..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür / Ve bir orman gibi kardeşçesine...
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Necat Dilaver




19 Mayıs 2005
Seni Seviyorum: Dünyanın En Saçma Cümlesi.  
Kendimi Seviyorum.

Necat Dilaver


'Seni seviyorum' tümcesi dünyanın en saçma tümcesidir. Kimse kendinden başkasını sevemez. Sevdiği, sevdiğini sandığı kişideki kendisidir.


:CHEC:
Seni seviyorum çünkü ben varım. Olmasaydım seni zaten sevemezdim. Öyleyse ben kendimi seviyorum.
Seni seviyorum çünkü kendimi seninle doğruluyorum. Sen benim için varsın. Öyleyse ben olmasam hiç bir anlamın yok.
Seni seviyorum çünkü sana ihtiyacım var. Su içmek gibi yani. Yalnızca sen değil senin özelliklerine sahip her hangi bir kadını da sevebilirim. Öyleyse sen yoksun zaten.
Seni seviyorum çünkü birini sevmem gerekiyor. Birinin bana bazı duyguları yaşatması gerekiyor. Öyleyse senin yaptıklarını yapan bir robot da bende aynı duyguyu uyandırabilir. O zaman sen yine yok oluyorsun.
Seni seviyorum çünkü acı çekmem gerekiyor. Olgunlaşmak için acılar şarttır çünkü. Öyleyse acı bir patlıcan veya Tanrı da seninle aynı etkiyi yaratabilir. Öyleyse ben varım sadece, yarattıklarım var.
'Seni seviyorum' ne saçma cümle değil mi? Seni niye seveyim ki. Kim emrediyor, genlerimde mi var seni sevmek, seni sevmeden de bal gibi yaşarım.
Seni seviyorum çünkü birinden nefret etmem gerekiyor...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Sevgi üzerine
Gönderen: Mehmet Ali Özler / ,
9 Ağustos 2008
çok sözler söylenmiştir sevgi üzerine ve sevgi söyletmiştir insanları hep. Bunun üzerine ne kadar çok şarkılar, şiir'ler, hikayeler, romanlar ve benzeri yazılar yazıldığı malüm. Hatta bilimsel araştırmaları dahi yapılmıştır sevginin. Kimileri vücut sıvılarının karşılıklı değişimi ve karışımı der, kimileri kalbin derinliklerinden geldiğine inanır. Ama sevgiyi hiç kimse, bir humanizim savunucusu olan Hermann Hesse kadar net ve anlaşılır ifade etmemiştir. Zitat H. Hesse: "Öylesine görünüyor ki, sevgi ve tanımak bir birinin aynısıdır. Zira bir insanı ne kadar çok seversen o kadar iyi tanırsın, ne kadar iyi tanırsan o kadar çok seversin". İnanırım bu sözlere. Zira bir insanı tanımak için ona gereken zamanı ayırmak gerekir. Birine zaman ayırmak ise o insanı seviyorsunuz anlamına gelir. Anca, insanlar vakit ayırdığı karşı insanlarda kendi kişiliklerine yakın insanlar aradıklarından, sevgi denen unsurda da insanlar bi nevi kendilerini ararlar. Öyle ya, benim dünyada en çok seveceğim insan benim ikinci bir insanım olacaktır. Bundandır zaten çocuklarımızı bu denli sevişimiz. Çünkü bizlerin bir parçasıdır. Sonuç itibarı ile yazınız da hemen hemen aynı yere varıyor. Saygılar.

:: Atmasyon tahliller.
Gönderen: nida / İstanbul/Türkiye
25 Mayıs 2005
Şu an sevilmiyorum. Senin, beni sevdiğinden fazla.

:: En Doğru Gerçek
Gönderen: Nüans T. / İstanbul/Türkiye
23 Mayıs 2005
"Kimse kendinden başkasını sevemez. Sevdiği, sevdiğini sandığı kişideki kendisidir." O yüzden seni seviyorumların nesli tükenmiyor. Sanılgıdan ötürü...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aforizmalar - Aşka
Sevemeyen Üşür...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yalnızlık ve Ölüm
Yalnızlık ve Mutluluk
Dene - Me
Ben...
Yalnızlık ve Kent
Yalnızlık ve İnsan ve Daha İnsanlar
An'sal Yaklaşımlar
Öylesine...
Aforizmalar - Hayata
Sevmediğim Kelimeler

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Umut Yok... [Şiir]
Hüzün [Şiir]
Umut Var... [Şiir]
Melanin [Şiir]
Aç Aşk... [Şiir]
Yaş ve Aşk... [Şiir]
2022, Prozac [Şiir]
Yaşlı... [Şiir]
Gülüş... [Şiir]
Aşkın İspatı Hüzün [Şiir]


Necat Dilaver kimdir?

Ara-yış. . . Şiirde, öyküde ve yaşamda; 'ara' da kalma ederi: Arayış. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Umut, ekmek, sömürü, tanrı, insan, hayat, hüzün...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Necat Dilaver, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.