..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Prensiplerden hoşlanmam. Önyargıları yeğlerim. Daha içtenler. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Necat Dilaver




26 Kasım 2004
Yalnızlık ve Aşk  
Necat Dilaver
Gerçekten de aşk eşittir yalnızlığa o da eşittir hayata. Evet hastalık çaresine eşit . Peki ama hangisi hastalık, hangisi çare?


:BDFE:
İnsanlığın en yüce - aslında -tek duygusu aşk değil mi. İnsan aşkını sevdiği ile bile paylaşamaz. Tam tersi aşk yalnızlıkla doğrulanır. Aşk iki kişilik yalnızlıktır belki bir çoğumuzun içinden geçirdiği ya da zannettiği gibi. Ama aslında aşk, yalnızlığa insanlığın bulduğu tek ilaçtır, içeriği ise steroittir.
Seven o kadar bencildir ki kimseye tahammül edemez. Gerekirse tüm ömrünü yalnız yaşamayı göze alır, sevdiği onu aradığında ben hazırım diyebilmek için. İşte o an başlar asıl yalnızlık, çünkü bulamayacaktır bıraktığı yerde duygularını. Yalnızlık çoktan yağmalamıştır hayatındaki her şeyi, gerçekte iyi olan budur ama sıradan insanlar anlamaz ve hayatları böyle sürüp gider.
Aşkın tarifini yapabilen varsa yalnızlığı da ondan öğrenebiliriz. Bu ikisi sonsuza uzanan ve sürekli kesişen iki eğri gibidir. Kesişmedikleri dönemlerde yaşar insan.
Yalnızca yalnızlık aşık olmaz ya da var mıdır aşk? Yalnızlık varsa- ki aşkın sonu mu başı mı belli değil belki de tam ortasıdır yalnızlık - aşk nasıl olmaz. Yalnızlık aşka, aşk yalnızlığa aşık. Kimin sevgisi büyük bilinmez, kim ilk terk eder bilinmez, hangisi dişi hangisi erkek bilinmez.
Aşık olma nedenimiz başka bir insana ihtiyacımız olmasıdır, yani yalnızlıktır. O sırada -yalnız olduğumuzu hissettiğimizde-kim yakınımızdaysa, toplum onayını da alarak aşık oluruz ona. Tabi şimdi tüm o romantik ve aptal aşıklar bunu şiddetle reddedecekler ama onlar da bir gün anlar.
Hangimiz istemez aşık olmayı? Galiba aşık olup, aşkın yalnızlığa ilaç olamayacağını anlayanlar istemez. İnanın bu insanlar hiç de az değildir. Niye dünya bu kadar maddeci sanıyorsunuz. Yalnızlıkların ilacı olduğu sanılan aşkın da boşa çıkması insanları dünya işleriyle meşgul olmaya iter ve bu sayede gelişir bilim. Bu saptama ütopik gelebilir size ama düşünün.
Gerçekten de aşk eşittir yalnızlığa o da eşittir hayata. Evet hastalık çaresine eşit . Peki ama hangisi hastalık hangisi çare? Bu insandan insana değişir mi? Hayır, bu her insanda yaşadığı zaman dilimine göre değişir. Yani yalnızlık bazen çare bazen hastalıktır. Birbirlerinden faydalanılır yalnızlık ve aşk ama aşk varolabilmek için yalnızlığa muhtaçtır. Hayat da bu ikisini doğrulama veya yenme veya yaşama çabasıdır ve bunlardır. Hiç kimse hayatının anlamını aramasın ben söyleyeyim; Her ölümlünün yaşam gereği yalnızlıktır, yaşama amacı yalnızlığı yenme çabasıdır. Aşk bu çabanın da bir durağı, bir mola yeri ya da steroitidir.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yalnızlık ve Ölüm
Yalnızlık ve Mutluluk
Dene - Me
Yalnızlık ve Kent
Yalnızlık ve İnsan ve Daha İnsanlar
Öylesine...
Yalnızlık Ne Zaman Fark Edilir?
Yalnızlık ve Portakal Kabuğu
Değişim...
Açlık...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aforizmalar - Aşka
Seni Seviyorum: Dünyanın En Saçma Cümlesi.
Ben...
An'sal Yaklaşımlar
Sevemeyen Üşür...
Aforizmalar - Hayata
Sevmediğim Kelimeler
Hey Hayat...
İnsan/ Mutlak İnsan...
Yapılacaklar...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aç Aşk... [Şiir]
Umut Yok... [Şiir]
Umut Var... [Şiir]
Melanin [Şiir]
Yaş ve Aşk... [Şiir]
Hüzün [Şiir]
2022, Prozac [Şiir]
Yaşlı... [Şiir]
Gülüş... [Şiir]
Aşkın İspatı Hüzün [Şiir]


Necat Dilaver kimdir?

Ara-yış. . . Şiirde, öyküde ve yaşamda; 'ara' da kalma ederi: Arayış. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Umut, ekmek, sömürü, tanrı, insan, hayat, hüzün...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Necat Dilaver, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.