..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bana ev hikayesinden söz açmayın. Artık benim oraya gideceğim yok!" Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Aşk ve Romantizm > Faik Murat Müftüler




2 Temmuz 2004
Siyah - Beyaz  
Faik Murat Müftüler
Tabuların , savaşın ve ölümün olmadığı , Nuh’un gemisi gibi her cansızdan bir çiftin sığındığı yerde , bir sonraki savaşı beklemeye koyuldular . Hiç başlamasın istiyorlardı ama ne yazık ki tükenen ve sonra yeniden türeyen soylar savaşı unutmamışlard


:BGFI:
   Bir hafta süren uykusuzluğun ardından bu saatte oturup yazabildiğime inanamıyorum . Yoksun ve bana sadece yazmak kalıyor .

   Korkulu ama utançsız bakışmalar 32 sakinli mahallede , A evinden H evine uzanan 5 No’lu sokağı boydan boya aşıyordu . Beyaz ve Siyah aşiretlerinin kan davalı savaşında cepheler kuruluydu . Mahallenin kuzeyinde ve güneyinde tabular yerini almıştı. İddialı ve meydan okuyan konuşmalarla kuralları koyuyorlardı . Ruhsuz ve suçsuz mahalle sakinlerini birbirine düşüreceklerdi . Korkulu ve utançsız bakışmalar A evinden H evine uzanan sokağı aşıyordu hala ...

   Siyah Şah yüreği kanayan bir adamdı . Yaralı ve ağlamaklı . Her adımı sadece bir adım olan

   Beyaz Vezir ise bir eşti . Yaraları ve hasretleri gizli . Her adımı alabildiğine uzayan . Sevdiğine koşarcasına götüren cesareti , sırf kendinden korkusuna , tabuların kurduğu öldürme dürtüsüne kilitlenmişti .

   Oyun başladı .

   Kılıçlar çekildi canlar verildi . Siyah Şah 5 No’lu sokağın A evinden , aşiretinin uğradığı hezimeti göremedi . Gözleri yalnız sekiz yöne seken Beyaz Vezir’deydi . O’ndaki aşkı bilmeden , korkuyla ve sevgiyle izledi ; kalelerini fetheden , askerlerini kılıçtan geçiren sevdiğini .

   Gece yarısında yarım bıraktıkları oyunun başından kalktı tabular . Ruhsuz ve suçsuz mahalle sakinleri uykudaydı . Kimi ise cansız ; mahallenin batısında ve doğusundaki hayvan mezarlıklarında . Ölü atlar ve filler kansız katliamın şehitleri gibi yatıyorlardı . Bazısı hala ayakta ...

   Kahve ve sigara kokusu sinmiş odanın karanlığında sadece iki çift göz , merak , heves ve sevgiyle , öldürme dürtülerinden sıyrılmış , birbirine bakıyor şimdi . Mavi Beyaz ışıkla ağarmış yüzleri , gün doğana dek sevgiyi söylüyor korkulu ve utançsızca . O yerine çakılmışlığın kahrediciliği sevgiyi daha bir körüklüyor . Kavuşabilme ümidiyle oyunun başlamasını istiyorlar . Gün doğmalı , akşam olmalı ve iddialı beyinlere teslim olup yalnızca bir kez dokunabilmek için ölüme ve sona razı olmalılardı . Öyle de oldu .

   Savaş kaldığı yerden tutuştu yine . Beyaz atlar ve filler Siyah Şah’ın çevresinde tehditkar , sağa sola koşuşturuyorlar ve son darbeyi vuracak Beyaz Vezir’i bekliyorlardı . Siyah Şah tevekkülün son adresinde başı dik , göğsü gergin , olmayan kolları açık “Hadi!” diye bağırarak öldürücü darbeyi bekledi .

   Beyaz tabu : Şah Mat

   İlk dokunuş .
   Beyaz Vezir: Seni seviyorum

   Yıkılırken yere
Siyah Şah: Seni seviyorum

   Siyah tabu:Tebrikler

   Son zannettiklerinin bir başlangıç olacağını bilemezlerdi . Tüm ölüler ve gazilerle beraber karanlık bir kesenin içinde yan yana uzandılar . Tabuların , savaşın ve ölümün olmadığı yerdi orası . Nuh’un gemisi gibi her cansızdan bir çiftin sığındığı yerde , bir sonraki savaşı beklemeye koyuldular . Hiç başlamasın istiyorlardı ama ne yazık ki tükenen ve sonra yeniden türeyen soylar savaşı unutmamışlardı . Bir de sevmeyi . Sonraki her savaşta Siyah Şah ile Beyaz Vezir ölümün kavuşturuculuğunu düşünerek hırsla çarpıştılar . Sevgilerini kimselere belli etmediler . Ama utançsız ve korkulu bakışlar hep vardı . Olmayacak aşkın olağan kaçışları ...

   Beyaz Vezir bilmeli ki Siyah Şah mahallenin herhangi bir yerinde Şah Mat’ı bekliyor . Olmayacağını bile bile .

.Eleştiriler & Yorumlar

:: figan6
Gönderen: Sevil Duha ERKEN / İzmir/Türkiye
2 Mayıs 2005
Kalemin sonuçların herzaman göründüğü gibi olmadığını gösterecek kadar iyi bir işaret benim için. Ve kalbin,hep aynı yöne giden işaretleri görse de,yönünü şaşırmayacak kadar senin. Saol Murat'cım.Mükemmel olmuş yine.

:: Siyah ve Beyaz
Gönderen: SANEM ALTAYLI / Ankara/Türkiye
3 Ocak 2005
Her yazınızla beni daha çok şaşırtıyor kendinize ve dünyaya bakışınıza daha çok hayran bırakıyorsunuz. Dünyayı sizin gözünüzle görmekten mahrum bırakmayın Yüreğinize sağlık Sevgiler

:: ..
Gönderen: Meryem Uçar / İzmir/Türkiye
25 Kasım 2004
Çok güzeldi Murat.. Kurgunun içinden sıyrılan gerçekler, duygular.. Hüzünlü bir tebessüm oluşturdu dudaklarımda bu öykü. Ve çok da düşündürücüydü.. Eline, yüreğine ve beynine sağlık.. sevgilerimle Meryem




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın aşk ve romantizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşkın Perspektifi

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Concerto Grossi No: 1 B Minor Opus: 37
Altını Çizmeden Okumak
Mutlak Sözcük
Şans

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Matematik [Şiir]
Mahkeme [Şiir]
Sevda Sıçradı [Şiir]
Boşluk [Şiir]
Bu İşte! [Roman]
Buğulu Camın Ardındaki [Deneme]
Söz - Anlam [Deneme]
Beş Kere [Deneme]
Bungee Ayrılık [Deneme]
Boyama Kitabı [Deneme]


Faik Murat Müftüler kimdir?

Profesyonel hayalperest , amatör yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Orhan Pamuk'u çok beğenirim . Etkilenmeye çalıştım , beceremedim . Taklit bile edemem .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Faik Murat Müftüler, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.