyor. Benim de toprak yollarım, Üstünde çelik-çomak oynarım. Çok padişahlar kuşatmış, Fatih Sultan Mehmet almış. Ahi Evran’ı bilir misin? Kırşehir’e gelir misin? Sen de tüter fabrika bacaları, Fakirimin ekmek paraları. Hemşerimin Kara Elmas’ı, Petlas Lastik Fabrikası. Semtin midir? Cadden midir? Sultan Ahmet neresidir? Nevşehir, Hacibektaş komşum olur, Kayseri ıraktır bize. Denizinde balıkların, Gagasında martıların. Hastalık sarmış ise bedenin, Terme Kaplıcası’na gelmelisin. Sende vardır; ODTÜ, Boğaziçi. Eğitimde birinci. Bizde açılmayı bekliyor, Ahi Üniversitesi. Müzelerin ve Kız Kulesi, Turistlerin gezme yeri. Seyfe’ deki kuş cenneti, Kelaylaklar merkezi. Seni yazar usta şairler, Kimisi dinler, kimisi bakar. Bizim memlekette türkü yakar, Seni görmemiş de, yüreciği yanar. Hey gidi İstanbul, Ben de sana bir şiir yazdım. Seni görmedim ama; Görsem, belki yazamazdım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Zeynep Küçük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |