..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir deliyle aramda tek bir ayrım var. Ben deli değilim. -Salvador Dali
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Faik Murat Müftüler




12 Kasım 2004
Aramak Üzerine  
Faik Murat Müftüler
Uçsuz bucaksız yonca tarlasında dört yapraklı yonca arayan, kim bilir kaç tanesini de ayaklarının altında ezdiğinin farkında değildir. Şans gözün görebildiği kadardır. Ne yazık ki gözün görebildiği KADERDİR.


:CBDF:
   Üç bin parçalı Puzzle’ı halının üzerine döktüm. Bu beşinci gün. Fena gitmiyor. Neredeyse dörtte biri bitti. Akşam başına oturdum yine. İki buçuk saattir halının üzerinde kah uzana kah çömele bir figürün orta yerine lazım bir parçayı arıyorum. İyice sinirlerim bozuldu. Aradığım yere azıcık uyan ama kesinlikle oraya ait olmayan bir parçayı dikkatlice yerleştirip söve saya boş bira şişesinin dibiyle çaktım. Kahrolasıca. Cehennemin dibine kadar yolu var. Birkaç gün uğraşmamalı bari. Yoksa sinir hastası ve boyun fıtığı olacağım.

   Geçen ay kız arkadaşımdan ayrıldım. Lânet olası yetmiş milyon parçalı puzzle.

   Eminim ki cennetin fotoğrafıydı ruhlarımız. Tanrı aldı eline makası, milyarlarca parçaya bölüp o resmi, içinden çıkılmaz ‘yap ama bozma’ oyununu yarattı. Nasıl bir şakadır bu bilinmez; ama bilirim ki mahşer günü “Olmadı beceriksizler ! Bakın böyle olacaktı” deyip yakıştırıverecek kaosun içinde kaybolmuş her parçayı birbirine. Biz ise şaşkın, bakıp o cennet resmine hep birlikte diyeceğiz ki: “Nasıl yani? Kim bu koltuk altıma giren omuzun sahibi? Nasıl da ışığı sızdırmaksızın oturdu yerine? İnanmazdım yüzümden geçen çizginin belli bir yere gittiğine. Bilmezdim o çizginin kayıp parçamda uzanıp gittiğini; cennet bahçesinde bir gül yaprağını çizdiğini? Oysa bende bitimli o çizginin ucu hep yaralamıştı fani hayattaki sevgililerimi. Onlardaki desenin ucu da boynuma saplı, neye yarar bilmediğim bir eziyete meraklı, kanlar doldurup ışık sızar boşluklara, pıhtısından kara gölgeleriyle suni bir uyum yarattı”

   Parçam! Güzel parçam. Neredesin? Lânet olasıca yetmiş milyon parçalı puzzle’ın içinde hayata karışmış, elin erişmediği, gözün göremediği bir yerde beni bekliyor olmalısın. Ya beklemiyorsan? Ya çakılıyorsan biçimi ve rengi ilgisiz bir parçanın sancağına? Eğer öyleyse lütfen görünme bana ve görme beni.

   Üç bin parçalı puzzle’ımın başına oturdum yine. Çaktığım parçayı çıkarıp bozulan yerleri onardım. Şimdi, bir çuval pirincin içinden pirinç rengindeki ve şeklindeki taşı arıyor gibiyim.

   Çalışmamın on beşinci gününde aradığım parçayı sol dizimin altında buldum. İki haftadır buralarda olduğunu bildiğim ama o çılgın kalabalığın içinde bulamadığım parça şimdi yerinde. Figürü, rengi ve biçemi tamamlar şekilde, ışık sızmaz sevdasına düştü. Ben ise lânet olasıca yetmiş milyon parçalı puzzle’ın saha kenarında ısınma hareketleri yapıyorum. Lâkin çok zor oluyor hareket etmem; kayıp parçamın sol dizinin altında ezilirken. O ise görmüyor beni. Yetmiş milyon parçanın içinde gezdiriyor ellerini.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: eksikliğe esiriz...
Gönderen: zeliha gökkan / Urfa/Türkiye
24 Ocak 2005
bir bütüne ait olmak adına arıyoruz..kimimiz evrenle,kimimiz insanlıkla ve kimimiz de tanrıyla bütünleşme ihtiyacı içindeyiz ruhumuz sükunete ulaşsın diye...sonsuz huzur istiyoruz,sonsuz sevgi ve sonsuz sevgili...arayışımız sonsuza kadar sürecek..selamlar

:: tebrikler
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
9 Aralık 2004
Sevgili Faik Murat Müftüler; Hani yıllar önce okuğumuz halde bir türlü unutmadığımız yazılar, şiirler vardır.Birçok şeyi hiç anımsadığımız halde, nedense bir türlü unutamadığımız, usumuzun derinliklerinde sakladığımız yazılar veya şiirler......İşte yukarıdaki yazınız, bunlardan.En azından benim açımdan öyle...Müthiş bir hayal gücüyle, insanın şöyle içine işleyen cümlelerle, satır aralarına ustaca sıkıştırılan mesajlarla beslenmiş bir yazı...Öğretici, düşündürücü, sorgulayıcı......Çok güzeldi,etkilendim.....Tebrik ederim.....Sevgiyle kalın.....Kâmuran ESEN

:: bitmez arayışlar
Gönderen: Emrah Deniz DİKBAŞ / Gaziantep/Türkiye
7 Aralık 2004
Hocam esriniz gerçekten etkileyici.Biz insanoglu her zaman önümüzdeki fırsatları görmezden gelip sürekli arayış içindeyiz bu biz insanların dogasında mı yoksa kişisel mi?




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Buğulu Camın Ardındaki
Söz - Anlam
Bungee Ayrılık
Boyama Kitabı
Ya - Sa

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Beş Kere
Popüler Optimist
Rüya
F (X) =?
Mantığı Seviyorum

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Matematik [Şiir]
Mahkeme [Şiir]
Sevda Sıçradı [Şiir]
Boşluk [Şiir]
Concerto Grossi No: 1 B Minor Opus: 37 [Öykü]
Altını Çizmeden Okumak [Öykü]
Mutlak Sözcük [Öykü]
Şans [Öykü]
Aşkın Perspektifi [Öykü]
Siyah - Beyaz [Öykü]


Faik Murat Müftüler kimdir?

Profesyonel hayalperest , amatör yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Orhan Pamuk'u çok beğenirim . Etkilenmeye çalıştım , beceremedim . Taklit bile edemem .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Faik Murat Müftüler, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.