..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamın tanımı yoktur. -Halikarnas Balıkçısı
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Zeynep Küçük




26 Eylül 2005
Köylüm  
Zeynep Küçük

Zeynep Küçük


Kendimi yeşillikler içinde buluyorum. Nane, maydanoz, tere, kıvırcık… Köylümün dağlarının otları; hardal, çıtlık, madımalak buram buram bahar kokuyor, köy kokuyor. Salatalıkların üzerine yerleştirilmiş bir yazı dikkatimi çekiyor “Köylü”


:BHGE:
Bugün günlerden pazartesi ve bizim için özel bir gün. Sabahın erken saatlerinde kalktım. Gözlerimi ovuştura ovuştura yollara düştüm. Nereye mi gidiyorum? Tabiî ki Köylü Pazarına… Yoksa beni bu saatte, tatlı uykumdan hangi güç uyandırabilir?!..

Pazar yolu tıklım tıklım… Eline Pazar arabasını, yoğurt kovasını, süt bidonunu alan düşmüş yollara… Pazarın girişinde peynir kokusu okşuyor burnumu, aç midem gurulduyor. Peynirler, sütler, yoğurtlar, tereyağları karar vermek çok zor. Başında köylü kadınları, başlarında oyalı yazmaları, üstlerinde çiçekli entarileri ile Ayşe Teyze, Fatma Nine tadına bakmam için bir parça peynir uzatıyor. Peyniri çiğnerken gözlerim yerdeki kovalarda geziniyor. Nerde eski bakır bakraçlar, alüminyum helkeler? Herkes gibi köylülerde zamana ayak uydurmuş; naylon kovalar, naylon bidonlar, naylon torbalar…

İlerliyorum biraz, kendimi yeşillikler içinde buluyorum. Nane, maydanoz, tere, kıvırcık… Köylümün dağlarının otları; hardal, çıtlık, madımalak buram buram bahar kokuyor, köy kokuyor. Salatalıkların üzerine yerleştirilmiş bir yazı dikkatimi çekiyor “Köylü” yazıyor. Köylülüğü ile övünüyor. Kendinden emin, lezzetinden emin havalı havalı bakıyor şehirli sebzelere.

Ah benim köylüm, ah benim köylümün alın teri, emeği sebzeler yerlere serilmişler. Cemele biberi, Aydoğmuş domatesi, Saraycık patlıcanı… Hepsi köylü, köyü ile ünlü, tatlısı acısı hepsi gönüllü. Şehirlim işi biliyor, hormona para vermiyor, lezzetten vaz geçmiyor. Köylüyü tercih ediyor.

Yaz bitti, güz geldi. Salçalar yapılacak, turşular kurulacak, konserve yapılacak, sebze dolaba konacak. Arı gibi çalışır benim köylüm, pazara yükünü taşır köylüm, soframızı doldurur, yüzümüzü güldürür KÖYLÜM.
Poşetleri doldurdum, evin yolunu zor buldum. Taze, lezzetli ve vitaminli gıdalarla harika bir sofra kurdum. Üretmesi köylümden, pişirmesi benden, yemesi sizden…
Afiyet olsun…

Zeynep KÜÇÜK
12.05.2005

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Köylüm'e selam
Gönderen: mahmut özkan / İstanbul/Türkiye
29 Nisan 2006
merhaba, önce tşk ederim güzel yalın sade bir yazı olmuş, köy aklıma gelirdi hep asla köylüm demek aklıma gelmezdi.. bunun için tşk ederim.. hatırlatttığın için.. hoşçakal.. uzak köylüm..başarılar dilerim.. selam uzak köylün..Mahmut




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kuyruğun Önemi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gelin, Kaynana - Kayınbaba Geçimsizliğine Son
Karı - Koca Kavgasına Son!
Eşinizin Kalbini Feth Edin
Müşteri Hizmetin En İyisine Layıktır
Yağmur İle İnsan

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İstanbul - Kırşehir Otobanı [Şiir]
Özledim Annem [Şiir]
Gel Kağıt Kalem Dertleşelim [Şiir]
Bırak Beni Anne [Şiir]
Ayrık Otu ile Menekşe"nin Aşkı [Öykü]
Ayrık Otu İle Menekşe Ayrıldı [Öykü]
Ayrık Otu ile Menekşe"nin Mutluluğu [Öykü]
Çalış Aytekin Usta Çalış [Öykü]
Biz Seninle Ayrılmaz Bir Dörtlüyüz [Öykü]


Zeynep Küçük kimdir?

Okumayı ve yazmayı çok seviyorum. Sevdiklerim için zaman aramıyor, zaman üretiyorum. Bazen karanlık geceleri aydınlatıyor sevdiklerim. Bazen uykumu renklendiriyor. Bazen bir sözcük oluyor sevdiğim, Bazen de bitmiş bir kalem. Bazen kızgın bir surat oluyor: "Çayım nerde kaldı?" diye bağırıyor. Ama biz herşeye rağmen seviyoruz birbirimizi. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazıda kendime ait birşeyler ararım. Özellikle; Ömer Seyfettin, Necip Fazıl, Doğan Cüceloğlu, Üstün Dökmen, Muhammet Bozdağ, Halit Ertuğrul, Dr.Lynn Weiss, Ali Erkan Kavaklı, Hasan Yılmaz


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Zeynep Küçük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.