Herkesin derdi başka. -Orhan Veli |
|
||||||||||
|
Evet, belki cümle kurallara uygundur. Yazımı doğrudur. Ama o ‘ters’ kelimenin okuyanda yarattığı bunaltı hissi metnin geleceğini belirlediği gibi yazanın ‘edebi’ niteliğini de sıfırlar. Bu bunaltı hissini yaratan yalnızca okuyanın okumak istedikleri olamaz. Okuyanın yaşadığı zaman diliminin değerleri ve günlük yaşamın agresifliği de bu bunaltıyı arttırır. Zamana hükmeden yazar olabilmek sanırım bu bunaltıyı yaratmadan yazmakla mümkündür. Örneğin: Nazım okurken bu bunaltı hissini duyduğumu hatırlamıyorum. Bir de nerede ve nasıl yazılırsa yazılsın bana ters gelen kelimeler var. Aklıma gelenlerden birkaç örnek verecek olursam: ‘Duyarlılık, tortu, dip, gönül, yoksa... ‘ Bu kelimler neden bana ters geliyor anlatamam. Ama bu ve bunun gibi kelimeler hele bir de kötü kullanılmışsa, metni okumaya devam edemiyorum. Bu mesele ta insan anlığındaki idelerin oluşumuna kadar gider ve Locke’nin ‘İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme’ adlı kitabını okumayı gerektirir ki herkesin harcı değildir bu iş. Bu kitapta o kadar çok ‘ters kelime’ vardır ki kitabı bitirmek ancak Kafka’nın ‘Bunaltı’ adlı eserini okumakla mümkündür. Bu ‘ters kelime’ işi yalnızca bireyleri ilgilendirmez. Toplumlara da ters gelen kelimeler olabilir. Her ne kadar toplumlar belli kaynaklarca yönlendirebilse de bu yönlendirme işi ancak çoğunlukta etkili olur. Çoğunluksa uyuşmuş bir yaratıktan başka bir şey değildir. Sevmediğim kelimeler ancak ‘benim’ sevmediğim kelimelerdir. Acaba sırf bu yüzden onları sevebilir miyim?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Necat Dilaver, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |